handdator

Visa fullständig version : Sungarden/Kallithea

skrutten
2008-08-19, 10:04
Hejsanbye_bye
Om 10 dagar åker vi till Kallithea/Rhodos ska bo på Vings sungarden. Är hotellet bra? maten? några bra matställen utanför hotellet? Hur fungerar bussförbindelserna? En liten dum fråga vet någon om det finns melittahållare så man kan brygga kaffe på hotellet.Har ni några andra tips så vore jag tacksambye_bye
Tack på förhand

ouzomini
2008-08-19, 13:06
Hej
Bra val av hotell tycker jag. Har själv bott på Sunwing som ligger bredvid. Om det är kök med enkel utrustning så brukar melittahållare finnas så att du kan laga kaffe. Affär finns en bit längst stora vägen in mot Rhodos stad som har det mesta och brukar vara billigare än shoppen som ligger vid hotellet. Det är inte alls långt.
Den andra frågan som du ställt ang fil så håller jag med dom som skriver att yoghurten är underbar och den finns i olika %-grader fr 0 och uppåt. Dock är den lite fetare en aning godare och helst drippla honung över.
Ha en trevlig semester.
Själv åker vi om 19 dagar till Rhodos stad.
Hälsningar Inger

ouzomini
2008-08-19, 13:12
Hej jag igen
Bussförbindelserna in till stan brukar det vara si o så med. Om det inte går direktbuss fr Sunwing så brukar den vara knökfull när den kommer dit. Taxi om man är 4 st brukar vara lika kostsamt (i runda slängar). Hör i kön (om ni inte är mer än 2) vilka som skall in till stan, för då tar dom betalt för bilen. Om ni står 2 st då vill chauffören ha med minst 1-2 till och tar då betalt/par. Ett bra sätt att komma i kontakt med nya människor.
Restauranger finns det inte gott om tyvärr. Man kan gå till byn före Sunwing eller så bege sig in till Rhodos stad. Sunwing har ju ett par restauranger förståss men inte typiskt grekiska.
//Inger

skrutten
2008-08-19, 20:22
Hej Hej
Tack för svar.
Vad kostar det att åka buss alt taxi?
Hur brukar kvällarna vara behöver man tjocka tröjor? ska äka 31 aug.
Hur är resturangen på sunving om vi vill äta där någön kväll+
Liselotte