handdator

Visa fullständig version : Färja till Skiathos


LeSa
2008-08-25, 22:25
Hej!
Efter en vecka med barn och barnbarn vid Hallkidiki kommer vi att fortsätta "luffa" själva ytterligare två veckor. Just nu är planen att ta oss till Skiathos. Har letat ett bra tag nu efter buss eller tåg till Volos, men får inte tag i några tidtabeller som kan läsas på engelska. Hittar inte heller några tider för färjor över till Skiathos. Är det någon som kan tipsa oss om någon sida där vi kan hitta de uppgifter vi behöver.
Tack på förhand Lena (med 6 dagar kvar innan vi drar)

Janérik
2008-08-25, 22:42
Hej!
Tidtabell för båtarna hittar du på GTP som länkas till på första sidan här på Kalimera.
Då det gäller bussar så är det lite sämre med tidtabell på nätet vad jag vet om, jag hittade en som säger följande tider för Thessaloniki - Volos: 09.00 11.00 13.00 15.15 17.00 19.15 21.15 23.00, jag läste också nånstans att det skulle gå uppemot 15 turer per dag. Det ska alltså inte vara något större problem att få tag på en buss.
För övrigt så kan du också åka till Skiathos från Agios Konstantinos som ligger längs med stora vägen mellan Thessaloniki och Aten. Det är ett litet mindre samhälle där det säkert går lätt att hitta boende om du behöver en övernattning, du behöve inte heller ordna transport ner till hamnen då det är så nära så ni kan promenera. Det går säkert mera bussar hit än till Volos från Thessaloniki men jag orkar inte söka tidtabell för dessa.

Mvh Janérik