handdator

Visa fullständig version : Köpa glasögon


dettis
2008-08-23, 16:26
Hej,
Finns det någon som känner till priserna på glasögon i Grekland (Kreta)?
Det skulle vara intressant att veta om det är billigare eller dyrare än i Sverige.

UlfWiman
2008-08-23, 18:16
De är billigare, men se till at du får ett recept med dig från Sverige och din optiker. Jah köpte nya av "min" optiker som ligger i Xania, från 1866 torget och snett åt höger vid övergångsstället över gatan. Halva priset och samma kvalitét. Det är samma med mina tänder. De fixar jag hos Valentina och inte här i Sverige. Kanske lite dyr resa men för större saker ett nödvändigt "ont".

Uffe

Eva L
2008-08-23, 20:43
Jag har tittat en del på glasögon i Grekland. Betydlig sämre utbud än här hemma men jag är ganska kräsen när det gäller mina bågar. Finns säkert bättre utbud i de största städerna. Har flera bågar och just nu är favoriten en Ballingerbåge som jag köpt i Stockholm.

Eva

Admirala
2008-08-24, 09:54
Prøvde et par Prada-solbriller i Nafplio for et par år siden. Virkelig lekre, men akk så dyre. Tenkte jeg skulle vente litt med å kjøpe dem. Så fant jeg akkurat samme brille på brillebutikken på Schiphol - nesten til halv pris! Da kjøpte jeg dem, såklart :D

dettis
2008-08-24, 14:50
Tack för svaren!
I mitt fall är glasen dyrast, man kanske skulle köpa bågarna här, om man hittat några snygga, och ta med dem till optikern i Chania.

Eva L
2008-08-24, 20:53
Jag har också starka glas eftersom jag är väldigt närsynt. Tack och lov behöver jag inte progressiva än. Min optiker här hemma beställer mina glas från Tyskland tror jag och det brukar ta minst en vecka. Om du hittar en läcker båge kan du ta med den och fixa glasen hemma. Har du speciella glas som måste beställas betvivlar jag på att det är så mycket billigare i Grekland.
Särskilt om du vill ha ett glas av hög kvalité med allt vad det innebär.

Eva