handdator

Visa fullständig version : Abramovich köper del av Skiathos


Andriotissa
2008-09-08, 22:17
Hej

Har ni hört det senaste? Abramovich (den superrike ryssen som äger fotbollslaget Chealse) verkar vilja köpa området mellan Banana Beach och Agia Eleni. Han skall tydligen bygga två hus där. Vet ej om detta är skvaller eller om det är sant.

Elisabet
2008-09-08, 22:34
Det har ju JAG tänkt köpa :eek:

anderz
2008-09-09, 18:53
Hej

Har ni hört det senaste? Abramovich (den superrike ryssen som äger fotbollslaget Chealse) verkar vilja köpa området mellan Banana Beach och Agia Eleni. Han skall tydligen bygga två hus där. Vet ej om detta är skvaller eller om det är sant.

Läste följande på forumet "Sunnybanana"Just returned from Skiathos and small banana and heard a rumour allegedly from Stellios that Roman Abranovitch had bought a large chunk of the peninsula with view to some serious development. Has anyone else heard of this - it was apparently on the Greek news on Tuesday evening (2md September 2008)It of course be another of the many rumours that spread on little banana!

För några år sedan gick ett rykte om att en stor internationell hotellkedja ville bygga ett "jätte" Hotell + en egen marina på S-banana och B-banana. Det startades en vykorts kampanj + mail till Skiathos Borgmästare.

I år var det 25 år (1983) sedan jag besökte Skiathos och Banana Beach första gången. Stranden har verkligen förändras på gott och ont - numera är "olivlunden" en parkering. Huvudgatan har blivet en "gågata" den restaurang som är kvar sedan 1983 är bla Bonapart numera ägda av en svensk familj innan dess var det en "Grek" bosatt i Danmark enbart danska kockar och severingspersonal. Det finns mycket mer att säga om Skiathos - har man en gång varit på ön vill man tillbaka!!!
Anders

Andriotissa
2008-09-09, 21:12
I år var det 25 år (1983) sedan jag besökte Skiathos och Banana Beach första gången. Stranden har verkligen förändras på gott och ont - numera är "olivlunden" en parkering. Huvudgatan har blivet en "gågata" den restaurang som är kvar sedan 1983 är bla Bonapart numera ägda av en svensk familj innan dess var det en "Grek" bosatt i Danmark enbart danska kockar och severingspersonal. Det finns mycket mer att säga om Skiathos - har man en gång varit på ön vill man tillbaka!!!
Anders[/quote]

Oj, ser det ut så nu. Jag var där sist 1988 och då var det en olivlund som man fick gå igenom för att komma dit och en enkel liten kantina med stråtak och man satt på några bänkar/stolar. det var allt. Det är så otroligt vackert där. Tack för informationen det var kul! Siv

Helena S
2008-09-09, 23:42
Hej hej!

Jag är inte ett dugg förvånad om han Abramovich köper en del av Grekland, eller kanske hela.... Den snubben har ju pengar! :confused:

Låter trist om det skulle bli nåt jättehotell på Skiathos el i Grekland över huvudtaget!

Helena S

Homeros
2008-09-10, 08:09
Såg en av Abramovich gigantiska lyxyachter ankrad utanför Agia Anna på Naxos sommaren -05.
Kanske sökte ha redan då där efter lämpligt område att bygga på !?

/Homeros

Elisabet
2008-09-10, 08:34
Låter trist om det skulle bli nåt jättehotell Det är nog bara en sommarstuga han ska bygga.

Homeros
2008-09-10, 13:12
Det är nog bara en sommarstuga han ska bygga.

Ja en sommarstuga med hans mått, vi övriga kallar det ett Sunwing Resort ! (fast lyxigare förstås, men ungefär den storleken)

Helena S
2008-09-10, 21:45
Ja en sommarstuga med hans mått, vi övriga kallar det ett Sunwing Resort ! (fast lyxigare förstås, men ungefär den storleken)

Ja... det var lite så jag tänkte också! :(

Helena S

martinifk
2008-09-10, 23:50
Jo om han kan lägga miljarder på spelarköp för Ch€£$ea, lutar det väl mot att "sommarstugan" blir lite mer än en sommarstuga. Om han inte tycker ett litet vitkalkat hus är mysigt, man vet ju aldrig. :)

Helena S
2008-09-11, 00:11
Ja, det är verkligen sjukt höga belopp det handlar om! :confused:

Jag hoppas innerligen att han gillar små gulliga vitkalkade hus som knappt syns från stranden eller kanske inte ens från något håll! Har aldrig varit på Skiathos, så jag vet tyvärr inte hur platsen för det tilltänkta köpet ser ut. Tyckte bara tråden var intressant flabb_flab .

Vem vet vad som ingår i hans vokabulär för ordet "sommarstuga"? :rolleyes:

Helena S - som anar vad martinfk tycker om A´s lag... ha ha!

martinifk
2008-09-11, 00:22
Vem vet vad som ingår i hans vokabulär för ordet "sommarstuga"? :rolleyes:

Helena S - som anar vad martinfk tycker om A´s lag... ha ha!

Allt!! känns det som, men vi får hoppas på det bästa! :)

Martin - som bekräftar din aning f.ö.. flabb_flab

Elisabet
2008-09-11, 09:21
Jag försökte bara vara lite rolig. Det är väl självklart att det är ett lyxhus han kommer att bygga, om han nu har köpt marken. Jag tvivlar på att det blir ett hotell och inte tror jag heller att det blir ett hus för permanent boende. Han tänker nog bara vara där och relaxa när har tar sig ledigt. Alltså en sommarstuga.

För övrigt har han bra smak. Det var länge sedan jag utsåg den spotten till den bästa på ön. Rakt i solnedgångsläge. Är han singel? ;)

Helena S
2008-09-11, 23:45
Han tänker nog bara vara där och relaxa när har tar sig ledigt. Alltså en sommarstuga.

För övrigt har han bra smak. Det var länge sedan jag utsåg den spotten till den bästa på ön. Rakt i solnedgångsläge. Är han singel? ;)

Hi hi! Jo så kanske det är... Men jag undrar om han har samma tanke som många andra på vad en sommarstuga är? Litet, mysigt, primitivt med dass/mulltoa och mycket mygg? :rolleyes:

Ska genast ta reda på om han är singel... Ang_elx eller näe kanske ändå inte... :o

Elisabet
2008-09-12, 09:32
Det skulle väl vara myggen då... :rolleyes:

Helena S
2008-09-13, 00:53
Elisabet, du får passa på att gratta honom ordentligt den 24 oktober när han fyller 42 :rolleyes: Jag kan offra mig om du inte "hinner"! Ang_elx

Kolla in hans hemsida, där kan man se hans båtar... Eller båtar, förresten.. vet inte om det ens är lagligt att kalla dessa yachtar för båtar... :D

Trevlig helg önskar Helena S

ps Han har 5 barn flabb_flab

Andriotissa
2008-09-18, 19:44
Hans båt Pelorus låg i två veckor vid Slussen vid gamla stan i stockholm och det var alltid någon nisse ute och städade och fejade på båten. Abramovich har också donerat pengar för att bygga upp ett kloster på Andros som heter Agios Mamas. Ni kan se en film på youtube där de visar klostret. Jag sökte på Andros och fick se klostret. det ser ut som de gamla bygganderna på Rhodos...ungefär iallafall. Siv

Helena S
2008-09-18, 23:57
Så det var hans!??!! Den yachten syntes!! Det ryktades om att det var en spelare som hyrde/lånade den "båten". Jag är så dålig på engelska spelare och lag. Jag såg varken nån "känd" fotbollsspelare eller Mr Manager när vi var förbi... Men attsiken vad det putsades och fejades på båten... Undrar hur många som var anställda??? Vi (gubben) fotade båten nerifrån Stadsgården och på vår promenad uppåt Söders höjder :D

Bra ändå att han donerar en del av sina pengar :)

Helena S - har glömt att kolla resultatet på Lotto

Andriotissa
2008-09-20, 13:52
[quote=Helena S;146989]Så det var hans!??!! Den yachten syntes!! Det ryktades om att det var en spelare som hyrde/lånade den "båten". Jag är så dålig på engelska spelare och lag. Jag såg varken nån "känd" fotbollsspelare eller Mr Manager när vi var förbi...

Ja det är också vad jag hörde men inte såg jag någon fotbollspelare heller bara de som fejade och fejade på båten och några vakter utanför på kajen.

Helena S
2008-10-23, 23:30
Jahaja! Vad händer? Är det någon som ska gratta mr A imorgon??? Sjunga lite och bjuda på tårta??? Elisabeth ;) ???

Helena - som skrattar, mindes den här gamla tråden, läste och såg att datumet är nu - typ!!!

Gör första stöten Elisabeth, så får vi andra försöka sen.... hi hi.. bye_bye