Visa fullständig version : naxos idag !
Bertil Lindroos
2008-09-04, 17:11
Äntligen anlänt till Naxos , missade inrikesfluget :-(...då sas var sena 40 minuter och olypic tidigarelagt flighten mede 20 minuter....nåväl...anläde till Naxos i går kväll kl 23..istället för kl 13.
Idag har det varit en otroligt findag...sol, 27 grader, svag vind ...härligt..
skall strax ut och äta min favorit...grillade Jätte räkor, musslor i med fetaost/tomtås...med pasta...kan vara lite överkokt..men var gör väl det :-))_B-anana_B-anana_B-anana
ÅH! Hälsa Naxos att jag kommer nästa sommar!
Ha det fortsatt skönt. bye_bye
UlfWiman
2008-09-04, 17:23
Var inrikeslinjen Ok?
Är det bara Olympic och inte Aegean som flyger dit?
Vilket prop-plan typ åkte du med?
Har funderat på samma sak från Kreta.
Uffe
Tio timmars försening är väl ingenting;) när man ska stanna i paradiset hela fyra veckor (om jag inte missminner mig). Avundsjuk är bara förnamnet.
Här i Sthlm är just nu hela 17 grader och sol, men redan hög höstluft. Jag spanar därför ivrigt efter nån trevlig liten restresa ner till sol, bad och överkokt pasta:).
Ha det så gottbye_bye
GabriellaN
2008-09-04, 17:36
Hej hopp, Bertil!!
Vad skönt att höra att vädret är så fint! Jag och mitt resesällskap (kompis och mina två tonåringar) "angör Naxos brygga" på söndag kväll med färjan :D och hoppas att vädret håller i sig, behöver det efter denna bedrövliga sommar i gamla Svedala! Jag längtar mig fördärvad nu när jag hör hur mysigt du har det! Men, men, inte många dagar kvar nu _B-anana.
Vad jag ville höra med dig är ang inrikesflyget mellan Naxos och Aten (??), ungefär hur mycket kostar det och bokar man det via någon hemsida?
Ha det så gott!
//Gabriella
Ååhh, nu längtar vi ännu mer! Tre veckor och 1 dag kvar tills vi ska göra exakt samma sak med flyg till Aten och sedan inrikesflyg till Naxos. Hoppas, hoppas att vi hinner med Naxosplanet.
"Är det bara Olympic och inte Aegean som flyger dit?"
Jepp Uffe, Olympic har ensamrätt på destinationen till Naxos. Olympic
opererar rutten med De Havilland Dash-8, ett tvåmotorigt turbopropplan
med 37 sittplatser. Rullbanan på Naxos är endast 1100 meter...
Arne
Åh, så härligt det låter och snart är vi också där, om åtta dagar får vi njuta av allt trevligt och härligt som Naxos har att erbjuda!Ang_elx
Hur är det på kvällarna, är det kallt och blåsigt då? /Hälsn Elisa.
Bertil Lindroos
2008-09-05, 07:38
Det är bara Olypics som flyger på Naxos och bara 1 gång om dagen, så jag fick alltså ta Blue Star färjan istället. Vilken plantyp ??..Air Spattle någonting...tar ca 45 personer..tror jag.
Kostar ca 75 € och bokas vi a Olypicairways hemsida.
Vädret kommer att hålla i sig...ingen fara.
Nu är det strax dax för en ny dag på stranden !!
Må så gott ! // Bertil
Bertil Lindroos
2008-09-05, 07:48
Hestia, det har varmt och skönt även på kvällarna, ingen blåst, men jag vet att det senare i september månad kan bli lite kyligare och blåsigare , om man har otur, så packa med dig en tröja den kan komma till pass.
// Bertil
Tack för snabbt svar, Bertil! Jodå, varma tröjan skall packas ner.
Önskar dig en härlig dag på stranden!:) /Hälsn Elisa.
UlfWiman
2008-09-05, 08:21
Tack Arne, jag tyckte den verkade bli kort då den byggdes.
Uffe
GabriellaN
2008-09-05, 08:53
Tackar så mycket för infon Bertil!
Känns tryggt att vädret verkar hålla i sig. Själv har jag bara tid att stanna en endaste liten vecka snyft_drop, så då är man ju mer beroende av att ha fina dagar...
Ser dock att det får bli färje-alternativet för oss ändå eftersom flygtiden inte stämmer med vår Sthlm-Aten-rutt.
Ha det fortsatt gott!
Hälsar,
Gabriella, som längtar hysteriskt till stranden...
Bertil Lindroos
2008-09-06, 16:24
En fortsatt rapport från ett underbart Naxos!
I dag har det varit riktigt, riktigt varmt...runt 30 grader _B-anana
havet är underbart svalkande, men inte kallt.
Ingen nämnvärd blåst...utan bara en härlig svalkande bris ... kan inte bli bättre! Snart utgång för "massor" av god mat !
/// Bertil
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.