handdator

Visa fullständig version : Ingen sol och värme kvar???


MrsPS
2008-08-28, 09:15
Blir lite orolig när jag ser prognosen för helgen och början på nästa vecka. Söndag åska och måndag moln med 24 grader bara... Åker på måndag och vill ju ha sol å Värme!!!!! Är det någon som är där nu och kan ge en mer optimistisk prognos för nästa vecka???? :confused:

Arne
2008-08-28, 09:59
Förtvivla ej!! Dessa nätbaserade "prognoser" är allt annat än tillförlitliga!!

Länk http://www.yr.no/sted/Hellas/Annet/Skíathos/langtidsvarsel.html

Skulle vilja rubricera dessa prognoser som gissningar.... Lägg till detta att temperaturagivelserna avser dygnsmedeltemperatur.

Arne

Eva L
2008-08-28, 10:26
Jag ser bara sol och åter sol i prognosen. Runt 25 grader låter ganska normalt och bra för norra delen av Grekland i början av september. Tänk på att det blir mycket varmare i solen.

Själv går jag och oroar mig för att det ska vara för varmt när vi åker till Grekland den 7 september.

Eva

hannyshot
2008-08-28, 13:19
internetpronoserna verkar vara väldigt missvisande, har jag rätt?
om jag går in på fritidsresor och söker på tex kefalonia står det regn åska ocjh lite sol. på accuweathers sida står det sol sol sol sol.
man blir orolig, det kan jag hålla med om.
´jag hoppas verkligen det är gissningar.

Ang_elx

Birgitta63
2008-08-28, 14:21
Nä inte vill vi ha regn nu när vi snart flaxar ner till Kreta.:)Birgitta 63

BOKA
2008-08-28, 17:22
Nej det är klart att vi vill har varma och sköna dagar och kvällar även den här tiden på året. Jag är övertygad om att vi kommer att få 2 veckor härlig värme när vi åker till Skiathos/Skopelos den 8 september. Väderprognoserna är väl egentligen inte tillförlitligare på internet än när våra svenska vädergubbar/tjejer försöker att spå vad som ska ske nästa dag. Som bekant så är det ju lite si och så med vilket utfall det blir mot lovad prognos.bye_bye

Birgitta63
2008-08-28, 17:37
Håller med dig till 100 %:)
Birgittta 63klapp_klap

MrsPS
2008-08-28, 19:51
Ett varmt tack för alla svar!! Nu känner jag mig mycket lugnare... Har sett fram emot semestern hela sommaren å då vill man ju verkligen ha fint väder! Ha riktigt sköna semestrar i grekland allihopa bye_bye

24-seven
2008-08-28, 20:27
Ingen fara, svärfar är på Skiathos denna vecka och han säger att det är över 30 grader varmt på dagarna, 25 på kvällarna och ca 25 grader i vattnet. Enligt SMHI skulle det ju "bara" vara 25 grader på skiathos denna vecka också...

Min flickvän och jag åker också ner 1e sept_B-anana åker ni med apollo? sthlm eller gbg?

Birgitta63
2008-08-28, 21:59
Klämmer in mig lite. Vi åker från Malmö/ Sturup med Apollo 30 /8.
Birgitta 63 _B-anana

annette56
2008-08-29, 06:19
Visst finns sol och värme kvar på Skiathos.Ser också fram mot resan.Vi åker med Airtours från Arlanda på måndag 8.45 och ska vara i 2 veckor.Har inte varit på denna ö förut så det blir spännande.Ska bo på hotell Arko i Megalli Ammos.

UlfWiman
2008-08-29, 11:01
När jag kollar väder använder jag mig av NATO's vädertjänst i Souda.
Den har alltid till 95% rätt.

Uffe

MrsPS
2008-08-29, 20:16
Vi åker också med airtours på måndag från arlanda, så då åker vi samma flight Annette56. Dock stannar vi tyvärr bara en vecka denna gång.. Längtar!!!

Moeller
2008-09-02, 17:49
I söndags regnade & åskade det hela natten, Megalli Ammos stranden såg inte rolig ut på måndage förmiddag pga: allt regn som runnit ner från bergen. /Peter

drifty
2008-09-02, 20:59
Hej !

Vi kom hem i måndags den 1 september. Söndagen var kass därnere åskade konstant i 6-8 timmar och regnade ända tills klockan ca 16:00.
Framåt kvällen klarnade det upp lite grann.
Vi hade fint väder alla andra dagar +30 grader och varmt både dagar o
kvällar över 25 grader i vattnet.
Jag antar att vi får vara nöjda med att ha fint alla dagar utom en, även om man såklart vill ha fint ALLA dagar. Så nära grekiska fastlandet är det nog förstås inte lika solsäkert som t ex Kreta är.

Soliga hälsningar bye_bye