handdator

Visa fullständig version : Svartklädd man


nekjam
2008-08-21, 17:41
Vet inte om jag skriver på rätt ställe, men jag fösöker få se om jag blir flyttad.
När vi varit i Rethymnon de sista åren, vi har bott på Bio då, så har vi lagt märke till en Svartklädd man med käpp som går omkring på gatan mellan Bio och Ilios. Det verkar som han bor i ett litet skjul bredvid den lilla supermarketen vid tvärgatan. Han har en massa bråte innanför dörren och även några kryddväxter som han vattnar. Är det nån som sett honom och vet nåt om honom? Han kan väl inte bo där på vintern?
Har sett honom flera gånger han har även skinnstövlar.bye_bye

guppel
2008-08-21, 21:49
Jamen Mister Black, som vi kallat honom !!!
Javisst känner jag igen detta.
Han kallar sig faktiskt krigsveteran, (urgammal då eller -hehe !)
och försöker ALLTID hålla den gamla traditionella stilen.
Periodvis syns han inte alls till.
Jag/vi har spenderat åtskilliga semesterveckor i Rethymno de senaste 12 åren
och honom hälsas det på med vördnad å artighet de tillfällen våra promenadstråk
råkar sammanfalla.
Jag inbillar mig (?) att huset han bebor, som ju numera mest liknar
ett förfallet skjul med sopsorteringen något eftersatt,
är någon slags besittningsrätt. Annars hade väl för 17 de ikringliggande
nyare byggnationerna ätit upp hans vrå av världen för länge sedan?

GUPPEL

// om 10 dagar där igen HURRA

aake
2008-08-22, 07:23
Vet vem du menar.Jag vill minnas att för några år sedan så hade han en get som man kunde se utanför "huset".

aake

Eva L
2008-08-22, 09:06
Tänk att han lever än.

Eva

Nektaria
2008-09-18, 12:26
I Georgioupoli finns också en svartklädd man, fårägare och herde.
Det är en mycket stilig gammal man med gråvitt hår och tvinnade mustascher. Han ser ganska ren ut tills man kommer nära.....Men det är klart, han luktar får och kanske något mer!

Han bor i ett gammalt hus utan fönsterglas där ena sidan rasat. En gammal trädörr finns som ingång, alltid på halvglänt. Han har ingen el, och inget vatten. Kaffe har vi sett att han kokar på öppen eld nära ena husväggen.
Han bor vägg i vägg med en pizzeria och det händer att han äter där ibland.

Det är nästan ingen som tror på att han bor i detta ruckel, men hans får betar på baksidan och vi har sett honom gå in i huset (närapå ruinen) senast nu i maj. I augusti såg vi bara fåren. Hans tomt är värd en förmögenhet. Han skulle kunna sälja, men vill tydligen ha det så här.....

Carran
2008-09-19, 13:05
Hej!
Har också sett honom när jag varit där, bla på Lefkoniko beach.
Vi åker nu igen den 2 oktober.
Carita