handdator

Visa fullständig version : Hotell Sissy i Lassi


AikmansGirl
2008-08-23, 20:53
Hej.

I våras när vi bokade resan till Kefalonia läste jag här på Kalimera att hotell Sissy skulle vara så bra, mina erfarenheter efter att ha bott där en vecka var inte dem bästa och vill gärna dela med mig till andra som funderar på det hotellet.

Backen, det är en lång och jobbig backe upp till hotellet, i o försig är det bra med motion men inte i den värmen. Trappan till poolen var livsfarlig, plankerna satt lösa och spikar stack upp.
Poolbaren var inte öppen under vår vistelse där, ägaren kom förbi på sin moppe några gånger och hade man tur kunde man få köpa en glass, det var det enda som fanns.
Poolen var ren första dagen, sen blev den bara grumligare och grumligare, gick att bada men man får räkna med många insekter i vattnet och som sagt grumligt vatten.
Hotellrummet var enkelt, två stenhårda sängar, ska man få varmvatten i duschen får man spola ett bra tag.
Under vår vecka fick vi en toa rulle, även fast vår var slut så satte dem inte i ny, det är i o försig inte dyrt men det ska ingå, det är min åsikt iallafall. Städning skedde en gång.

Det fanns självklart positiva saker också, utsikten från hotellrummet var enorm, bättre utsikt kan man inte ha. Ett litet hotell vilket innebar att det inte var fullproppat vid poolen.

Jag åker gärna tillbaka till Kefalonia och Lassi men skulle inte åka tillbaka till det hotellet.

Ps! Om det är någon som skall åka till Sissy, om ni ser en gråmelerad liten katt, ta väl hand om den. Det är en hemlös liten stackare, fin och snäll katt. Ds!

Mvh
Jenny

Nattfari
2008-08-23, 21:38
Vi hade lite samma upplevelse av Hotell Sissy i somras.
Vi tyckte att hotellet var OK, men det uppfyllde inte förväntningarna av ett trestjärnigt hotell.

Katitzi
2008-08-24, 09:36
När man läser lite olika inlägg här på sidan om hotell Sissy verkar det som om det har försämrats sen förra sommaren.:confused: Då upplevde vi det som ett helt okey ställe. Ingen lyx men rent och funktionellt och så denna fantastiska utsikt som uppvägde besvären med backen. Poolbaren var öppen fm. och em. med en siesta mitt på dagen och poolen kändes ren.
Tråkigt att det blivit sämre och att jag varit en av dom som rekomenderat Sissy.:o
Det kanske är en ägarkonflikt på gång? En lite obehaglig händelse förra året var ett högljutt familjegräl hos ägarna som pågick i timmar. Min sambo och en annan gäst var tvugna att knacka på och be dem lugna ner sig för barnen på hotellet blev rädda.:mad:

Mupp
2008-08-24, 13:16
Vi bodde på Sissy i slutet av Juli i år och blev mycket besvikna. Hotellet var långt under förväntningarna för att vara ett grekiskt 3-stjärnigt. Rummet var riktigt dåligt städat vid ankomst med smutsiga golv, tjocka dammlager och spindelväv. Inte undra på att kackerlackorna verkade trivas.

Handdukarna var smutsiga och slitna. Städning skedde en gång på hela veckan trots utlovade tre, handdukar/lakan byttes en gång trots utlovade två. En toarulle dessutom på hela veckan är inget annat än dumsnålt. Det ska ingå och det kvittar att det kostar överkomligt.

Trappan ner till poolen var hälsovådlig med lösa plankor och rostiga spikar. Otroligt nonchalant, slappt och respektlöst att inte åtgärda sådant. Poolen var grumlig och oren, och det var väl inget konstigt med det egentligen. Varför skulle poolen skötas bättre än någonting annat på hotellet? Hela poolområdet var dessutom kraftigt eftersatt med marksättningar, spruckna markplattor och dusharna var ur funktion. Poolbaren var aldrig öppen under vår vistelse.

Intrycket vi fick av Sissy var att personalen var mer intresserade av lättja än att ge gästerna bästa möjliga service. Om hotellet någonsin har haft en glansperiod kan vi åtminstone skriva under på att den är över. Enda räddningen för Sissy är nog ett ägarbyte. Under tiden bör de ändra klassificeringen till en halv stjärna för att inte vilseleda folk.

rollzo
2008-08-24, 19:48
Tråkigt att höra att det blivit sämre på Sissy. Vi bodde där 2v i juli förra året. Städning och byte av lakan gjordes nästan varje dag!

Poolbaren var öppen varje dag, det var ägarinnans bror som jobbade där då, trevlig kille. Han skulle in i lumpen senare på hösten.

Familjebråket startade väll pga hantverkarna som skulle byta skruvar i dörrar,dom skulle tydligen ha installerat tv mm på rummen oxå. Dom kom inte överens med ägarinnan Sissy, det var hennes föräldrar som bodde i mitten på övervåningen.

Osso
2008-09-01, 14:16
Hej!
Vi bodde också på hotell Sissy nyligen i 2 veckor och vi har samma uppfattaning som dom andra som har skrivit här på forumet.
Rummet var väldigt skitigt med småkryp och spindelväv överallt och det är ju inte så konstigt eftersom dom inte städade ordentligt. Vi fick två toarullar på två veckor så vi köpte eget papper.
Poolbaren var stängd och poolen var full med småkryp plus att trappan ner till poolen var livsfarlig med sina lösa plankor.

Vi hade även en incident med ägarinnans son, vi hyrde AC för en vecka(lör-lör första veckan) för vi ville inte hyra för båda veckorna på en gång för rummet låg så det var skugga på dagarna så vi antog att AC:n inte skulle behövas och så var det också, så när en vecka hade gått väntade vi oss att sonen skulle komma och hämta fjärrkontrollen till AC:n men det gjorde han inte utan dom som jobbade på hotellet kom på tisdagen andra veckan och då sa vi att vi inte ville ha AC:n då tog dom fjärrkontrollen och gick, sen kom sonen på torsdagen och ville ha pengar för att vi hade haft fjärrkontrollen lör-tis och vi sa att det inte var vårat problem att inte han hade kommit och hämtat fjärrkontrollen på lördagen eftersom inte hotellet har någon reception plus att poolbaren inte var öppen så kunde vi ju inte lämna in den någonstans heller, det blev i alla fall en massa tjafs så vi pratade med airtours och dom sa att ägarna verkligen ville ha sina pengar annars hotade ägarinnan med att ringa polisen och vi sa att dom gärna fick göra det för vi hade inte gjort något fel men det kom ingen polis och vi åkte hem på lördagen.
Vi kommer aldrig att åka tillbaka till detta hotell igen och jag hoppas att andra inte gör det heller om det inte skulle bli ett ägarbyte.

Hälsningar M&P.

AikmansGirl
2008-09-01, 15:42
Hej!
Vi bodde också på hotell Sissy nyligen i 2 veckor och vi har samma uppfattaning som dom andra som har skrivit här på forumet.
Rummet var väldigt skitigt med småkryp och spindelväv överallt och det är ju inte så konstigt eftersom dom inte städade ordentligt. Vi fick två toarullar på två veckor så vi köpte eget papper.
Poolbaren var stängd och poolen var full med småkryp plus att trappan ner till poolen var livsfarlig med sina lösa plankor.

Vi hade även en incident med ägarinnans son, vi hyrde AC för en vecka(lör-lör första veckan) för vi ville inte hyra för båda veckorna på en gång för rummet låg så det var skugga på dagarna så vi antog att AC:n inte skulle behövas och så var det också, så när en vecka hade gått väntade vi oss att sonen skulle komma och hämta fjärrkontrollen till AC:n men det gjorde han inte utan dom som jobbade på hotellet kom på tisdagen andra veckan och då sa vi att vi inte ville ha AC:n då tog dom fjärrkontrollen och gick, sen kom sonen på torsdagen och ville ha pengar för att vi hade haft fjärrkontrollen lör-tis och vi sa att det inte var vårat problem att inte han hade kommit och hämtat fjärrkontrollen på lördagen eftersom inte hotellet har någon reception plus att poolbaren inte var öppen så kunde vi ju inte lämna in den någonstans heller, det blev i alla fall en massa tjafs så vi pratade med airtours och dom sa att ägarna verkligen ville ha sina pengar annars hotade ägarinnan med att ringa polisen och vi sa att dom gärna fick göra det för vi hade inte gjort något fel men det kom ingen polis och vi åkte hem på lördagen.
Vi kommer aldrig att åka tillbaka till detta hotell igen och jag hoppas att andra inte gör det heller om det inte skulle bli ett ägarbyte.

Hälsningar M&P.

Var det ni som bodde ovanför oss, vi bodde längst ut, första rummet?

Jag har skrivit ett mail till Airtours men inte fått någon respons, även det är dåligt.

Mvh Jenny

Osso
2008-09-04, 16:08
Var det ni som bodde ovanför oss, vi bodde längst ut, första rummet?

Jag har skrivit ett mail till Airtours men inte fått någon respons, även det är dåligt.

Mvh Jenny

Hej Jenny!
Nej vi bodde också längst ut, första rummet så vi måste ha varit där olika veckor.
Vi skrev också till airtours och vi fick bara ett brev på posten av dom att dom beklagade att ägarna av hotellet hade varit otrevliga och att dom hade framfört det till hotellansvarig på Kefalonia inget mera.....lite dåligt tycker jag nog. Hör av dig till airtours igen och fråga varför dom inte har svarat dig för det är ju dåligt.

Ha det bra!

AikmansGirl
2008-09-04, 17:22
Hej Jenny!
Nej vi bodde också längst ut, första rummet så vi måste ha varit där olika veckor.
Vi skrev också till airtours och vi fick bara ett brev på posten av dom att dom beklagade att ägarna av hotellet hade varit otrevliga och att dom hade framfört det till hotellansvarig på Kefalonia inget mera.....lite dåligt tycker jag nog. Hör av dig till airtours igen och fråga varför dom inte har svarat dig för det är ju dåligt.

Ha det bra!

Ni kanske kom när vi åkte, vi åkte därifrån den 23 augusti. La lite lappar här och var om den lilla söta katten som vi så glatt matade, såg ni dem i så fall?
Och var han där något? Saknar den lille...

Har skickat två mail nu men dock inget svar, ska ta och ringa om någon dag till Airtours.

Jenny

AikmansGirl
2008-09-04, 17:25
Hej Jenny!
Nej vi bodde också längst ut, första rummet så vi måste ha varit där olika veckor.
Vi skrev också till airtours och vi fick bara ett brev på posten av dom att dom beklagade att ägarna av hotellet hade varit otrevliga och att dom hade framfört det till hotellansvarig på Kefalonia inget mera.....lite dåligt tycker jag nog. Hör av dig till airtours igen och fråga varför dom inte har svarat dig för det är ju dåligt.

Ha det bra!

NI måste ha varit där före oss för ni skrev ju att ni var där 14 dgr, annars hade ni ju fortfarande varit där nere om det är så att ni anlände efter oss haha.. Ibland är man dummare än tåget :)

Osso
2008-09-05, 09:26
NI måste ha varit där före oss för ni skrev ju att ni var där 14 dgr, annars hade ni ju fortfarande varit där nere om det är så att ni anlände efter oss haha.. Ibland är man dummare än tåget :)

Haha ja vi var där 2-16 augusti :)
Ja den lilla katten var hos oss dom sista dagarna och vi gav den faktiskt mat så det var väl därför den höll sig däromkring sen =)

Lycka till hoppas att du får något svar från Airtours.

AikmansGirl
2008-09-05, 19:40
Haha ja vi var där 2-16 augusti :)
Ja den lilla katten var hos oss dom sista dagarna och vi gav den faktiskt mat så det var väl därför den höll sig däromkring sen =)

Lycka till hoppas att du får något svar från Airtours.

Nu förstår vi varför han kom till oss första kvällen, han trodde nog att ni var där och ville ha mat, tur att vi är kattmänniskor och fortsatte ge honom mat... och jag hoppas som sagt att dem efter oss tog hand om katten på bästa sätt och såg alla mina lappar :)

patyy
2009-04-10, 01:30
nu blir ja jätterädd här. Jag bokade idag, för tre timmar sen, två veckor i juni på kefalonia i sissy hotellet. hur är det nu där ?? någon som varit där på senaste tiden ???

AikmansGirl
2009-04-13, 21:37
nu blir ja jätterädd här. Jag bokade idag, för tre timmar sen, två veckor i juni på kefalonia i sissy hotellet. hur är det nu där ?? någon som varit där på senaste tiden ???

Hej !
Du har ingen möjlighet att ändra till ett annat hotell. Sista resan vi var på, var med Apollo och då ville vi byta hotellet, det fick vi göra en gång kostnadsfritt.
Jag har klagat hos Airtours, och som jag förstod det ansåg dom inte att något behövde göras, då frågan är om det blivit någon ändring.

Mvh
Jenny