handdator

Visa fullständig version : Ny lag!


Frappe
2008-08-26, 12:58
Då är lagen klubbad, från 2010... ja ja tar lite tid att förändra, men :) gäller rökförbud på tavernor, cafe, statliga byggnader, innomhus alltså! På tiden att även Grekland hakar på!

Camilla

Riitta
2008-08-26, 13:26
Det har nog redan börjat förändra sig lite med rökningen:rolleyes: Känner några stycken Greker som har slutat och röka helt frivilligt:)
Fast det är nog bra att lagen träder i kraft först om ett par år så dom hinner vänja sig vid tanken:rolleyes:

Riittabye_bye

Netwolf
2008-08-26, 14:19
Redan idag är det lag på att det ska finnas en rökfri avdelning på restauranger i Grekland. Nån som har sett nån?:rolleyes:
Jag tror att detta kommer att ta liiite längre tid att införa än i övriga EU-länder...

/Netwolf

Frappe
2008-08-26, 15:55
Redan idag är det lag på att det ska finnas en rökfri avdelning på restauranger i Grekland. Nån som har sett nån?:rolleyes:

/Netwolf

Jora har sett på flera stället, det är mer tydligt vintertid då man sitter inne och fikar eller äter!

Camilla

UlfWiman
2008-08-26, 16:25
Tack säger jag som själv är inbiten rökare.
Jag går gärna ut och tar ett bloss. Hatar de som ska till att röka när jag får in min mat. Mr A har liten förståelse för detta att jag går ut.
-Respekt för andra brukar jag säga till honom.
Kommer fortfarande ihåg gamla Xania hospital då det till och med kunde rökas på rummet?

Uffe

Monica P
2008-08-26, 19:27
Det fanns rökrum på alla sjukhus i Sverige med , inte SÅ länge sen. I kafferummen röktes det och på expeditionerna. Det var ett enormt motstånd när rökförbud infördes på det sjukhus jag jobbade.

kimmen
2008-08-26, 19:31
Den här bilden hängde på väggen i rummet vi hyrde på Sifnos; En liten flicka står framför ett staffli och målar, och i munnen har hon en... cigarrett!!:o
http://i522.photobucket.com/albums/w348/kimmen_bild/Sifnos/DSCN3530.jpg

/kimmen