handdator

Visa fullständig version : Till Analipsi den 21 augusti!!!


MormorC
2008-08-17, 20:27
klapp_klapPå torsdag åker jag tillsammans med make, dotter, svärson och två barnbarn till Analipsi.
Det är nästan ett år sedan jag var i Grekland så ni förstår att jag längtar. Jag återkommer med ett resebrev när jag kommit och vilat ut efter semestern för jag garanterar att jag är helt slut efter allt vandrande i bergen och allt nattsudd.bye_bye

Stinab
2008-08-18, 07:57
Gratulerar! Var ska ni bo? Vi bodde en vecka på Elpida i månadsskiftet juli/aug.
Ha det skönt!
Hälsningar
Stinabbye_bye

MormorC
2008-08-19, 09:27
hej!

Vi ska bo ett ställe som heter Elena. Känner du till det? Finns de badstrand som är fin vid det hotellet?

Stinab
2008-08-19, 15:47
Elena känner jag inte till men det är säkert jättebra. Det är nog lite klippigt och stenigt på stranden precis nedanför hotellet men det är bara att gå några hundra meter åt höger så blir det sand. Just när vi var där så var det röd flagg alla dagar utom en då det var gul... blåste rejält och var höga vågor. Mannen o dottern gick i en dag och trampade då i olja:eek:mindre kul. De tyckte också att botten var lite stenig och knölig.

Strosa upp i de gamla kvarteren och gå runt och titta, mysigt. Finns många olika matställen att välja på så ni hittar säkert något som ni gillar. Vi tyckte om Archipelagos, Vulcano, Sirtaki och en nere vid havet som jag tappat namnet på nu.

Finns en hel del turistaffärer och supermarkets att spendera pengar i om man gillar sånt. Det går ett sightseeingtåg mellan Analipsi och Hersonissos som barnbarnen kanske gillar? Var rätt dyrt tyckte jag 10 euro/pers.

Ni kommer att få det jättebra!

Hälsningar
Stinabbye_bye

ulrikas
2008-08-19, 16:55
Hej. Jag har inte bott på Elena men min väninna med två tonåringar bodde där förra året. Dom var jättenöjda med hotellet. Jag var där ett par gånger och det var fint. Stor pool bland annat. Det finns ingen egentlig strand nedanför Elena utan man får gå en bit till höger. Just stranden är det jag tycker är negativt med Analipsi. Man får leta sig fram till en strandremsa utan stenar tyvärr.

Arhistelios restaurang är ett måste. Helt underbar, missa inte.

/Ulrika