handdator

Visa fullständig version : Köpa snus i Athen? Någon?


LittleAlexander
2008-08-27, 09:34
Hej!

JAg har läst i en tråd här förrut att man tydligen kan köpa snus i Athen, IKEA huset eller dyligt? Finns det någon som kan verifiera detta? Jag befinner mig en bit från Athen och tänke kanske åka in för att köpa, det börjar lukta desperation nu!

Arne
2008-08-27, 10:43
Nej, det ska icke vara möjligt att på laglig väg köpa snus inom EU, Sverige då undantaget. Sverige fick godkänt att fortsätta tillverka och saluföra snus i samband med EU- medlemsförhandlingarna. Detta gäller dock bara i Sverige. Norge fick samma undantag i samband med landets EES-avtal.

Swedish Match har drivit frågan till EG-Domstolen för att få prövat om det är ett handelshinder, dock med svidande förlust därstädes.

Arne

(Med snusande Hustru)

LittleAlexander
2008-08-27, 10:51
Ok då tar jag det som dom dom andra skrev som falsk info då? Jag var ju medveten om EU lagarna men tänke kanske ngn gjorde ett undantag :) Om någon ändå vet av något så får dom gärna tipsa...eller om ngn skall ner til Athen o vill ta med dig hehe!

Wardakis
2008-08-27, 10:51
Du kan prenumerera på snus från Sverige. Googla på snus world wide. Mycket dyrare än här hemma men smakar det så kostar det.:)
Gunilla

LittleAlexander
2008-08-27, 11:07
Tusen tack!!