handdator

Visa fullständig version : Om tre veckor...


Hjalta99
2008-08-29, 22:52
Om tre veckor sitter jag där - i Paradiset! Jag längtar nu. Har redan börjat få svårt att fokusera på jobbet, tankarna far i väg åt alla håll... Semesterlappen jag ska sätta på anslagstavlan utanför mitt rum på jobbet - den har varit klar i minst tre månader! Har haft resfeber sen februari då vi beställde resan. Är man galen eller är man galen? :confused:

Eva

Rasmus
2008-08-30, 00:54
Är man galen eller är man galen? :confused:

Eva

Inte alls, tvärtom.
Glöm inte att när Julius Caesar klev iland i hamnen i Pothea för rätt länge sedan, myntade han ett av de mest kända citaten någonsin:
"Mens sana in nisi sano".
Tyvärr har inte historikerna fattat att det är Kalymnos han menar, men det begriper ju alla människor som någonsin besökt ön att det inte kan vara någon annan plats på jorden.
Någon däremot...?
:)
P.S. Hade han (Julius, alltså) fortsatt till Telendos efter besöket i Pothea, så skulle jag nog sätta en slant på att han hade sluppit komma med citatet "Et tu, Brute". Istället hade han nog suttit än idag på OTR framåt kvällningen och bara njutit av solnedgången...

Netwolf
2008-08-30, 07:44
Et tu, Rasmus! :D

/Netwolf

Riitta
2008-08-30, 11:24
Känner så väl igen det där "Kalymnospirret:DSnart är du därklapp_klapJag glädjer mig fortfarande för vår Kalymnosresa i somras:) Nu börjar det kännas att det var länge sedan:o

Riittabye_bye

Monica P
2008-08-30, 12:57
Kalymnosbosatt sen 2003, har inte blivit blasé än. Den här ön lever, (lever om också) lever även vintertid.

Hjalta99
2008-08-30, 18:21
Inte alls, tvärtom

Skönt att veta det i alla fall... att jag inte är galen... :rolleyes: Känns bra med förstående vänner här på Kalimera... På jobbet är det värre...

/Eva

Helena S
2008-08-30, 23:43
Halloj!

Kalymnos var kanonbra!!! Den ön tilltalade oss mycket!... Både gubben och jag är överens om att det finns mer att upptäcka. Pothia var en cool stad, det var grekisk vardag! Å så hjälpsamma och vänliga människor har vi hmm nog nästan aldrig varit med om... Det bidrar såklart också!!!

Helena S :) - loves Greece!!!

Titti
2008-08-31, 16:09
Jajamen Eva, likadant här. Känner pirret i magen och förväntningar, som ökar för varje dag. Tänk att det äntligen närmar sig. Vi ses på Arlanda!:)

Riitta
2008-08-31, 16:12
Titti,skall du också till Kalymnos:rolleyes:
Riittabye_bye

Lissi
2008-08-31, 16:32
Visst har man rätt att glädja sig åt resor! flabb_flab Man är inte galen för det...

Vi upplevde lite "Grekland" nu i helgen då vi varit på Källö-Knippla en av Öckeröarna och hälsat på vänner som är bosatta där..2 hus alldeles vid havet, bara att kliva i vattnet från terassen....Uteplatser åt alla håll där vi kunde flytta oss med solen...En fantastisk solnedgång .(TÄNK samma sol som i Grekland!!;)) ..och morgonsimtur i det salta vattnet..GREKLAND VAR NÄRA!!!!:D

Lissi - 54 dagar kvar

NewAnn
2008-08-31, 16:45
Om tre veckor sitter jag där - i Paradiset! Jag längtar nu. Har redan börjat få svårt att fokusera på jobbet, tankarna far i väg åt alla håll... Semesterlappen jag ska sätta på anslagstavlan utanför mitt rum på jobbet - den har varit klar i minst tre månader! Har haft resfeber sen februari då vi beställde resan. Är man galen eller är man galen? :confused:

Eva
Det är riktigt lite galen måste man få vara:).
Hm om tre veckor säger du, är det en fredag? i sådanna fall reser vi till grekland på samma dag! Dock inte till samma ö, fast jag skulle inte haft något emot en resa till Kalymnos.
Mitt resepirr kom i förrgår det känns kul trots att man ibland blir lite ofokuserat på annat och får nåt drömmande i blicken. Det är nog något speciellt med grekland när jag skulle besöka kanarieöarna i januari hade jag inte detta pirr i mig men det blev en trevlig resa ändå men grekland är alltid grekland. Mvh Ann

Hjalta99
2008-08-31, 19:26
Jajamen Eva, likadant här. Känner pirret i magen och förväntningar, som ökar för varje dag. Tänk att det äntligen närmar sig. Vi ses på Arlanda!:)

Yes! Hur var det? Kalimeratröja på va'? :D

/Eva

Hjalta99
2008-08-31, 19:30
Halloj!

Kalymnos var kanonbra!!! Den ön tilltalade oss mycket!... Både gubben och jag är överens om att det finns mer att upptäcka. Pothia var en cool stad, det var grekisk vardag! Å så hjälpsamma och vänliga människor har vi hmm nog nästan aldrig varit med om... Det bidrar såklart också!!!

Helena S :) - loves Greece!!!

Så härligt att ni hade det bra! Och ja, det finns mycket att upptäcka på Kalymnos! Människorna är som du säger otroligt hjälpsamma och vänliga, det är aldrig några problem. Så visst åker ni fler gånger till Kalymnos?! :D

Helena S
2008-09-01, 23:33
Javisst vill vi åka tillbaka till Kalymnos igen!!! (Eller K som vi säger numera :) ) Och jag är helt övertygad om att vi kommer att återvända dit, kanske via Rhodos, som Monica P föreslog. Detta för att gubben min ska få sin historiska ådra närd :rolleyes: .

Nästa gång hoppas jag att vi kan hyra antingen bil eller moppe för att utforska ön ännu mera!

Avis på Hjalta99, jepp! :o

Helena S - som kommer att ha en hektisk höst, men borde resa mer!

Helena S
2008-09-01, 23:38
Men hallå!!!

GRATTIS på födelsedagen!!! Såg det av en händelse! klapp_klap

Ha en trevlig resa om vi inte skrivs nåt mer innan dess!

Helena S :)

Hjalta99
2008-09-02, 21:51
Men hallå!!!

GRATTIS på födelsedagen!!! Såg det av en händelse! klapp_klap

Ha en trevlig resa om vi inte skrivs nåt mer innan dess!

Helena S :)

Tack så mycket! flabb_flab
Och ja, det är klart att det blir en trevlig resa, nåt annat finns inte på världskartan!

/Eva

Hjalta99
2008-09-02, 21:55
Det är riktigt lite galen måste man få vara:).
Hm om tre veckor säger du, är det en fredag? i sådanna fall reser vi till grekland på samma dag! Dock inte till samma ö, fast jag skulle inte haft något emot en resa till Kalymnos.
Mitt resepirr kom i förrgår det känns kul trots att man ibland blir lite ofokuserat på annat och får nåt drömmande i blicken. Det är nog något speciellt med grekland när jag skulle besöka kanarieöarna i januari hade jag inte detta pirr i mig men det blev en trevlig resa ändå men grekland är alltid grekland. Mvh Ann


Nu är det bara drygt två veckor kvar... Fredagen den 19 september kl 06.50 går planet från Arlanda. Det massiva resepirret har inte infunnit sig ännu men är på gång... Vis av erfarenheten så lär resfebern slå till i full kraft sådär kvart i sju någon morgon när jag sitter på tåget och är på väg till jobbet. Men det är ju ett kärt besvär... :D

/Eva

PlatyYialos
2008-09-03, 01:47
Inte alls, tvärtom.
Glöm inte att när Julius Caesar klev iland i hamnen i Pothea för rätt länge sedan, myntade han ett av de mest kända citaten någonsin:
"Mens sana in nisi sano".
Tyvärr har inte historikerna fattat att det är Kalymnos han menar, men det begriper ju alla människor som någonsin besökt ön att det inte kan vara någon annan plats på jorden.
Någon däremot...?
:)
P.S. Hade han (Julius, alltså) fortsatt till Telendos efter besöket i Pothea, så skulle jag nog sätta en slant på att han hade sluppit komma med citatet "Et tu, Brute". Istället hade han nog suttit än idag på OTR framåt kvällningen och bara njutit av solnedgången...

Nu fick du allt till det - super bra - bockar och bugar

Titti
2008-09-04, 07:56
Oj, nu har jag inte varit inne här på några dagar, ser jag!

Javisst Riitta, jag åker till Kalymnos 19/9. Bara på en vecka, men bättre än inget.

Kalimeratröja på, självklart Eva!

Två veckor kvar nu.:p