handdator

Visa fullständig version : SAS/ Lufthansa


JoLo
2008-09-12, 16:36
Ja, nu får man väl se hur det går med Greklandsfärderna 2009, nu när Lufthansa lagt bud på SAS. Hoppas att "vi" får dra nyttja av Lufthansas linjenät och att vi kan få attraktiva priser framledes.

/JoLo :confused:

kimmen
2008-09-12, 16:48
Jag tycker definitivt att Lufthansa är bättre än SAS!

/kimmen

kari
2008-09-12, 18:34
Jag tycker definitivt att Lufthansa är bättre än SAS! /kimmen

Det er min erfaring og, men jeg tror SAS har hatt mye bedre priser fra Sverige og Danmark, enn de har hatt fra Norge, til Athen.

Vi flyr med Lufthansa til Athen i desember/januar og betaler for 2 personer tot NOK 3000 t/r :D

:) Kari

Tobbe S
2008-09-12, 21:01
. Hoppas att "vi" får dra nyttja av Lufthansas linjenät och att vi kan få attraktiva priser framledes.



Det gör man redan idag då både SAS och Lufthansa är med i Star Alliance

Torbjörn

Stephan
2008-09-13, 19:27
(Klipp) Vi flyr med Lufthansa til Athen i desember/januar og betaler for 2 personer tot NOK 3000 t/r :D

:) Kari

Hei,
Er det direktefly Oslo-Athen?

Stephan

kari
2008-09-13, 20:52
Hei,
Er det direktefly Oslo-Athen? Stephan

Nei, det er det ikke, vi mellomlander i Munchen på vei ned og i Frankfurt på vei hjem bye_byeKari

SteffTee
2008-09-15, 06:32
Det gör man redan idag då både SAS och Lufthansa är med i Star Alliance

Torbjörn

Right on, Torbjörn!!

Det lär inte bli någon större skillnad. Lufthansa går in som delägare eller majoritets ägare. SAS får in lite fräscht rörelsekapital och flyger vidare i eget namn.
Det är så det fungerar i flygbranschen. SAS har i många år ägt hela eller delar av flygbolag ex; British Midland, Air Baltic, Skyways, Estonian Air, Spanair och dessa flygbolag har fungerat helt som självständiga flygbolag.
Samarbetet mellan SAS o Lufthansa är redan så tight så det enda som egentligen händer är att Lufthansa får lite mer att säga till om vad det gäller SAS' flygningar till München och Frankfurt som är Lufthansas stora nav i Europa.
F.ö. delar SAS och Lufthansa redan på de intäkter som man har på linjer mellan Skandinavien och Tyskland.