handdator

Visa fullständig version : Spritranson!!


IngelaE
2005-08-09, 07:59
Ska man köpa på taxfree på flyget eller vänta och handla på Rhodos?
Förr köpte jag aldrig alkohol på taxfree eftersom det var mycket billigare på ön.
Hur är det nu?

Thalassa
2005-08-09, 08:04
Jeg synes det lønner seg å kjøpe på Rhodos. Det meste av "taxfree" varer er billigere der etter min mening. God tur! :)

Thalassa

Kjell50
2005-08-10, 13:43
Hej! Gå till småbutikerna på bakgatorna där brukar man hitta riktigt billigt ibland!

Kjell50

anoula
2005-08-10, 14:20
Ska man köpa på taxfree på flyget eller vänta och handla på Rhodos?
Förr köpte jag aldrig alkohol på taxfree eftersom det var mycket billigare på ön.
Hur är det nu?

Gå till varuhuset Pappou - billigast och överlägset bäst ;)

Mikke
2005-08-10, 14:39
.....köp en dunk hemkörd raki/tsigoudia med finkel.....räcker l ä n g e. . . . :)
Mikke

Rasmus
2005-08-10, 14:41
.....köp en dunk hemkörd raki/tsigoudia med finkel.....räcker l ä n g e. . . . :)
Mikke


Det blev vi erbjudna på södra Kreta i början av 90-talet: Vid köp av tre dunkar medföljer utan extra kostnad en vit käpp...

R :eek:

PO
2005-08-10, 14:53
Ett verktyg (http://www.apk.se/sprit/)för den prismedvetne !
(avd. seriösa stollar)


//PO :rolleyes:

Ivi
2005-08-10, 16:45
Man har slutat att förvåna sig för länge sedan över alla dessa fantastiska sidor man kan hitta på nätet :D!
Dock blir jag förvånad över hur i all sin dar HITTAR du alla dessa sidor, PO!

Ivi
-vars dator har strulat mer än lovligt på sistone :mad: men nu finns det hopp _B-anana

IngelaE
2005-08-11, 11:18
Tack för alla svar, även om en del "flöt" ut i något annat än sprit...:D
Ska leta upp Pappou..._B-anana

inkfish
2005-08-11, 12:14
Utvikningen i tråden ligger på Kafé K: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1673

inkfish/moderator

PO
2005-08-11, 12:34
Ja det vill visst gärna bli lite utsvävningar, särskilt när det handlar om alkohol, kärt barn osv.;) Sorry!

Men åter till allvaret Ang_elx Det är inte längre tillåtet att packa "flaskor" eller andra ömtåliga saker i incheckat bagage vilket begränsar Dig till handbaget = 5kg minus väskan, kameran osv. Det blir inte mycket kvar liksom..
(Samma regler på SAS, Novair & Sterling)

Om Du däremot handlar via flygbolagets webshop så tycks det få väga lite som det vill (vissa begränsningar lär finnas men det står inte vilka) Du slipper packa och kånka och kan betala hemifrån före eller efter resan.

Vi beställer de "säkra korten" till hemresan typ god singlemalt & trekantig choklad på detta sätt och försöker hitta det udda/lokala drickat på plats.

//PO
-Yamas! om: 21 dagar, 18 timmar, 32 minuter, 43 sekunder..._B-anana

CamillaN
2005-08-11, 12:57
Det är inte längre tillåtet att packa "flaskor" eller andra ömtåliga saker i incheckat bagage .....



Gäller detta även plastflaskor??
//Camilla

PO
2005-08-11, 15:43
Gäller detta även plastflaskor??
//Camilla

Bra fråga! Om man tolkar begreppet "eller andra ömtåliga saker" välvilligt och baklänges så skulle man kunna undanta "tåliga flaskor"

//PO´sitivt tänkande? snyft_drop

rhodosfanast
2005-08-11, 16:53
Om det är förbjudet att packa spritflaskor i väskorna så gäller det ju alla flaskor även plastflaskor. För från o med ifjor så får man röntga sin väska innan man kommer in i avgångshallen o skall checka in.:mad:

Skall då folk stå o öppna sina väskor o packa om det i handbagaget så tar det mycket längre tid för alla som vill hem o helst då det är kväll o många är trötta för dom har lämnat rummet kl 12.00

Snälla tänka på andra som oxå åker samma plan dom vill inte ha sina resväskor förstörda pga någon som packar flaskor i väskorna o går sönder...För då gäller inte den andra resenärens garanti på den resväskan...O det blir bara dyrare för flygbolagen o det gör att resorna utomlands blir dyrare.....snyft_drop

IngelaE
2005-08-15, 15:26
Tänkte nu inte köpa literkvis, mera ha då jag är där_B-anana
Men en rom och en vodka kurant ska nog med hem...:D
Finns det plastflaskor numer, ?? på Kreta 2003 och Skiathos 2004, hittade jag inga såna....:confused:

Malina
2005-08-15, 15:50
Man kan ju hälla över i s.k petflaskor...

CamillaN
2005-08-15, 16:15
Man kan ju hälla över i s.k petflaskor...


Just det, det är så jag brukar göra ... brukar köpa ett par st 2 liters flaskor ouzo, har sparat några tomma sådana hemma, så när jag köper nya häller jag över i petflaskor för att spara på vikten (har ALLTID för mycket vikt ändå) och sedan häller jag över när jag kommer hem. Sparar några kilo...;)
//Camilla.

PD
2005-09-03, 16:36
2 liter?!..Vi hade 10 liter ouzo varav en flaska 5 liters kraschade i golvet vid säkerhetskontrollen på Rhodos flygplats i söndags...Det spreds en ouzo-doft genom hela hallen i värmen...det rann ur väskan..säkerhetskontrollanterna frågade varför vi överhuvudtaget la väskan på bandet..vi kunde väl räknat ut att den skulle gå sönder...:o

Nåväl..vi klarade oss med kilona iallafall...,Tack Eva.

zambikos
2005-09-03, 22:00
Gå till varuhuset Pappou - billigast och överlägset bäst ;)

Pappou är inte alltid billigaste!
Vävypoika i gamla stan de har bästa priserna!
I Pappou kan man dock vara säker på att man får det man vill ha!

Jag har det fortfarande lite svårt att skriva på svenska, men jag tror att ni
fattar vad jag vill säga!
10 timar och 30 minuter....då lyfter planet!!!!!!
Kommer att kålla på era medelande i Rodos, och kanske vi ses där ????

Det skulle vara kul att snacka med nån svensk där nere och lära sig språket mer!

Finnen Zambikos (dvs: Tomi)

Kyy
2005-09-04, 12:23
"Vävypoika i gamla stan de har bästa priserna!" Måste vara en finska som döpt butiken. Vävypoika= svärson.
Eller är den här finska viperan ute och cyklar?

soliga hälsningar!
RaR

magdalena
2005-09-05, 09:06
Ibland har tom supermarket Lindos billigare priser än Pappou... så man ska kolla runt innan man köper det....

_B-anana

CamillaN
2005-09-05, 12:43
2 liter?!..Vi hade 10 liter ouzo :o
Nåväl..vi klarade oss med kilona iallafall...,Tack Eva.


...."ett par st" 2 liters flaskor alltså :D :D
//Camilla.

PD
2005-09-05, 21:02
Camilla....allting är ju alltid så dramatiskt i Grekland Ang_elx