handdator

Visa fullständig version : Kalimeratröjor/linnen


JoLo
2008-09-12, 17:24
Just hemkommen från Rethymnon. I denna stad, med X antal svenska turister och X antal "Kalimerianer" blev jag förvånad av att inte se en enda Kalimeratröja från det att resan startade på Arlanda tills dess att planet åter landade på Arlanda. Ingen dag eller kväll i Retymnons vimmel lyckades jag se ngn annan Ktröja :rolleyes: än min egen om jag speglade mig, vill säga.:eek:

/JoLo

litentuva
2008-09-12, 18:36
Jag äger ingen egen men trodde nog att jag på Kreta skulle få se en och annan som bar ett linne eller T-shirt. Men icke, inte en enda under mina 17 dagar i Rethymno ej heller under en vecka på Karpathos. Fast statistiskt kanske det inte är så konstigt, det gäller ju att man inte bara springer på någon som äger ett linne utan även har på sig det just den dagen man råkar krocka...;)

guppel
2008-09-12, 21:13
Alltsa (inga svenska bokstaver), jag ar pa Kreta nu, men det ar
ursakta franskan, bokstavligt talat f;r dj;avla varmt f;r min kalimera-troja. Var linnet blev av borde jag kontrollera med hemhjalpen nar jag anlander arla morgon m'ndag till Arlanda
(Darav namnet???)
Har det ljuvfeligt tills dess.
Och som jag Gupplar.......

aake
2008-09-13, 16:09
Äger man en klimeratröja ska man väl ha den på:(.Under två veckor juni juli i Reth såg jag inte en enda.Jag hade min på varje dag åtminstone förmiddag.

aake

Elisabet
2008-09-13, 17:13
Jag blir mer förvånad över att ni förväntar er att se kalimeratröjor, än att ni inte ser några!

Kalimera är världens bästa och tröjorna är jättefina, men de som äger en tröja är ju bara en ynklig liten bråkdel av alla skandinaviska turister i Grekland. De allra flesta känner inte ens till sajten.

Så nog är det en ren lyckträff om man ser någon! Köp en lott om det händer, det är säkert din lyckodag :)

Mette
2008-09-13, 19:53
Og så er der os fra Danmark, der ikke kan købe den :rolleyes:

Ypsilon
2008-09-13, 23:25
Säkert kan ni köpa dem i Danmark, eftersom vi kan köpa dem i Finland. Ni som är på Kreta från 27.9. kan försöka hitta mej, har både Tshirt och linne.
Ypsilon, med plus 5 grader just nu....

Lissi
2008-09-14, 12:11
Kalimeratröjorna är för trånga i halsen för att jag ska vilja ha dem på mig , annat än när jag ska fixa ett kort att sända till "Kalimera was here";) Maken använder dock sina dagtid till och från stranden...Linnena däremot är JÄTTESKÖNA och det är nästan de enda jag använder dagtid i Grekland....De väcker alltid lite nyfikenhet dessutom....Men att ha dessa till eller från Grekland på flyget för att ev få kontakt med andra Kalimerianer har jag inte ens tänkt på...Däremot får man alltid kontakt med greker som undrar över www-adressen.

Lissi

sjöborren
2008-09-15, 08:12
Har tillbringat en vecka på Thassos och fyra veckor på Rhodos utan att ha sett en enda kalimeratröja! Själv använder jag min till och från stranden nästan varje dag.
Är det någon som vet när Janne kommer hem? Skulle gärna vilja ha några tröjor innan jag reser (presenter).
Mvh. lilla sjöborren. :)

kari
2008-09-15, 10:59
E-guider kan kjøpes fra idag, om jeg ikke tar feil, det betyr vel at Janne e r tilbake :)
- så o m det finnes trøyer på lager, kan vel de også bestilles.....?

Foruten de jeg har sett på familie og venner, har jeg sett e n Kalimeratrøye i Hellas.
Det var på Lipsi, i september i fjor :)
Mannen med blå Kalimeratrøye var ombord i utfluktsbåten "Margarita", siden jeg sto på land og båten hadde startet motoren kunne jeg ikke ta kontakt, selv hadde jeg ikke Kalimeratrøye på meg da.

- jeg har forresten sett Paris på Honeymoon med Kalimeratrøye og, men det "teller" jo ikke :)

bye_byeKari

Hellen
2008-09-15, 11:14
Så många kalimeratröjor och linnen som jag såg på Naxos i år har jag aldrig sett tidigare, de svarta var helt klart i majoritet.
// Helén