handdator

Visa fullständig version : Thassos i slutet av Sptember


lovisaed
2008-08-09, 15:28
Jag och min familj ska åka till Thassos i slutet av September. Har någon en erfarenhet av hur temperaturen är där då? Är intresserad av både luften och vattnet!
Är det lungt med turister då?
Hoppas på svar!bye_bye

eija
2008-08-16, 17:25
Hej Lovisaed!
Såsom man har skrivit här tidigare, år det ganska omöjligt att säga något exakt om vädret nuförtiden. MEN i allmänhet är det härligt varmt i september på Thassos, visst mera regn såsom ofta på hösten, men det går oftast snabbt förbi. Ta dock regnrockar med! Temperaturen är angenäm, kvällarna dock svalare och dagarna kortare. Havsvattnet det bästa under året :D!
Jag skulle tro, att det är ganska lugnt med turister för den tiden. Åtminstone folk från Grekland och Mitteleuropa har redan haft sina semester.
Ha en fin tid på Thassos!
mvh/Eija

ulf.viveca
2008-08-16, 17:29
Hejsan,vi var nere i september 2007.Vad jag kan minnas var det ca 25 i luften och 21 i vattnet.Det var lite mindre turister,men det mesta var som vanligt.Några resturanger utanför de större orterna började så smått att förbereda för en tid utan turister.
Kvällarna kan vara lite svala så någon tröja kan vara bra.
Vi åker själva tillbaka 3 sept för tredje gången i år.
Det är en underbar ö.Ett tips hyr bil och åk runt ön,den södra sidan är underbar.Skala Marion bör upplevas. Mvh Ulf

Mindi
2008-09-08, 20:51
Hoppas att ni har det underbart! En liten rapport när du kommer hem kanske? :)
Vi åker dit den 28/9 så nu är det nedräkning!!!!! :)
LÄNGTAR!!!

Rolles
2008-09-11, 09:16
Hej, just hemkommen fån Thassos. Bodde i utkantan av Limenas. Hitintills har september varit mycket bra, 29-32 grader (en mulen dag/14dg). Badtempen var mycket behaglig, hoppas du får en fin resa, Rolle

ulf.viveca
2008-09-12, 09:16
Hejsan,kom från Thassos den 10 september.Vädret har varit strålande i en vecka ca 30 grader i luften och 25 grader i vattnet.
Hoppas det fortsätter den tid ni är på denna underbara ö.
Längtar redan tillbaka !!!!!!!!!!!

Tammis
2008-09-27, 17:16
Hej!
Jag vill nog lyfta ett varningens finger dessvärre. Thassos ligger trots allt långt norrut så vädret kan nog vara lite si och så. Har precis kollat en sida på nätet och den visar¨på 20 gr på dagarna och 10-12 på nätterna så en kofta sitter nog inte i vägen.