handdator

Visa fullständig version : Prata grekiska i Göteborg?


Ingela L
2008-08-12, 00:28
Hej!
Har läst grekiska på Medborgarskolan för flera år sedan, läste kanske 4-5 terminer, men tröttnar lite på all grammatik. Jag vill prata! eller vill försöka i alla fall :-) Finns det inga kurser där man får prata mer och läsa mindre? Känns ändå som det är det man lär sig mest på även om man såklart behöver en del grammatik också. Någon som tycker likadant eller som vet någon passande kurs?
Mvh Ingela / Gbg

PS skrev på den förra tråden men upptäckte att den var lite gammal därför blev det en ny tråd istället.

Hellen
2008-08-12, 07:26
Hur är det med språkcafét? Kanske det finns möjlighet att be dem sätta en grekisk flagga på ett av borden.
Jag kommer inte ihåg var det ligger, men tanken det är att man går dit och slår sig ned vid det bord där språket man vill prata talas.
// Helén- som än så länge bara läst en termin;):D

Riitta
2008-08-12, 08:18
Så häftigt det skulle vara med ett sånt kafe:) Precis vad jag skulle behöva, fast det skulle vara svårt få ihop i den här lilla staden:o

Riittabye_bye

Ingela L
2008-08-12, 23:25
Bra idé med språkcafeét! Hade glömt att dom fanns.... har kollat deras hemsida tidigare och då hade dom inte grekiska men man kan ju alltid höra av sig och ju fler som frågar efter det ju närmre ett grekiskt bord borde vi ju komma :)
Det ligger nere vid Experantoplatsen vid Järntorget förresten.
Kanske vi ses där.... bye_bye
//Ingela

Fanis_danslärare_GBG
2008-09-18, 16:05
Grekiska Föreningen i Göteborg kan vara ett bra ställe att gå o prata med folk. Det finns pratglada människor där!

LaRose
2011-06-12, 00:50
Hej!
Jag hittade dig på Kalimera och vill fråga dig om något. Jag har skrivit till föreningen i Göteborg tidigare, men inte fått något svar;
Vi är två personer som tänker åka till grekiska övärlden under en månad nästa vår, för att finna DANSER. Vi dansar och leder "sacred circle dance" i och utanför kyrkliga sammanhang. Ofta har vi med grekiska danser (som säkert inte alltid verkligen ÄR grekiska...)
Vi skulle i alla fall behöva ha lite information från någon med kunskap om vilka öar man mest säkert kan komma åt att lära sig några ring- eller linjedanser. Vi har tänkt åka till 4 - 5 olika öar. Vi är nyfikna på Hydra, Amorgos och Folegandros, dock utan att veta om det dansas så mycket just där. Man skulle vilja åka till massor av öar!
Vad säger du om Kykladerna? Vi kanske borde hålla oss till ett område.
Jag pratar flytande grekiska och hoppas att vi kommer att kunna få "tillträde" till dans med hjälp av detta.
Det får gärna vara danser åt det lite lugnare hållet.
Vi blir jätteglada om du vill svara!

Hjärtliga hälsningar!
Lena Ess i Dalarna

kimmen
2011-06-12, 13:51
Språkcaféets hemsida finns HÄR (http://www.sprakcafeet.com/index_sv.html).
Men grekiska kvällar har man inte (ännu).

/kimmen

Panagiotis
2012-01-25, 05:14
Hej!
Jag kommer från Grekland och lära mig Svenska. Jag söker någon att prata svenska. Vi kan träffas och prata båda svenska och grekiska. :)
Du kan gärna skicka en email till mig
mvh
Panagiotis