handdator

Visa fullständig version : Syros på høsten


Stephan
2008-08-17, 15:32
Jeg funderer på en fototur til Syros i begynnelsen av november, men GTP har INGEN båter dit senere enn 31. oktober. Er det noen som vet når høst/vinterruter blir lagt ut?

Lissi
2008-08-17, 17:44
När "vinterturlistan" kommer vet jag inte , men jag vet att Tinos har flera dagliga förbindelser med Rafina (och säkert Pireus också antar jag) hela året så Du kan ju ta Dig till Syros via Tinos i värsta fall.

Lissi

Stephan
2008-08-17, 18:05
När "vinterturlistan" kommer vet jag inte , men jag vet att Tinos har flera dagliga förbindelser med Rafina (och säkert Pireus också antar jag) hela året så Du kan ju ta Dig till Syros via Tinos i värsta fall.

Lissi

Pr i dag har GTP ingen turer til Syros eller Tinos eller Mykonos etc fra Piraeus/Rafina. Jeg får vente og se om det kommer noen "vinterruter". Våre greske venner bruker jo ikke å forhaste seg når det gjelder tidtabeller ...

Lissi
2008-08-17, 18:07
Jag ska ju till Tinos sista veckan i oktober och enligt min värdinna så går flera turer dagligen hela året till ön....Det var därför jag vågade boka och hon har ju säkert rätt eftersom hon bor där året om ...

Lissi

Stephan
2008-08-17, 20:39
Jag ska ju till Tinos sista veckan i oktober och enligt min värdinna så går flera turer dagligen hela året till ön....Det var därför jag vågade boka och hon har ju säkert rätt eftersom hon bor där året om ...

Lissi

Når jeg skrev at GTP ikke har noen turer til Syros/Tinos/Mykonos, så mente jeg naturligvis i november (som jeg også skrev i mitt første innlegg). I oktober fins det massevis. Så det er nok bare det at rutene fra 1. november og videre utover høsten ikke er lagt ut ennå.

Peter
2008-08-18, 19:02
Så det er nok bare det at rutene fra 1. november og videre utover høsten ikke er lagt ut ennå.

Det stämmer nog. Tinos ska ha förbindelse med fastlandet varje dag hela året med Catamaran från Rafina. Dessutom brukar det gå någon stor färja från Pireus varje dag. Det vore konstigt om inte samma sak gällde Syros med tanke på att det är Cycladernas "huvudö".

Glöm inte titta på avgångar från Lavrio. Jag vet att vissa avgångar därifrån går till Syros.

eija
2008-08-19, 10:57
Hej!
Jag är ganska säker på att Blue Ferries båtar går också i noverber kl 7.35 på morgonen till Syros, då dom gick i april. Tidtabellerna kommer nog senare.
Trevlig planering av resan till Syros, det är fint där!
mvh/Eija

Stephan
2008-08-19, 20:59
Hej!
(klipp)
Trevlig planering av resan till Syros, det är fint där!
mvh/Eija

Ja, jeg gleder meg! Nå blir det fjerde turen dit på 2 år.