handdator

Visa fullständig version : Äntligen


gunos
2008-08-25, 20:41
Nu har den äntligen kommit. Sea Jet förlänger tiden för oss som skall ta oss fr Santorini till Amorgos. Må, ons, fre och söndag kan vi ta oss direkt till Amo. Det blir en natt på Santo så slipper man ta sig över Naxos. För oss är det extra skönt för Sas har från att hela tiden tidigarelägga flyget helt plötsligt gjort en kovändning och senarelagt flyget med 4 timmar. Det hade blivit minst sagt gränsfall om vi hunnit med Blue Star kl 16.00.
Livet börjar åter leka. Drygt 11 dagar kvar.

inkfish
2008-08-26, 00:06
Ah, tack!klapp_klap

Det beskedet har jag längtat efter. Har kollat gtp nästan varje dag.

Charleston
2008-08-26, 13:06
Vad är det för flyg sas har senarelagt? Det är väl inte är morgonflyget 06.00 (SK1833), hoppas jag?
/Thomas

Hellen
2008-08-26, 13:56
Vad är det för flyg sas har senarelagt? Det är väl inte är morgonflyget 06.00 (SK1833), hoppas jag?
/Thomas

Gunos måste mena charterflyget till Santorini.
Reguljärflygen går på turlista som fastställts långt i förväg. Därav lågprisflygens (läs Sterling från Landvetter) usla flygtider;)flabb_flab
// Helén

Charleston
2008-08-26, 14:23
Puh! Tack, Hellen. Jag såg för mitt inre hela planeringen av nerresan gå åt skogen (dvs att komma fram till Fourni vid 18-19-tiden på kvällen samma dag som man lämnar Arlanda)...
/Thomas

gunos
2008-08-26, 14:51
angående flyget menar jag sk7847 med avgång 09:15 lördag 6/9. vi har fått mail på mail om ändrade tider och i varje mail blev tiden tidigare och tidigare. det näst sista vi fick var nog kl. 05:50 innan det sista beskedet kom där de hade ändrat till 09:15. åkte inte Janne samma vända i lördags enl. bloggen och han skrev väl att han inte hade åkt så tidigt någon gång till grekland.
nåväl nu blir det santorini en natt istället för 2 på naxos, plus att vi tjänar in en himla massa båttid. det blir bara bättre och bättre. hoppas bara att amorgos och schinoussa också blir bättre än förväntat. plus att vi skall få åka den beryktade skopan så att man kan bli en fullvärdigt medlem här på forumet.:D;)

Kalypso
2008-08-26, 19:58
Nu måste jag fråga vad det är för flyg ni pratar om,
flyger SAS direkt till Santorini?
Kalypso

Siri A
2008-08-26, 20:22
Nu måste jag fråga vad det är för flyg ni pratar om,
flyger SAS direkt till Santorini?Det tror jag inte. Däremot hyr flera charterbolag in flygplan från andra bolag. T.ex. SAS. Du kan alltså inte boka biljetterna på SAS:s hemsida, utan det är charterbolaget som sköter all bokning.

gunos
2008-08-26, 20:46
Jo det är som Siri skriver. Vi bokar med Apollo som har hyrt in Sas.
Jag måste lära mig att bli tydligare i mitt skrivande.