handdator

Visa fullständig version : lämna rummet?


hannyshot
2008-09-01, 19:46
åker som sagt till kefalonia imorgon:)
hur brukar det vara på avresedagen, kan man mot betalning få ha rummet extra eller låna ett bagagerum och dusch och sånt nu när min flight går på natten?
vi bor iof på ett litet hotell som heter mi abeli men skulle vara skönt att kunna sola och bada sista dagen.
eller finns det någon annan lösning om man inte får de?


häls Hanna

Riitta
2008-09-01, 21:14
Det kanske är skillnad om det är charterhotell eller om du har hyrt privat:rolleyes:Du kan ju allafall fråga när du kommer fram.
På Rhodos i somras så gick det bra där vi bodde:)
En annan gång så frågade vi på ett annat hotell nära där vi bodde och det gick bra då också:)

Riittabye_bye

Helena S
2008-09-01, 23:10
Hej hej!

Utcheckning brukar vara runt kl 12, men fråga hur länge du får behålla rummet. Det kan vara så att du måste betala en viss summa för att få behålla rummet längre, då får du själv välja om det är värt det. Annars brukar de ha ett rum eller en plats där du får ställa ditt bagage. Oftast/ibland finns det även duschrum.

Ha nu en riktigt trevlig resa! Jag hoppas att få höra "allt" när du kommer tillbaka!

Helena S - som drömmer om semester :)

liselotti
2008-09-02, 10:32
Om man reser charter så brukar det vara svårt att få behålla rummet. Alla rum ska ju städas tills nästa buss med gäster kommer. Då brukar det oftast finnas ett rum för ombyte och dusch som man kan nyttja. Ibland på ett annat hotell.

Om man reser på egen hand, så kan man om det finns plats och ingen ska ta över rummet direkt, få betala 50% av rumskostnaden fram till klockan 18.00.

rhodosfanast
2008-09-03, 10:29
Jag har aldrig betalt 50% av rumskostnaden om jag vill behålla rummet längre inte ens om jag vill ha det till kl 20 eftersom bussen inte går förrän kl 21.30 grekisktid. Jag har betalt ca 25 euro från klockan 12 till kl 20 nere på Hotel Cactus o på Rhodos. Men är kanske skillnad är stamgäst på hotellet..