handdator

Visa fullständig version : Hur är vädret på Kreta nu?

Patricuz
2008-09-09, 13:12
Hej!

Resan närmar sig och jag börjar bli lite nyfiken på vädret där nere. Kollade lite på nätet och det lär väl vara bortåt 30 grader.

Vore roligt med nån kommentar av er som befinner sig där nu eller som just kommit hem:) Ingen skillnad var på Kreta...

Ha en bra dag! P bye_bye

UlfWiman
2008-09-09, 13:29
Alldeles för varmt enligt min väninna i natt 0.10. Hon hade hallucinationer om snö.

Uffe

Patricuz
2008-09-09, 13:33
:D! Hemma är det +12 och snålblåst så värmen kommer att göra gott, bara man kommer ihåg att ta det lugnt:rolleyes:

P

Wardakis
2008-09-09, 14:29
När åker du Patricuz? Jag drar på lördag från Arlanda.
Gunilla

Patricuz
2008-09-09, 15:10
Vi åker först nästa vecka men resfebern stiger och man kan inte riktigt hålla sig med att fundera...:p Packande har redan börjat! Kul!

P bye_bye

frubrink
2008-09-10, 08:29
Oj, oj, oj jag kände när jag läser tråden hur min resfebern kom som ett brev på posten. Vi åker den 18 från Arlanda. _B-anana
Håller tummarna att mitt barnbarn ska bli frisk tills dess, han har virus :rolleyes:
Fru Brink

Patricuz
2008-09-10, 10:57
Hej!

Barnbarnet blir säkert friskt, ska du se! Är ju ändå en rejäl vecka tills ni åker. Vi håller tummarna! ;) Själv hoppas jag också att vi inte drar på oss någon höstförkylning nu, men det klarar man. Värre blir det nog om sonen skulle få vattkoppor... Vi skojade redan om att sminka honom för att få in på flyget... Skämt åsido:D Vi hoppas att det inte kommer just nu!

Men, vädret lär ju vara varmt o fint! Så nog tåls det att drömma om semestern:)

P bye_bye

Ioslina
2008-09-10, 11:01
Värre blir det nog om sonen skulle få vattkoppor... Vi skojade redan om att sminka honom för att få in på flyget... Skämt åsido:D Vi hoppas att det inte kommer just nu!

Usch!:eek: skoja inte om vattkoppor! det hade dottern i Grekland på nästan hela öluffen när hon var 10 år!!! Jag lovar hon var prickigare än en dalmatinervalp...........

Patricuz
2008-09-10, 11:08
Jag vet! Det är nog långt ifrån skratt ifall det händer;)

frubrink
2008-09-10, 11:19
Hellre virus än vattkoppor, har han blivit smittad? Min värsta pers var när både barnen och käre maken hade vattkoppor samtidigt snyft_drop
Vilken dag ska ni åka?
Fru Brink

Ioslina
2008-09-10, 11:24
(Nu får vi snart byta till vattkoppslänk tråden!:D)
Dottern blev smittad på en skolavslutning....(det var ju så gulligt att den smittade tjejen skulle "bara" vara med en liten stund på skolavslutningen....) Vips drygt 10 dagar senare hade vi ett prickigt barn med på resan!!

Patricuz
2008-09-10, 13:03
Han har som tur inte blivit smittad, vad jag vet...:cool: Bobborna hoppar ju överallt:eek::D
:D Vi får nog byta tråd...

Nå, till saken: temperaturen ligger väl kring +28 i dag i Chania:)
(Svarar jag mig själv)

Nu börjar jag nog bli lite stollig;), är nog resfebern som har tagit överklapp_klap_B-anana

P

Patricuz
2008-09-10, 13:04
Jo, vi åker nästa fredag!

Ioslina
2008-09-10, 13:11
Här är en till som åker till Chania nästa fredag!

Inas
2008-09-16, 17:56
Åker till Kreta på lördag. Vädret ser ju inte alls bra ut på söndag. Massa regn, åska och temperatur runt 22 grader... :-(
Hoppas det blir bättre senare i veckan. För det brukar väl vara bättre i september?
Ina

Ioslina
2008-09-16, 20:16
Åker till Kreta på lördag. Vädret ser ju inte alls bra ut på söndag. Massa regn, åska och temperatur runt 22 grader... :-(
Hoppas det blir bättre senare i veckan. För det brukar väl vara bättre i september?
Ina

Usch det vill vi inte ha!!!:eek:

Inas
2008-09-18, 19:40
Enligt vissa vädersidor så blir det regnigt hela nästa vecka på Kreta. Åker ju inte så långt för att få regn, det kan jag få gratis här hemma :mad:

Janérik
2008-09-18, 20:26
Samtidigt så är ju faktiskt det grekiska regnet bra mycket skönare än det svenska regnet. I Grekland regnar det sällan länge, vattnet som det regnar nu på hösten är ljummet, man kan alltså gå i regnet och bli blöt på ett skönt sätt. Det enda som är lite irriterande är att det kanske inte är så lämpligt att bada om det åskar, det finns ju en viss risk att åskan slår ner i skallen och det är lite ohälsosamt.

Mvh Janérik

JohnS
2008-09-19, 08:35
Vi reiser til Kreta i morgen tidlig for to uker, og om det ser ut til at vi får noen dager med regn, bekymrer det oss overhodet ikke. Kreta er fascinerende i regnvær også, og enda mer hvis det er tordenvær (åska).

Men kanskje en liten advarsel, høstregn på greske veier som har vært tørre det aller meste av tiden i mange måneder, kan gjøre veiene livsfarlig glatte, omtrent som den første nordiske snøen om høsten. Hvis dere leier bil og det er vått på veien, kjør forsiktig! Og på våt vei ville jeg aldri ta sjansen på å kjøre på to hjul på denne tiden av året.

Janet
2008-09-19, 09:56
Det enda som är lite irriterande är att det kanske inte är så lämpligt att bada om det åskar, det finns ju en viss risk att åskan slår ner i skallen och det är lite ohälsosamt.

Mvh Janérik

flabb_flab

Inas
2008-09-19, 11:25
För en soldyrkare som mig så känns det inte så roligt att det ska regna. Men man får göra det bästa av situationen!! Får väl bli lite kulturell eller något snyft_drop:)

småland
2008-09-20, 12:14
Ja det är inte utan att man blir lite orolig, för vädrets skull menar jag.
Åker om några dagar......hoppas det ändrar sig.
Brukar det hålla på länge när det kommer in sådant här oväder? Är det någon som "vet"?

Patricuz
2008-09-21, 07:57
Hej pa er alla!:)
Jag kan svara pa min egen fraga nu direkt fran Parigoria:p Vadret varit halvmulet till regn bada dagarna vi hunnit vara pa Kreta. Dock bara nan timme om dagen regn. Cirka 20-23 pa dagen. Har nog haft anvandning for langarmade;) I natt var det storm, sanden flog upp pa balkongen och traden bojde sig. lite mysigt faktiskt. Annars har vi det super har och idag tar vi bussen till Paleochora:).

Ha det alla sa bra! P bye_bye

mhdo
2008-09-27, 11:10
Hej Alla lasare......

vi sitter just nu pa ett internet-cafe i Rethymnon och det osregnar ute! Har haft en vecka hittills med blandat vader...... Hoppas att resterande dagar blir battre.......

....Foresten..... nagon medlem som har forstatt varfor det ar bensinbrist har pa Kreta nu????? Varenda bensinstation har satt upp "stangt-skylten" .....

7 dagar kvar..... M & D bye_bye

Monica P
2008-09-27, 11:45
Det är tullpersonal som strejkar.

lars
2008-09-27, 13:56
Hur är vädret på Kreta nu?
Jag hoppas inte detta räknas som spam, det är ju en servicestation i Chania.
Kolla in: http://www.meteo.gr/stations/chania/

lars
Kriti stin kardia mou

Inas
2008-09-29, 17:32
Kom hem från Kreta och Kalives igår. Vi hade sån otur med vädret. Första 2 nätterna sov jag med 2 filtar, mysbyxor och tjock tröja. Det regnade på dagarna och var så kyligt. Sen blev det lite bättre och varmare men aldrig en dag utan svarta moln :-)
Sen kom förkylningen och sista 3 dagarna på semestern låg jag däckad i feber på hotellrummet.

Lyckades också befinna mig ensam i en hiss när hela hotellet blev strömlöst. Herregud vilken panik jag fick. Men efter 10 min (som kändes som en evighet) så kom strömmen tillbaka och jag kom ut.

Men jag gillade ändå Kalives. Litet och mysigt. Sista dagen fick vi också uppleva ett stort och pampigt bröllop i den lokala kyrkan. Det blev ett fint avslut på veckan! flabb_flab

Wardakis
2008-09-30, 10:57
Nu har vi sommar igen, men det var bara 17 grader i morse, det kryper nedat!
Gunilla

Kalimera
2008-10-03, 15:21
Fick sms från Arne och Birgitta igår, de är i Loutra och temperaturen låg på 28 grader och det var sol.