Visa fullständig version : Iberworld???
Sassa Ö.
2008-09-04, 15:49
Är det någon som flugit med Iberworld..?Vårens Apolloresor från Umeå går med detta för mig okända flygbolag...Berätta allt ni som vet..:D
Sassa
Jag flög med Iberworld till Gran Canaria i vintras och har inte mycket possitivt att säga om dem. Jag har nog aldrig suttit så trångt som jag gjorde på den resan och "borden" hängde löst. Jag hade kanske bara otur med att det fattades skruvar lite här och där, men det gav mig ingen possitiv bild av flygbolaget.
Jag kan väl tillägga att jag har rest med många flygbolag som inte är så stora och kända och för mig har Iberworld varit det sämsta tyvärr. Det som faktiskt var rätt bra var maten, den var helt OK och personalen var mycket trevlig. Men jag föredrar en skön stol med någolunda benutrymme, här var det katastrofalt trångt. Det är möjligt att de har olika flygplanstyper så benutrymmet kanske varierar, men jag satt väldigt obekvämt hela resan.
//Ingela
Sassa Ö.
2008-09-04, 16:08
Talade personalen svenska??
Sassa
Det finns alltid en i personalen som pratar ett skandinaviskt språk.
//Ingela
Sassa Ö.
2008-09-04, 19:31
Tack för svaret!Nån annan som har erfarenheter?
Sassa
Hej,
Iberworld har (idag) 7 flygplan med en medelålder på 6.1 år, detta betyder att planen är ganska nya för att vara charterflygplan.
För 1 år sedan hade dom 28 plan.
Det kan även finnas flygplan som dom leasar in, och dessa vet jag inget om.
/Nico
RhodosStad
2008-09-05, 10:58
Är det någon som flugit med Iberworld..?Vårens Apolloresor från Umeå går med detta för mig okända flygbolag...Berätta allt ni som vet..:D
Sassa
Återkommer efter den 17 sept, ska åka med dom till Rhodos från Visby nu den 10 sept
om du kollar deras sida så verkar det ju ok, ska ju vara en ganska ny flotta
tur det bara tar tre timmar då...
mat kommer jag inte att kunna kommentera för det har jag inte bokat, samt är jag bara 1,68 lång, så om det är trångt får vi se
man kan ju även boka sittplats i förväg till någon kostnad, och då kan man ju välja så man kan ha benen utsträckta lite kanske?
Detta bolag har enligt tidningen "Flygrevyn" dåligt rykte.
Bolaget anses tillhöra "Balkan Air"-klassen!!!
Arne
RhodosStad
2008-09-05, 13:45
Iberworld (IWD)
Iberworld är ett spansk charterbolag som ingår i världsomspännande resekoncernen Iberostar. Iberworld har en mycket modern flygplansflotta enbart bestående av Airbus-flygplan.
Taxfree: Begränsad försäljning ombord.
Flygplanstyp/antal passagerare: Airbus A320 (180), Airbus A330-300 (388).
Grundat: 1998. Antal flygplan: 9.
Flygflottans medelålder ca 4 år
så skriver Apollo..........
Så ..Vem ska jag tro på, tro på, tro på när.......tro på när det är så här Ang_elxAng_elx
Sassa
Hei.
Vi reiste med Iberworld tur/retur Kreta i juli. Dersom du er rundt 150/160 cm blir det sikkert en grei reise. Jeg er selv 170 cm, min datter 178 og min mann 195, vi satt VELDIG trangt. Passageren på setet forrann min mann måtte sitte i "crash" stilling (stakkars mann) under hele turen. Bordet kunne ikke min mann ta ned fordi bena hans var i veien. Vi ble bedt om å kontakte Apollo før hjemreise, noe vi gjorde, og fikk beskjed om at vi måtte snakke med flyplass personalet ved hjemreise for å få plasser med bedre benplass. På flyplassen fikk vi beskjed om å snakke med flypersonalet, og flypersonalet kunne ikke gjøre noe. Ikke var det så mye å gjøre heller. Alle radene utenom ved nødutgangene er like trange og de fleste mennesker i dag er jo over 160 cm lange. De fire timene på flyet ble veldig lange, men ferien var deilig alikevel. Vi kommer til å unngå Iberworld i fremtiden.
Håper dere får en fin tur.
Hilsen Anita C.
Sassa Ö.
2008-09-10, 15:39
Återkommer efter den 17 sept, ska åka med dom Rhodos från Visby nu den 10 september.
Ja,skriv gärna hur det var när du kommer hem..._B-anana
Sassa
Vi flög med Iberworld från Chania i juli, hade bokat flygstol genom Apollo. Vi har inte något negativt att säga om den resan, varken vad gäller service eller utrymme. Det var inte ett dugg sämre benutrymme än vad vi är vana vid när vi flyger med Sterling, Ryanair m fl. De har väl förstås olika flygplanstyper i sin flotta, så vi hade kanske tur...
Trevlig resa!
Carina bye_bye
RhodosStad
2008-09-18, 17:36
Iberworld är helt ok att åka med, klapp_klap nya fräscha flygplan, att jämföra med Balkan flyg är vekligen inte ok, :mad: trevlig personal, en svensk, resten spanjorer. Fick även mat även om vi int ebeställt det, borden var hela, det var rent och fint, flygningen var mycket bra, piloterna gjorde kanonstarter och landningar.
Inte trängre än andra flygplan som någon skrev, samt så kan man gå in på deras hemsida och boka stol.
Åker gärna med dom igen....klapp_klap
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.