handdator

Visa fullständig version : naxos idag !


Bertil Lindroos
2008-09-04, 18:11
Äntligen anlänt till Naxos , missade inrikesfluget :-(...då sas var sena 40 minuter och olypic tidigarelagt flighten mede 20 minuter....nåväl...anläde till Naxos i går kväll kl 23..istället för kl 13.
Idag har det varit en otroligt findag...sol, 27 grader, svag vind ...härligt..
skall strax ut och äta min favorit...grillade Jätte räkor, musslor i med fetaost/tomtås...med pasta...kan vara lite överkokt..men var gör väl det :-))_B-anana_B-anana_B-anana

Siri A
2008-09-04, 18:20
ÅH! Hälsa Naxos att jag kommer nästa sommar!

Ha det fortsatt skönt. bye_bye

UlfWiman
2008-09-04, 18:23
Var inrikeslinjen Ok?
Är det bara Olympic och inte Aegean som flyger dit?
Vilket prop-plan typ åkte du med?
Har funderat på samma sak från Kreta.

Uffe

Pnyx
2008-09-04, 18:33
Tio timmars försening är väl ingenting;) när man ska stanna i paradiset hela fyra veckor (om jag inte missminner mig). Avundsjuk är bara förnamnet.
Här i Sthlm är just nu hela 17 grader och sol, men redan hög höstluft. Jag spanar därför ivrigt efter nån trevlig liten restresa ner till sol, bad och överkokt pasta:).

Ha det så gottbye_bye

GabriellaN
2008-09-04, 18:36
Hej hopp, Bertil!!

Vad skönt att höra att vädret är så fint! Jag och mitt resesällskap (kompis och mina två tonåringar) "angör Naxos brygga" på söndag kväll med färjan :D och hoppas att vädret håller i sig, behöver det efter denna bedrövliga sommar i gamla Svedala! Jag längtar mig fördärvad nu när jag hör hur mysigt du har det! Men, men, inte många dagar kvar nu _B-anana.

Vad jag ville höra med dig är ang inrikesflyget mellan Naxos och Aten (??), ungefär hur mycket kostar det och bokar man det via någon hemsida?

Ha det så gott!

//Gabriella

poros
2008-09-04, 19:19
Ååhh, nu längtar vi ännu mer! Tre veckor och 1 dag kvar tills vi ska göra exakt samma sak med flyg till Aten och sedan inrikesflyg till Naxos. Hoppas, hoppas att vi hinner med Naxosplanet.

Arne
2008-09-05, 08:33
"Är det bara Olympic och inte Aegean som flyger dit?"

Jepp Uffe, Olympic har ensamrätt på destinationen till Naxos. Olympic
opererar rutten med De Havilland Dash-8, ett tvåmotorigt turbopropplan
med 37 sittplatser. Rullbanan på Naxos är endast 1100 meter...

Arne

Hestia
2008-09-05, 08:36
Åh, så härligt det låter och snart är vi också där, om åtta dagar får vi njuta av allt trevligt och härligt som Naxos har att erbjuda!Ang_elx

Hur är det på kvällarna, är det kallt och blåsigt då? /Hälsn Elisa.

Bertil Lindroos
2008-09-05, 08:38
Det är bara Olypics som flyger på Naxos och bara 1 gång om dagen, så jag fick alltså ta Blue Star färjan istället. Vilken plantyp ??..Air Spattle någonting...tar ca 45 personer..tror jag.
Kostar ca 75 € och bokas vi a Olypicairways hemsida.
Vädret kommer att hålla i sig...ingen fara.
Nu är det strax dax för en ny dag på stranden !!
Må så gott ! // Bertil

Bertil Lindroos
2008-09-05, 08:48
Hestia, det har varmt och skönt även på kvällarna, ingen blåst, men jag vet att det senare i september månad kan bli lite kyligare och blåsigare , om man har otur, så packa med dig en tröja den kan komma till pass.
// Bertil

Hestia
2008-09-05, 08:51
Tack för snabbt svar, Bertil! Jodå, varma tröjan skall packas ner.

Önskar dig en härlig dag på stranden!:) /Hälsn Elisa.

UlfWiman
2008-09-05, 09:21
Tack Arne, jag tyckte den verkade bli kort då den byggdes.

Uffe

GabriellaN
2008-09-05, 09:53
Tackar så mycket för infon Bertil!

Känns tryggt att vädret verkar hålla i sig. Själv har jag bara tid att stanna en endaste liten vecka snyft_drop, så då är man ju mer beroende av att ha fina dagar...

Ser dock att det får bli färje-alternativet för oss ändå eftersom flygtiden inte stämmer med vår Sthlm-Aten-rutt.

Ha det fortsatt gott!

Hälsar,

Gabriella, som längtar hysteriskt till stranden...

Bertil Lindroos
2008-09-06, 17:24
En fortsatt rapport från ett underbart Naxos!
I dag har det varit riktigt, riktigt varmt...runt 30 grader _B-anana
havet är underbart svalkande, men inte kallt.
Ingen nämnvärd blåst...utan bara en härlig svalkande bris ... kan inte bli bättre! Snart utgång för "massor" av god mat !
/// Bertil