handdator

Visa fullständig version : Dålig aktivitet på Skopelos forum!


BOKA
2008-08-28, 17:30
Var finns alla med synpunkter och bidrag till Skopelos forum. Sista inlägget är ju så långt borta som den 17/7 2008. Har det varit dåligt med besökare där i år eftersom det är så tyst?

Om inte så kom igen med lite nyheter från denna ö.

klapp_klap

piam
2008-08-28, 20:49
Jag har tänkt samma sak...
Vi var där i en vecka i början av juli och det var alldeles underbart.Gick i gränderna och hittade många restauranger med god mat.En och annan butik hittade vi också.Vi bodde på Stella Studios och det var inget lyxboende men dög bra åt oss.Vi hyrde bil och for runt överallt.Hittade Limnonakistranden och dit for vi och badade varje dag.Det var väldigt lite folk, en lördag var vi nästan ensamma.Kändes som hemma i Norrland!På vägen från stranden passerade vi Agnontas,spåren efter branden syntes tydligt även om dom börjat röja upp på några ställen.
Vår chaufför gillar att ta ut svängarna,han såg en skylt det stod Agios Ioannis på.
Vi åkte och åkte och....vägen vart smalare och smalare och tog slut vid en klippa med en kyrka på.Vi var upp och tittade och på nervägen stirrade åtminstone jag in i klippan,jag brukar inte vara höjdrädd men huga!
På kvällen samma dag när vi handlat och var på väg hem så fick vi syn på en Mama Mia affisch och där var den ju KLIPPAN.Vi bestämde att vi skulle gå och se filmen .Det vart på Skiathos.Utebio,mitt i natten och jätteroligt.
Äntligen har Grekland kommit på att dom ska baka fullkornsbröd.På Skopelos fanns ett solrosbröd som inte var av denna världen.

Skopelos är en pärla värd att besöka tycker

Pia

UlfWiman
2008-08-28, 22:26
Verkar vara en intressant ö. Jag har varit på grannen Skiathos och där var det också vackert. Tyvärr är det lite långt från Kreta att ta färjan dit utan det blir mest grannöarna.

Uffe

Mette
2008-08-29, 09:24
Var finns alla med synpunkter och bidrag till Skopelos forum. Sista inlägget är ju så långt borta som den 17/7 2008. Har det varit dåligt med besökare där i år eftersom det är så tyst?

Det er fordi vi vil have denne skønne ø for os selv ... ;):D

BOKA
2008-08-29, 15:25
Det er fordi vi vil have denne skønne ø for os selv ... ;):D
Det är väl inte snällt mot oss som inte fått tillfället ännu. Men det är klart vi åker ju nu om bara 9 dagar så det går ju inte att hindra.
Olle

Mette
2008-08-29, 16:13
Jeg ønsker dig en rigtig god ferie på Skopelos. Det er en dejlig grøn ø og en meget smuk by, med små trappegader du kan gå vild i.

Hilsen
Mette

piam
2008-08-29, 22:01
Det är väl inte snällt mot oss som inte fått tillfället ännu. Men det är klart vi åker ju nu om bara 9 dagar så det går ju inte att hindra.
Olle
Hälsa till Skopelos från mig och ha en riktigt trevlig semester

Pia

BOKA
2008-08-30, 18:56
Jeg ønsker dig en rigtig god ferie på Skopelos. Det er en dejlig grøn ø og en meget smuk by, med små trappegader du kan gå vild i.

Hilsen
Mette

Tack för hälsningen och vi ser väldigt mycket fram emot besöket på denna omskrivna ö. Inte minst nu när Mamma Mia filmen är aktuell.

Hälsningen från Piam ska vi ta med oss och lämna på lämplig plats.
_B-anana

Olle

Cecilia
2008-09-28, 16:39
Just nu verkar det som att det är kallt i Mamma Mia-land :(http://www.bortabra.se/Blog-1/Skopelos-kalla-natter-och-bergsetapper.html

Och vad är det här med DILL i tzatzikin? :confused:
http://www.bortabra.se/Blog-1/

Jag är ju ett Kykladerna-freak, och har aldrig nånsin fått dill i min tzatziki. Är det nåt som är typiskt för Sporaderna? Nån som vet?

Carina
2008-09-29, 16:15
Dill förekom också i tzatzikin på Lesvos men även vitlök, gott.

Carina

Cecilia
2008-10-01, 16:03
Dill förekom också i tzatzikin på Lesvos men även vitlök, gott.
Carina

Vitlök är ju en självklarhet! Har aldrig fått tzatziki utan vitlök. Yoghurt, gurka och vitlök är ju de tre heliga ingridienserna liksom. Men dill?! Nä, burr! :eek:

Men nu kom vi kanske lite OT, sorry! ;)

Maria26
2008-10-05, 20:48
Som ny medlem så kan jag kanske bidra med lite aktivitet här på skopleos forum :) Jag och en kompis var på Skopelos för första gången i augusti och gillade ön från första stund! Vi bodde på Vardiola i Skopelos stad, i en lägenhet som vi var mycket nöjda med. Eftersom hotellet ligger högt upp så hade vi en fantastisk utsikt över hela bukten med bergen i bakgrunden. Måste säga att Skopelos stad är finast av de städer jag bott i i Grekland. När det gäller stränderna så måste jag bara nämna mina personliga favoriter, som faktiskt inte var limnonari eller milia som annars verkar få många rekommendationer... Jag gillade Panormos och Kastani mest. Panormos ligger i en fin bukt och var definitivt mer badvänligt än limnonari, som ju hade stora klippor under vattnet. Dessutom fanns det en fin mindre strand bortanför Panormos, om man fortsatte gå en bit på vägen. Perfekt om man vill tillbringa dagen på en mindre, lugnare strand. Kastani blev en favorit för att det fanns många små grottor och annat att utforska längs klippväggarna på den bortre delen av stranden. Enda minus var att det inte fanns solstolar där. Hursomhelst så kan jag varmt rekommendera Skopelos som resmål, jag tror inte nån blir besviken! klapp_klap