handdator

Visa fullständig version : Blev det förseningar?


YsterSyster
2005-08-08, 14:30
Tidigare i våras vill jag minnas att det varnades för kraftiga förseningar inom flyget p g a underbemanning på Luftfartsverket. Undrar nu om det verkligen blev så? Ni som varit i Grekland i somras kanske har ett svar?

Tänkte boka tågbiljetter till och från Arlanda inför våran resa, men det känns lite osäkert inför hemresan om det är så att de befarade förseningarna blev av.

karinafp
2005-08-08, 14:34
Vi drabbades inte av några förseningar. Allt gick enligt tidtabell. Förutom att båda flygresorna gick fortare än beräknat. ;)

Karin

Kalimera
2005-08-08, 14:40
Tidigare i våras vill jag minnas att det varnades för kraftiga förseningar inom flyget p g a underbemanning på Luftfartsverket. Undrar nu om det verkligen blev så? Ni som varit i Grekland i somras kanske har ett svar? Vi försenades drygt en timme på vägen ner och 40 minuter på vägen hem. Förklaringen var arbete på Skiathos flygplats, så det var troligen "normala" förseningar


osäkert inför hemresan om det är så att de befarade förseningarna blev av
Jag tror inte det blev något av de befarade förseningarna.

Janérik
2005-08-08, 18:58
Vi hade ovanligt bra tidhållning, inga förseningar alls då vi åkte till Thessaloniki i juli.
Jag såg inte heller något som tydde på förseningar för andra så det verkar nog som att man klarade av att hålla tiderna bättre än vad man befarade från början av sommaren.

Mvh Janérik

Lola
2005-08-08, 19:28
Vi har åkt två ggr i sommar och har inte heller drabbats av några förseningar som berott på udnerbemanning. Hem från Korfu blev vi visserligen försenade ca 30 min, men det berodde på att företaget som ansvarade för incheckningen behövde räkna bagaget. Samma sak på Chania flygplats (20 min), men vi kom ikapp under resans gång. Alla resor från Sverige höll tiden perfekt!

Athanasia
2005-08-09, 06:29
Vi drabbades av försening på ca.1 timme på vår väg ner till Chania 28 maj,berodde på åskväder där nere.Hemresan gick enligt tidtabell.

Bluesea
2005-08-09, 08:32
Vi åkte från Arlanda till Rhodos den 19 juni och tillbaka den 10 juli. Inga förseningar överhuvudtaget. Vi startade faktiskt 1 minut (!!!) för tidigt från Rhodos. Däremot träffade vi en familj som skulle åka från Örebro i juni. De fick ta buss till Malmö och åka däifrån istället. Inte så kul, kanske. Dessa stackare fick dessutom hemresan försenad ett halvt dyg

Bluesea

YsterSyster
2005-08-09, 10:09
Tack för informationen! Chansar på att boka tågbiljetter från Arlanda för det verkar ha fungerat bra i år.

Skulle det bli förseningar på hemresan på mer än en 1,5 timme så är det kört i varje fall eftersom det inte går fler tåg norrut den kvällen. Men det löser vi då i så fall...........flabb_flab !