handdator

Visa fullständig version : taxi


schmidt48
2008-08-27, 12:45
Hur mycket kostar det i år med taxi till hamnen från flygplatsen, förra året har jag för mig att vi betalade 20 eur.bye_bye

Siri A
2008-08-27, 12:58
Skulle tro att det är samma pris i år. Förra året betalade vi 15 € för flygplatsen-Fira. Försök dela taxi som vi gjorde. För det första får man trevligt sällskap, och så delar man på priset. :)

Hellen
2008-08-27, 13:16
Försök dela taxi som vi gjorde. För det första får man trevligt sällskap, och så delar man på priset. :)

Första gången vi delade taxi, då fick vi betala per sällskap, alltså vad det egentligen kostade x 2. Efter det har vi alltid sett till att varit "i samma sällskap inför taxichauffören"
Jag kommer tyvärr inte ihåg hur mycket vi betalade, men på Naxos var priset höjt med ca 14 % i år.
// Helén

Siri A
2008-08-27, 13:23
Första gången vi delade taxi, då fick vi betala per sällskap, alltså vad det egentligen kostade x 2.Det var vi "påväg" att råka ut för... Vi började ta upp pengar när plötsligt en i det andra sällskapet lite diskret sa åt oss att inte visa plånboken för taxichauffören. Vi gjorde upp det hela efteråt. Tur att dom vi åkte med var lite mer rutinerade än vi... Ang_elx

på Naxos var priset höjt med ca 14 % i år.Vi betalade 7 € för sträckan Chora - Ag. Anna förra året. Blev lite förvånad då vi hört att det skulle kosta
4-5 €. Vilken sträcka har ni jämfört,Helén?

schmidt48
2008-08-27, 13:36
Bra, då vet jag hur jag ska bete mig, hoppas de inte kan svenska när vi snackar priser och hur vi ska dela upp det hela, men det löser sig nog.
Maritha

liselotti
2008-08-27, 13:41
Vi betalade €20 i slutet av juni i år. Frågade om priset innan vi satte oss i taxin. Hittade tyvärr ingen att dela med.

Hellen
2008-08-27, 13:51
Vi betalade 7 € för sträckan Chora - Ag. Anna förra året. Blev lite förvånad Vilken sträcka har ni jämfört,Helén?

Samma sträcka, 8€ i år.
// Helén

Ia
2008-08-27, 14:41
Stemmer 8 euro fikk vi også beskjed om, men prutet begge ganger til 6 .... når vi tok turen Chora- Agia Anna. ;)

schmidt48
2008-08-27, 18:46
Jag menar taxiresan på santorini, flygplatsen till hamnen, inte på Naxos.
Maritha

inkfish
2008-08-27, 19:19
Det var vi "påväg" att råka ut för...

För säkerhets skull, bara: att varje sällskap betalar för sig är kutym i grekisk taxi. Säger det bara så att ingen ska känna sig lurad av taxiförarna på den punkten.

Siri A
2008-08-27, 19:21
Jag menar taxiresan på santorini, flygplatsen till hamnen, inte på Naxos.Det tror jag alla förstod. Hoppas du är nöjd med svaret du fått och jag får be om ursäkt för att vi "spårat" in lite på Naxos. :)