handdator

Visa fullständig version : RESTAURANGTIPS I PETRA,MOLYVOS,ANAXOS


frank
2008-08-11, 19:15
Åker till Lesvos nu på söndag och vore tacksam för tips på bra bra/mysiga tavernor/restauranger i Petra,Molyvos och Anaxos mvh Frankbye_bye

Kalimera
2008-08-13, 15:23
Åker till Lesvos nu på söndag och vore tacksam för tips på bra bra/mysiga tavernor/restauranger i Petra,Molyvos och Anaxos mvh Frankbye_byeJag kan varmt rekommendera Taverna Octapus i Molyvos hamn, även Captains Table i samma hamn är bra.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/lesbos_molyvos.jpg

Taverna Octapus ligger till höger i bild.

Hasse
2008-08-13, 15:37
Och jag bidrar med att tipsa om "Salt & Pepper" mitt inne i Petra´s gränder. Varför jag tycker den är toppen står att finna i mitt resebrev från Lesbos 2007.


Hasse :cool:

pysen
2008-08-13, 23:35
Lucky Horse (eller någonting liknande) i Petra, efter strandpromenaden.

Mumsigt.

Plus: Stället med grillad kyckling som specialtet längst upp i en av affärsgatorna (mitt emot ligger bästa Gyrostället)

Hasse
2008-08-14, 07:14
[quote=pysen;142641]Lucky Horse (eller någonting liknande) i Petra, efter strandpromenaden.
quote]


Just det, den ligger dessutom alldeles nära infarten norrifrån, i början av långa strandpromenaden så den kan man inte missa.

Dess fulla namn är The Lucky Horsesho men tittar man noga på väggen så har någon skojig (?) person klottrat dit "un" så det blir unlucky horsesho.

Har bara lunchat där en gång, vet ej hur deras kvällsmeny är.


Hasse :cool:

JohnS
2008-08-14, 09:23
Jeg kan også anbefale "Hesteskoen". En porsjon av deres blandede kalde og en porsjon varme forretter er en ideell lunch for fire personer, etter vår smak.

Ta også turen innom O Nikos, som har enkel og grei gresk mat, og som gjerne lærer deg å rense og spise sardheles pastes, som er den lokale spesialiteten man bare MÅ smake.

Prøv gjerne også kvinnekollektivets restaurant ved torget (opp bratt trapp). Rimelig og god "hjemmelaget" mat uten noen merkverdigheter. Vi fikk et tips om at de ofte har hummer - billig - uten at det står på menyen. Vi spurte, og hadde et fantastisk hummermåltid der - med spaghetti!

Eva L
2008-08-14, 10:32
Ligger de här ställena i Molyvos eller i någon av de andra orterna som finns i rubriken?

Eva

JohnS
2008-08-14, 10:33
Ligger de här ställena i Molyvos eller i någon av de andra orterna som finns i rubriken?

Eva


Beklager, jeg skulle selvfølgelig sagt at dette er restauranter i Petra.:o

Susanne & Lasse
2008-08-15, 22:25
Åker till Lesvos nu på söndag och vore tacksam för tips på bra bra/mysiga tavernor/restauranger i Petra,Molyvos och Anaxos mvh Frankbye_bye

..

Susanne & Lasse
2008-08-15, 22:26
ch Åker till Lesvos nu på söndag och vore tacksam för tips på bra bra/mysiga tavernor/restauranger i Petra,Molyvos och Anaxos mvh Frankbye_bye

Hej Frank !
Lyckost får vi följa med ? Vi var i Petra och Lesbos i juni. Var ett par gånger på en taverna nära stranden i Petra som heter Nikos, helt ok med trevlig och god grekisk mat. Kan rekommendera den. Det finns även mysiga små ställen inne i gränderna i Petra nära Mariakyrkan. Ha det så härligt. mvh Susanne & Lasse

pysen
2008-08-15, 23:46
Klippt och klistrat:
"Its called The Lucky Horseshoe and the name alone would have put us off eating here. We go to Greece for the way of life and the name sounds very British. Its run by Takis and Youla and we ate here 3 times. The food and service here are really good as are the house wines. The fish are unbeatable. My favourite are Tsipoura or Giltheads in English and at 8 euros with salad and potatoes its very good value. Takis always asks you to look at the fish selection and points out the farmed from the wild fish, obviously the wild are more expensive. The menu is extensive and there are some unusual free treats like olives and peppers with ouzo before the meal."

frank
2008-08-16, 08:03
Tack för alla tips:)snart bär det iväg!mvh Frank_B-anana