handdator

Visa fullständig version : Datakrångel....


Siri A
2008-08-11, 11:32
Datorn hemma krånglar sedan igår. Vi har fixat och trixat med massa prog. efter det att lokal disc C blivit full. Vi har även en helt tom D disc på 132 GB, men det är i princip omöjligt att flytta över prog. Nu till problemet! Alla länkar fungerar inte... T.ex. kan man inte trycka på smiliesarna här till höger, utan jag får luska i minnet och försöka komma ihåg koderna istället. Inte heller kan jag ändra färg, storlek på bokstäver osv.Vi har även kollat med andra sidor. Sas t.ex. ;) Först fyller vi i land. Grekland, såklart, men sen tar det stopp :( Sajten reagerar inte på valet. Och man kan alltså inte komma vidare och sen välja ort man vill flyga till. I vårt fall Aten.Tacksam för hjälp att lösa detta Stooora problem! Kan vi inte hålla koll på sas billiga 650kr biljetter är det katastrof! :( ;)
Kan det vara så att vi tagit bort något prog. vi inte borde tagit bort?!

Ursäkta denna röriga text, men det går inte att flytta texten så att den blir lite luftigare och lättare att läsa, utom på slutet som ni ser.... Åh vad irriterad man blir... :(

anoula
2008-08-11, 11:48
Jag är ingen dataexpert, men när sånt här händer brukar jag köra en systemåterställning till ett tidigare datum. Det är en tillfällig lösning (du behöver nog rensa hårddisken ordentligt), men det brukar korrigera den här typen av problem.

Siri A
2008-08-11, 13:49
Jag är ingen dataexpert, men när sånt här händer brukar jag köra en systemåterställning till ett tidigare datum.Och hur gör man det??? :)

Hellen
2008-08-11, 14:54
Startmenyn- hjälp och support, där finner du den. Sedan är det bara att välja ett datum du vet att datorn var ok. Lycka till
// Helén

Elisabet
2008-08-11, 15:04
Att flytta program till D: är ingen bra idé, men däremot kan du ha tillämpningar där, dvs filer som du har sparat som texter, bilder, musik, filmer mm.

Ingen av partitionerna (C: eller D:) bör vara i närheten av fulla om datorn ska fungera.

anoula
2008-08-11, 17:34
Startmenyn- hjälp och support, där finner du den. Sedan är det bara att välja ett datum du vet att datorn var ok. Lycka till

Exakt. Hoppas att det gick bra, Siri?

Siri A
2008-08-14, 15:24
Hoppas att det gick bra, Siri?Hm... Nja, både och. Jag fattar fortfarande inte hur man gör en systemåterställning, men däremot är problemet nu löst. Hur det gick till har jag ingen aning om, men jag kan väl säga så att det finns fler datasnillen i familjen än jag. ;)

Tack för hjälpen allihopa! bye_bye