handdator

Visa fullständig version : Kändisar i Grekland?

Netwolf
2008-08-13, 08:54
Läste i en tråd (http://www.kalimera.se/resebrev/2008/milos_sifnos.html), om en som träffat Jude Law i Grekland. Vilka kändisar har ni träffat på och var? Vore roligt att höra om. Själv träffade jag Lasse Åberg på Naxos en gång.

/Netwolf

parga
2008-08-13, 10:34
Jag och mamma träffade Björn Kjellman på Kefalonia när vi var där. Han stod och väntade på en taxi utanför vårt supermarket. Stackarn hade ingen aning om att det var taxistrejk just då! Han blev mycket tacksam när vi talade om det för honom. :)

P.S Jude Law hade inte varit fel att se/träffa! :) D.S

Jenny

Homeros
2008-08-13, 13:17
Såg en riktigt stor lyxyacht uppankrad strax utanför Agia Anna på Naxos för tre år sedan. Hörde då av en restaurangägare att det var Chelseas ägare Abramovitch´"lilla skuta" !
-Dock såg jag inte honom.

-Har dock sett den gamle storspelaren Paul Gascoigne på Cypern. Men det var på den tiden då han "kunde" spela riktigt bra fotboll !

Vad istället med om en märklig sak förra året:
Sprang på en av mina kusiner som jag då inte hade träffat på sex år på stranden Antisamos Beach på Kefalonia flabb_flab
-Vilket sammanträffande att vi båda befann oss på Kefalonia samtidigt samt att vi båda just den dagen hade åkt tvärs över ön och befann oss på denna strand.
Självklart blev det en lång middag på en trevlig restaurang i Lassi på kvällen.

/Homeros

Kalimera
2008-08-13, 14:36
Vilka kändisar har ni träffat på och var? Vore roligt att höra om. Själv träffade jag Lasse Åberg på Naxos en gång.Eric Clapton hade bokat bord på Elia i Pythagorion en kväll när vi var där, men han dök inte upp. :( Däremot kom ägaren till Aegean Airlines dit, fast han är ju inte så känd för oss.

Jag var med i en filminspelning med Lasse Åberg i Spanien för många år sedan, men det är ju ett annat land. :)

Netwolf
2008-08-13, 14:41
Jag var med i en filminspelning med Lasse Åberg i Spanien för många år sedan, men det är ju ett annat land. :)

Va, kom inte och säg att du varit med i Sällskapsresan???

Det var inte du som spelade denne man?
http://img371.imageshack.us/img371/861/berraam6.jpg

Kalimera
2008-08-13, 14:48
Va, kom inte och säg att du varit med i Sällskapsresan???Visst var jag, men jag var inte mannen på bilden. ;)

Malena
2008-08-13, 15:51
Jag gick, oavsiktligt, in i Pierce Brosnan i en liten gränd i Skopelos by förra sommaren. Vi såg också Meryl Streep och Benny Andersson samt Björn Ulveus. Givetvis i samband med inspelningen av "Mamma Mia".

Lissi
2008-08-13, 16:09
1996 på Kalymnos så bodde den då nygifte (för vilken gång i ordningen?) Dan Ekborg på samma hotel, bara nån dörr från vår...Han var på bröllopsresa och åkte även båten samtidigt över från Kos...Vi delade även taxi ner till båten hem..Lite förvånade var vi att han åkte charter och bodde så enkelt...Han blev lite "uttittad" på stranden av många som ville ta kort eller få autograf..(..dock inte av mig mäste jag tillägga för han har aldrig tillhört mina favoriter precis)
Han verkade varken speciellt lycklig eller trevlig faktiskt...och satt i den enkla baren vid hotellet med ett gäng på kvällarna och drack öl..
..några månader senare läste jag i nån tidning att äktenskapet redan var över

..så åkte vi samma buss som Ingmar Stenmark ut till Arlanda en gång på väg till Grekland..Det var när han var som mest i ropet och han gillade INTE att sitta där uttittad av alla som tisslade och pekade....;)

Lissi - som är så glad att inte vara kändis:D

ramses
2008-08-13, 16:27
Träffade på Kay Pollak med fru i klostret Panagia Chosoviotissa på Amorgos för några år sedan. Hamnade inne i det lilla , lilla rummet samtidigt. Ville tända ljus, men hade inte något att tända med, det hade inte han heller visade det sig...

NewAnn
2008-08-13, 18:36
Visst var jag, men jag var inte mannen på bilden. ;)
Sällskapsresan är en av favoritfilmerna, den första är den bästa men jag har alla. I vilka scener är du med? så att man kolla lite extra nästa gång jag ser filmen. Mvh Ann

Netwolf
2008-08-13, 19:27
Visst var jag, men jag var inte mannen på bilden. ;)

Kalimera was here ;)

Kalimera
2008-08-13, 19:58
I vilka scener är du med? så att man kolla lite extra nästa gång jag ser filmen. Mvh AnnBerättar i morgon. Har precis kommit hem från Söders (och därmed Stockholms) bästa krog: Östgötakällaren. Där mötte jag flera kändísar, först och främst Kalimera-Yanna med kompis, och några mindre kända personer, som Marie Fredrikssson med man, samt Mats Ronander. (Kul att ses Yanna!)

YsterSyster
2008-08-13, 20:47
Vilken cliffhanger, Janne!

Undrar hur många som kollar igenom Sällskapsresan just nu? Ang_elx

YsterSyster
2008-08-13, 21:00
Glömde ju mina kändisbidrag.

Tom Prahl (fotbollstränare fick jag lära mig), C-G Karlsson och Göran Everdal från Gokväll programmen. Säkert några fler utan att jag vet om det. Jude Law fick jag Googla på och blev inte så mycket klokare.

Yanna
2008-08-13, 21:19
Har precis kommit hem från Söders (och därmed Stockholms) bästa krog: Östgötakällaren. Där mötte jag flera kändísar, först och främst Kalimera-Yanna med kompis

Kul...och jättetrevligt...att träffa dig och Camilla också Janne! bye_bye
Middan på Kamorina blev färsfylld aubergine...och Rosévin.

Jag har sett Isabella Scoroupco ett flertal gånger på Cypern..på 90-talet.

Sällskapsresan har jag sett många gånger och har även bott på den anläggningen 1991.

Kalimera-Yanna flabb_flab

matsmaja
2008-08-14, 00:17
Vi skulle till Karpathos för 4 år sedan och såg en mystisk man som vi trodde var helt "lost" ...vankade fram och åter på stranden och satt alltid för sig själv på olika resturanger och drack sitt vin.....
Efter ett par månader här hemma i kalla sverige skulle vi gå på Magnus ugglas krogshow i stockholm och då dök han upp där som "kappelmästare....hm tänkte vi ...såg han senare ochså i svt vart fan är mitt band som uggla hade ....Så denna man var alltså en superduktig artist som kompat och spelat med dom flesta kända artisterna visade det sig...) Martin Hedström ...haha och vi som trodde att han var liite eljest !!

MIAS
2008-08-14, 06:16
Träffade Stig Strand på Kalymnos 95. Han hade tyvärr otur och stukade foten redan på båten mellan Kos och Kalymnos, så han hoppade runt på kryckor i 2 veckor. Men glad och trevlig var han ändå!

Australiens premiärminister har jag också sett på Kalymnos, men honom hade jag inte känt igen, och vetat vem det var, om inte folk hade sagt vem han är.

Har sett Tommy Nilsson och Malin Berghagen på Kos. Men Tommy Nilsson ser jag även ofta här hemma i Uddevalla.

Sedan har jag träffat lite folk på Rhodos som senare dykt upp i olika dockusåpor:p

Miabye_bye

Kalimera
2008-08-14, 09:55
Berättar i morgon.Och där är vi nu.

När Sällskapsresan spelades in var jag på Gran Canaria. Åkte med Club 33. Det var tider det. ;) Teamet bakom filmen ringde Club 33 och frågade efter statister. Vi var ett tjugotal som nappade. Det är scenen där de dansar samba på ett diskotek, tror att det är efter grisfesten. Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.

Inspelning var jäkligt kul. Scenen tog en dag att spela in. Vi fick 1000 pesetas och fria drinkar för besväret. Eftersom det var mitt på dagen började vi lite stelt. Att dansa nykter fanns inte på kartan på den tiden. Men eftersom vi hade fria drinkar gick det bara bättre och bättre. Senare i livet har jag staterat många gånger, alltid nykter. :)

Kom förresten på att jag träffat kändisar i Grekland: en som inte var känd när vi träffades, men är det idag, och en som var hur känd som helst, men som eventuellt var någon annan.

1982 var jag på Ios. Där fanns en kille som var så lik skådespelaren Robin Williams att ingen trodde på honom när han sa att han inte var Robin Williams. Det här var när teveserien Mork och Mindy gick på teve. Där spelade han en utomjording. På hans planet (Ork) var hälsningsfrasen ”Nano, nano”. (Någon som minns?) Alla som mötte honom på Ios hälsade med ”Nano, nano”. Han hälsade inte tillbaka. Han blev så less på att förknippas med Robin Williams att han lämnade ön. Om det hjälpte vet jag inte, kanske blev det likadant på nästa ö.

1986 var jag också på Ios. Där umgicks jag ett tag med författaren och musikern Carl Johan Wallgren (http://www.vallgren.nu/index.asp). Han hade kommit till Ios från Indien och Pakistan. Carl Johan bodde på campingen nere på Mylopotas. Där satt han hela dagarna och skrev på en bok, vi andra låg på stranden och slöade. Några år senare kom hans debutbok Nomaderna, en bok som alltså delvis skrevs på Ios. Hans kändaste – och bästa - bok är Den vidunderliga kärlekens historia.

RhodosStad
2008-08-14, 10:35
Vi stötte på Thailands prins en gång på Rhodos i en liten smal gränd i Gamla Stan...
Massa vakter och journalister, frågade en servitör på kvällen, som sa att det var han som var på stadsbesök

Iofs känd och känd men ändå flabb_flab

Zappa
2008-08-14, 11:14
”Nano, nano”. (Någon som minns?)

Klart vi minns!!
Hur många gånger har vi inte försökt hälsa på samma sätt?!
Med lillfinger och ringfinger ihop samt pekfinger och långfinger ihop, men alltså med mellanrum mellan långfinger och ringfinger :D
Kan fortfarande inte... :p

/Z

Netwolf
2008-08-14, 12:12
Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.

flabb_flabflabb_flab Klart man ska kolla in det! Mina egna erfarenheter sträcker sig till att jag medverkade i filmen Leif. Kolla när de kör genom Rotum (Kungsbacka). Kille i blå jacka viftande med flagga (slow-motion rekommenderas! Syns inte mer än någon sekund)

/Netwolf

Håkan Frid
2008-08-14, 12:43
Glömde ju mina kändisbidrag.

Tom Prahl (fotbollstränare fick jag lära mig), C-G Karlsson och Göran Everdal från Gokväll programmen. Säkert några fler utan att jag vet om det. Jude Law fick jag Googla på och blev inte så mycket klokare.

Jo men du har väl inte missat filmer som Cold Mountain och Holiday? Se dom i så fall! Jag med mina 52 bast tycker mycket om hans skådespeleri, mycket duktig! Och dottern Sara, 19, var helt såld när hon fick autograf och byta några ord med honom. I mitt resebrev, se "tråd" ovan har jag skickat med dotterns "smygfoton" på denne stilige karl! "Oh, ä han 36" sa dottern o suckade!:o

Hälsningar Håkanklapp_klapbye_bye

JohnS
2008-08-14, 13:48
Under vårt besøk på Thassos i fjor ankret en enorm yacht opp utenfor havnen i Limenas. Personalet på hotellet var tydelig opptatt av båten, så jeg spurte hvem som var ombord. Det viste seg at yachten var leid av "Big m****a old papa Bush", som han ble kalt, som hadde invitert venner med på tur. De hadde visst kjørt Thassos rundt, men det så jeg ikke.

Jeg kan ikke si at jeg møtte senior face to face a, men jeg kunne se mange som beveget seg rundt på yachten, og muligens var en av dem litt lengre og eldre enn de andre................. Ang_elx

Ioslina
2008-08-14, 17:03
Måste ju bara kolla Sällskapsresan någon dag...........:)

För övrigt har jag sett Anne Wibble, Kicki Danielsson och Börje Salming
på mina utlandsresor...men alla på Arlanda..............
Bra meriter om man skulle behöva söka nytt jobb, eller??flabb_flab

Vilken härlig trio föresten................

ouzomini
2008-08-15, 07:45
Hej
För många år sedan satt vi tillsammans med Johan Rabeus utanför Pink Panter i Mandrakihamnen på Rhodos och fikade. Han var en mycket trevlig person som tyckte om att sitta där och se skådespelet mellan de sk inkastarna. På den tiden var det skådespel på hög nivå medans det nu bara är dött och dyrt (dyrt var det då med), tyvärr. De flesta av inkastarna har försvunnit och det känns lite konstigt att jag saknar dom, men det har nog med att göra att jag till min förvåning uppskattade dessa personer och sätt. Jag går ofta förbi där än i dag men det är inte samma sak. Tänk när en gammal engelsk dam gick förbi fiken och en av inkastarna frågade om hon vill ha någonting att dricka så svarade hon nej och han fortsatte med att säga "I´ve got sex on the beach" och hon svarade "Not tonight dear". Det lät så gulligt och jag tror faktiskt att han rodnade lite.
Inger

Admirala
2008-08-15, 08:17
Så dere den tyske detektivserien Derrick i Sverige?
Vel, norske kalimeramedlemmer vet iallfall hvem Harry Klein var. Åh, så søt jeg synes han var da jeg var 12 :o

Fritz Wepper heter han i virkeligheten, og i 2004 spilte han inn film i gamlebyen på Rhodos. Gjett om vi måte stoppe og glane.
Vi blir alle eldre, men han mer enn meg ;)

Og så så jeg Jeremy Irons i Meteora. Tror jeg. Vi sendte tilogmed hverandre et par dype blikk _B-anana :D:D
Var det ikke Jeremy var han iallfall minst like kjekk!

Netwolf
2008-08-15, 10:03
Hej
Tänk när en gammal engelsk dam gick förbi fiken och en av inkastarna frågade om hon vill ha någonting att dricka så svarade hon nej och han fortsatte med att säga "I´ve got sex on the beach" och hon svarade "Not tonight dear". Det lät så gulligt och jag tror faktiskt att han rodnade lite.

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Arne
2008-08-15, 11:57
Vid vårt första besök på Antiparos kunde viss uppståndelse förmärkas.
Icke av vår närvaro, men väl av den dåvarande franske presidenten Mitterands ankomst. Presidenten har en sommarstuga på ön. Nja, snarare ett palats, beläget längs vägen ut mot soros-stranden.

En kväll dinerade presidenten med ett mindre sällskap på en taverna inne i byn. När notan skulle betalas gav presidenten 20.000 Gdr i dricks.

Situationen var nästintill makaber av allt fjäsk som omgärdade denne man.

Jag gläds åt att mera sällan stöta på kändisar i övärlden.

Arne

Bluesea
2008-08-15, 12:55
När jag var ungkarl (för typ 25 år sedan, suck) och satt på en bar på Samos, kom det två förunderligt vackra flickor och frågade om de fick slå sig ner vid mitt bord. Eftersom jag omedelbart fick tunghäfta, kunde jag bara nicka. Det visade sig vara två toppmodeller från Vogue Magazine som var där för ett fotojobb. De var jättetrevliga och bjöd mig med till sitt rum på efterfest. Av alla tillfällen, valde jag just det här tillfället att fega ur. Jag stammade ett "God natt" och gick omedelbart och lade mig. Om jag har ångrat mig genom åren? Vad tror ni???

torhildur
2008-08-15, 14:13
Hej!
Kommer någon här på Kalimera ihåg bouzouki-spelaren Gregoris Tzi-tzoudis ( vet ej om stavningen blev korrekt? )..... han var jättepopulär både här i Sverige och på Rhodos,där han uppträdde på 70-80talet !
I vikk'e fall så mötte jag honom på Rhodos -78,en sen natt (eller tidig morron :D) när några vänner och jag var på något ställe och åt,tillsammans med en "lokal" kille som hade jobbat färdigt på sin bar och ville ha "nattamat".
Jag har t.o.m. ett gammalt foto av Gregoris o mej,där hans kryckor syns i bakgrunden.
Tyvärr e' jag för "korkad" för att få in bilden här :(

Nu för tiden tycks ingen veta om honom,men han var den som fick mitt tycke för "grekmusiken" att vakna!! Han var en hel del på tv'n här hemma.

Då på den tiden var jag mäktigt stolt över mitt foto tillsammans med honom!!

Arne
2008-08-15, 15:02
Aha!!! Gregoris ja...
1978 besökte jag i goda väners lag en grektaverna i cetrala Stockholm. Vill minnas att tavernan var belägen på en sidogata till Sveavägen strax innan Kgl Biblioteket. Där spelade Gregoris och han hade sina kryckor med.

Det var faktiskt allra första gången jag avsmakade fetaost i sambad med den greksallad vi fick som förrätt.

Arne

Som med Hustrun i helgen far till Baltikum. Arne till Tallinn och Hustrun till Riga. (Vi äro dock icke ovänner) Hustrun på konferens i arbetet och Arne på bunkrar-resa till Tallinn.

Eva L
2008-08-15, 15:15
Trevlig helgresa. Hoppas hustrun får bra användning av den nya fina kameran.

Eva

Åsa L
2008-08-15, 16:14
På vår bröllopsresa till Pythagorion, Samos -99 såg vi Pia Green (Rederiet mm) på stranden. På samma resa lade en ENORM båt till längst ut på piren. På TV-nyheterna sa de att det var Marlon Brando´s båt. Honom såg vi dock inte, trots att vi strosade ut på piren...
Åsa

nilam
2008-08-15, 20:38
I fjol när jag och mina kompisar var i Agia Marina på Kreta så stötte vi på Uffe Malmros var vi än gick...:) stranden, restaurangen, gatan, flygplatsen....Eftersom han gjort "smala Sussi" i våra hemtrakter så var vi säkra på att hans nya film skulle handla om tjejer 40 år på charterresaflabb_flabflabb_flab och att han hade fullt "span" på oss hela veckanAng_elx ... Så vi var väldigt besvikna nu när det visade sig att hans senaste film handlade om något helt annat...hahaha ( måste skvallra om att han inte var så sexig i sina stödstrumpor som han krånglade på sig på flygplatsen vid hemresan:eek:)

Malin

Hjalta99
2008-08-15, 20:54
Läste i en tråd (http://www.kalimera.se/resebrev/2008/milos_sifnos.html), om en som träffat Jude Law i Grekland. Vilka kändisar har ni träffat på och var? Vore roligt att höra om. Själv träffade jag Lasse Åberg på Naxos en gång.

/Netwolf

Jag har aldrig träffat på någon vad jag vet. Däremot när min man och jag var på Mykonos 1997 blev min man tagen för att vara en av skäggen i ZZ Top. Det pågick i de två veckor vi var där och det var skitkul att se turisterna smussla med sina kameror för att kunna ta en bild... Vi spelade naturligtvis med när vi så småningom förstod varför folk betedde sig så konstigt... Fast vi borde vara vana - vi träffades -94 och den sommaren i stan var helt sanslös...!

Eva

Eva L
2008-08-15, 20:59
Jag känner inte igen så många kändisar. Bryr mig inte så mycket eller så är jag ovanligt tankspridd och glömsk. Träffade dock en mycket trevlig man på inrikesflyget och vi pratade hela sträckan. När jag klev av planet rusade alla kollegorna fram och skrek herregud vad pratade ni om? Tydligen hade jag hela resan diskuterat världspolitik och annat strunt med en av det svenska näringslivets absoluta höjdare utan att ha den minsta aning. Ovanligt trevlig karl förrestenflabb_flab han verkade ganska avslappnad i mitt sällskap också. I eftertankens kranka blekhet kan jag inse att han kanske var rätt förundrad egentligen. Antagligen insåg han att jag inte hade någon som helst aning om vem han var.

Eva

cribbelini
2008-08-17, 14:50
1992, på Ios, låg en jättelyxyacht på svaj utanför Mylopotas några dagar. Snacket gick om vem som kunde finnas ombord...
En förmiddag kom en gummibåt iland med två personer som ville hyra solstolar.. det var Kurt (Snake Plisken) Russel och Goldie Hawn :)

McCoist
2008-08-17, 21:41
En bekant till oss hävdar att han träffat Leonard Cohen och druckit vin en sen kväll med denna magnifika artist på Hydra under 80-talet.
Det vore en dröm för mig...

Kalimera
2008-08-19, 11:41
[quote=McCoist;143297]En bekant till oss hävdar att han träffat Leonard Cohen och druckit vin en sen kväll med denna magnifika artist på Hydra under 80-talet. quote]Jag letade efter honom när jag var på Hydra i somras, fick veta att han inte hade varit där på två år, men hans före detta fru (So long, Marianne) var där samtidigt som oss. Alltid något. :)

Mica
2008-08-19, 16:20
Antiparos. Satt på en av hamntavernorna och iakttog en yacht på väg in. En av personerna som steg av kände vi igen och kom på att det var Åse Cleveland, dåvarande vd för Filminstitutet. Efter lite mer retsina kom vi på att det var en mycket passande och toppenkul entré av just henne. Åse Klev-i land!
Det var väl retsinan.

Även jag har varit statist, i Lasse Åbergs Repmånad. Jag var panelhöna när de roade sig på Stadshotellet. När filmen kom var jag bortklippt. Var även statist i Suzanne Ostens film Mamma. Blev bortklippt i den också.

McCoist
2008-08-19, 19:07
[Jag letade efter honom när jag var på Hydra i somras, fick veta att han inte hade varit där på två år, men hans före detta fru (So long, Marianne) var där samtidigt som oss. Alltid något. :)[/quote]

Jag bara måste åka till Hydra för insupa lite historisk mark för mig som Cohen fan. Tänka åka dit nästa år. Har han kvar sitt hus där tro?

Monica P
2008-08-19, 21:45
Leonard Cohen var i Aten några veckor sen och gjorde en bejublad konsert, tyvärr hade jag ingen möjlighet att åka dit. Jag vet inte om han besökte några öar i farten.
Mesta kändisen jag har kommit i närheten av är väl fotbollsspelaren Domasos vilkens vader jag har masserat...

McCoist
2008-08-20, 07:31
Leonard Cohen var i Aten några veckor sen och gjorde en bejublad konsert, tyvärr hade jag ingen möjlighet att åka dit. Jag vet inte om han besökte några öar i farten.
Mesta kändisen jag har kommit i närheten av är väl fotbollsspelaren Domasos vilkens vader jag har masserat...

Angående Cohen:
Läste det! han började konserten att briljera med att prata flytande grekiska. Där skulle man varit.

Är det legendariske Mimis Domazos "generalen" vader du har masserat? Han anses ju vara den bäste fotbollsspelare som Grekland någonsin haft! En riktig lirare var det.

Kalimera
2008-08-22, 12:31
Jag bara måste åka till Hydra för insupa lite historisk mark för mig som Cohen fan. Tänka åka dit nästa år. Har han kvar sitt hus där tro?Ja, enligt vad jag hörde när jag var där. Jag letade som en dåre efter huset, men fann det aldrig. Däremot åt jag på den taverna som han oftast häckade på under den gamla goda tiden. Det är något speciellt med Hydra och Cohen, svårt att förklara vad. Du kommer känna det när du åker dit. Varje gång jag lyssnar på Cohen tänker jag på Hydra, och det är bara goda tankar. Hydra är så fint!

Bengt o Marie
2008-08-22, 22:34
Hej,

Här kommer mina kändis möten: vi börja från början 2001 Gry Forsell, Paxos. 2005 Lotta Bromen, soffan på hotel Romantica, Karpathos, Champion League finalen Milan - Liverpool. Lotta håll på Milan och jag på gissa, jag lämnade soffan när Milan ledde med 3-0, men vi vet alla hur det slutade. Sen har vi 2006 Micke Rönnberg på Skopelos, och så avsluta vi med en tidningsbild ifrån Lipsi 2007 där vi hittade en gammal tidning ifrån 1988 på Mats Wilander.

Hälsningar Bengt :D

Monica P
2008-08-23, 17:32
Mimis Domazos var en av de många PAO-spelarna som kom för behandling till den sjukgymnastikklinik där jag arbetade 1968-1969.(Glykofridis) Några andra spelarnamn minns jag inte men han var ju stjärna, gissa om alla tjejerna på jobbet var intresserade. Han var hygglig och hade med sig biljetter till matcher. En match mellan PAO och Olympiakos kommer jag väl ihåg, mest för livet på läktarna...Vår kompis Christos hade gått på Axelssons institut i Stockholm och lärt sig till massör. Han hade just blivit massör åt PAO och när någon blev nersparkad på planen rusade Christos förstås dit med sin väska för att göra en insats. Poliserna som kantade planen kände inte igen honom utan rusade in och lyfte ut Christos med väska och allt. Det såg för otroligt dråpligt ut.
Vi såg också en basketmatch mellan PAO och ett italienskt lag på den gamla marmorstadion. Vilken känsla! Men åskådarna var inte så sportsliga utan varje gång som italienarna gick till anfall brassade man av fotoblixtar och ficklampor mot dem. Enligt uppgift hade det gjorts så i Italien under en tidigare match.

Moa
2008-08-23, 22:54
Om man skall träffa en "kändis" i Grekland skall det vara Alexandra Pascalidou. Det gjorde vi när vi var i Paleochora. Hon var där för att fira sin födelsedag med sina vänner och vi fick äran att skåla och sjunga "ja må hon leva......" vi sjöng så hon blev rörd och bjöd på raki. En mycket trevlig och sympatisk och jordnära tjej. Henne gillar vi!

Moa

Lillis
2008-08-24, 00:35
i Juli när vi på Zakynthos besökte en taverna,satt där en äldre man som rätt så fort tog på sig självmant att passa vår 3-åring medan vi åt. Han var mycket trevlig och vår flicka blev snabbt kompis med honom. När han gått kom ägaren fram till oss och undrade om vi visste vem som passat vår dotter. Tydligen var det enligt tavernaägaren,Greklands mest kända sångare när han var ungre(men han var fortfarande stor än idag). Vi GLÖMDE fråga vad han hette,men vi har han inspelad på videokameran,men vad hjälper det;)

Andriotissa
2008-08-30, 22:45
Stellan Skarsgård i Plaka i Aten med hela sin stora familj. Det var när hans barn var små. Sångaren Padasis på Paros 1998. Malou von Sivers med familj som var med i Let´s Dance på flyget hem från Aten 2007. Jag kommer inte på någon mer.

Helena S
2008-08-30, 22:59
Hmm.. Stellan Skarsgård klev in på ett ställe på Söder för ca 2 år sen, där gubben min å jag var å tog en öl i förbifarten el så... Jättecoolt...Personalen undrade om det var han osv.. Han var lång! Och tyst flabb_flab

Förlåt, det här var inte i Grekland!!! :o :o :o

Ska genast gå till den svenska "Jag mötte Lassie-sidan"

Helena S - som har mött både Gudrun Schyman och Alex Schulman i veckan

Frappe
2008-08-31, 11:02
2004 träffade jag Tom Hanks och Bruce Springsten, vi klättrade på samma berg och jag hjälpte dem med deras rep... Sakis Rouvas hyr hus ett stenkast från mig , och bor i närheten gör även partiledaren för KKE, Pappariga, i sommar var jag på samma club som Elena Paparizou, När jag dricker mitt Frappe på Letso i Pagrati brukar jag stöta på Yannis Ploutarhos. I Rafina bor Premiärministern Karamalis om sommaren så han kan man se ibland vid lekplatsen med sina barn ( och x antal säkerhetsvakter isläptåg iosf)

Camilla

NewAnn
2008-08-31, 12:13
När Sällskapsresan spelades in var jag på Gran Canaria. Det är scenen där de dansar samba på ett diskotek, tror att det är efter grisfesten. Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.
Nu har jag studerat noga och sett en kille i greklandsfärgerna vit och blått (var det en tanke med det färgvalet eller ett lyckligt sammanträffande:)) visst är det du? Mvh Ann

Riitta
2008-08-31, 12:25
Herregud Frappe:eek::D Sakis och Plutten:eek::D Tror jag kommer snart och hälsa på dig i Kalo Makriflabb_flab;) (Det heter väl så?):)

Riittabye_bye

Riitta
2008-08-31, 12:56
Nea Makri det kanske heter:o:) Kan inte du locka Kotsiras och remos dit också:rolleyes:;):D

Riittabye_bye

SteffTee
2008-08-31, 19:56
Big Star - Tom Hanks har hus på Antiparos. Ibland kommer vännerna B Pitt & G Clooney på besök!
Hanks med familj finns på foto hos Captain Ben!

Less Stars - några svenska skådisar och TV-personlighet har också skådats under åren.

Hestia
2008-09-04, 14:11
Här kommer mina kändismöten: Cornelis Vreeswijk och Anita Strandell (var då ett par) åkte med samma flygplan som oss till Rhodos, bara flygplansgången mellan oss. Det här var någon gång under 80-talet. Såg dem sedan ett par kvällar nere i Mandrakihamnen.

Inga Gill och Gunilla Åkesson med sina resp män åkte med samma flyg som oss, tror det också var Rhodos, 80-talet (kan ha varit ngt annat resmål, reste så mycket på den tiden). De var glada och spralliga när vi satt i gaten och väntade på att få komma iväg, klockan var bara 5-6 på morgonen så oss andra var det väl inte så mycket fart på!

1996 bodde vi på hotell Manoussos i Rhodos stad. Den septemberveckan hade Gotland ett kulturellt/musikaliskt utbyte med Rhodos stad, bl a någon kör från Gotland samt även pianisten Staffan Scheja från Stockholm. Det gavs konserter i Gamla stan. Staffan Scheja bodde på vårt hotell, träffade honom flera ggr i frukostmatsalen och i hissen, han var mycket trevlig och småpratade med oss. (Har f ö läst att han skall medverka i SVT:s "Stjärnorna på slottet".)

2006 åkte vi till Thassos. På samma plan åkte sångaren och låtskrivaren Pär Wiksten från popgruppen Wannadies (kanske inte så känd av många?)
med familj. Han har samarbetat med Idol-Amanda Jensen under sommaren.

Ja, det här var väl alla mina "Jag mötte Lassie-upplevelser" från Grekland, har flera från Sverige - av någon konstig anledning så har jag åkt hiss med flera kändisar! - men det hör väl hemma på något annat ställe!

/Hälsn Elisa.

rosen
2009-01-11, 15:57
Hejsan.

Jag stötte på Goldie Hawn och Kurt Russell på Paros 1992. Det var mycket tissel o tassel bland folket runt omkring.

cribbelini
2009-06-23, 14:05
Hejsan.

Jag stötte på Goldie Hawn och Kurt Russell på Paros 1992. Det var mycket tissel o tassel bland folket runt omkring.

Det var samma år vi stötte på dom på Mylopotasstranden på Ios!

dromprinsen
2009-06-25, 15:47
vi träffade tom hanks på antiparos den 17/6 2009. tog kort och skakade hand med honom och hans fru. stort!

kimmen
2009-06-25, 17:21
vi träffade tom hanks på antiparos den 17/6 2009. tog kort och skakade hand med honom och hans fru. stort!
Om jag inte är helt felunderrättad, så kommer Tom Hanks frus familj från just Antiparos.
De gifte sig på ön för ett antal år sedan...

/kimmen

Klick
2009-06-25, 17:27
Jag såg Harald Treutiger på båten mellan Helsingør-Helsingborg för ett par år sedan. Även om det inte är nere i Grekland jag såg honom så är han något av en kändis. Har även sett Ingvar Oldsberg i Helsingborg i samband med att han skulle spela in till "På spåret". Leif GW Persson och Peter Harrysson såg jag med ett par minuters mellanrum på en perrong på Malmö C. Inte heller dessa i Grekland men de är ju dock något av kändisar:o... Så ni ser att inget av dessa kan mäta sig med möten såsom Tom Hanks, Goldie Hawn och Leonard Cohen:p

K

Hellen
2009-06-30, 09:37
Förra veckan var Bruce Springsteen på Antiparos tillsammansmed Tom Hanks, Madonna skall ha köpt hus på ön också.

// Helén

Mollybus
2009-06-30, 15:59
Kändisar och kändisar.......
Jag såg Janne Eklund jag! Ang_elxbye_bye Han om någon är välkänd eller hur?;) På ön Sifnos i byn Faros samt I Pireus när vi klev av samma färja. Bara för några dagar sedan.

Först tänkte vi gå fram och hälsa men så tänkte vi att han vill säkert vara ifred på sin semester.

Hellen
2009-06-30, 22:02
Kändisar och kändisar.......
Jag såg Janne Eklund jag! Ang_elxbye_bye Han om någon är välkänd eller hur?;)

Du tog väl en bild och mailade till Hänt Extra? :D
Är du verkligen säker på att han var på semster, tycker det verkar som han sakta men säkert drar sig mot permanent boende i Grekland ;):D
// Helén

Kalimera
2009-07-03, 08:47
På ön Sifnos i byn Faros samt I Pireus när vi klev av samma färja. Bara för några dagar sedan.Det var värst. Varför kom ni inte fram? :) Bodde ni i Faros?

tycker det verkar som han sakta men säkert drar sig mot permanent boende i GreklandKommer aldrig hända. :D

Mollybus
2009-07-03, 12:29
[quote=Kalimera;172699]Det var värst. Varför kom ni inte fram? :) Bodde ni i Faros?

Ja, varför kom vi inte fram, säg det? Dels för att vi är typiska svenskar som inte ville störa kanske. Vi tänkte nog att du var trött på alla som känner igen dig och ska hälsa. Det kändes helt enkelt lite knäppt att bara gå fram just då. Så här i efterhand så har jag ångrat det men det är så dax nu.

Ja, vi bodde i Faros/ Fassolou. På Fassolou studios i 5 nätter. Vi åkte med samma buss upp till Appolonia en kväll också.

Men vi kanske ses någon annan gång och då ska jag komma fram. bye_bye

ebh
2009-07-07, 20:28
Förra veckan var Bruce Springsteen på Antiparos tillsammansmed Tom Hanks, Madonna skall ha köpt hus på ön också.

// Helén
Ja, vi såg honom på Antiparos vi också under ovanst tidsperiod, dvs Tom Hanks med sällskap. Tror att vi nu vet var han bor, men där får det stanna. Låt mannen leva sitt liv!
För övrigt vill vi säga att Soros beach är bra men nära (att vara) ett sandtag. Ungarna älskade stranden (och vår 4-hjuling, 2 hp med lågpumpade däck som styrde sin egen väg hela resan). Tips: Åk längre ut på halvön efter Soros beach så hittar du dina egna stränder!