Visa fullständig version : Daratso
Hejsan!
Jag ska åka till Daratso om ca 2,5 vecka. Det är första gången jag åker till Grekland och tänkte då höra om någon har några tips på vad man kan göra i Daratso.
Tänkte också höra om någon har bott eller vet något om hotellet Mediterana.
//Sandra :)
Hej. Har bara varit där en kväll så jag vet inget om hotellet tyvärr. Jag vet däremot en väldigt bra restaurang som heter Marco Polo. Vi älskade maten och stället, trist att vi hittade den sista kvällen bara :o
/Ulrika
Hej Sandra!
Jag kan inte så mycket om hotellet mer än att det torde vara byggt mitten 90-talet. Inte så stort och ligger en bit upp från stora vägen i Kato Daratsos. Nära busshållplats ( buss mot Chania) och affär ( Lidl).
Promenad till badet ca 10 minuter. I området finns flera tavernor.
Ovanför Kato Daratsos ligger den egentliga byn Pano Daratsos och även byn Galatas.
Båda byarna har trots all turism lyckats bevara atmosfären i en grekisk by och är absolut värda ett besök och varför inte på en av tavernorna, som finns där, oftast med gemytlig stämning och bra mat..
Vill du ha lite mer liv i luckan och kanske lite mer nattliv så är det självklart Chania som gäller.
Men unvik tavernan En Plo i Chania (trots den lockande musiken), fortsätt i stället upp till Moutoupaki eller välj Ela, Tamam eller en fisktaverna i östra hamnen.
Go´tur
lars
Kriti sti kardia mou
UlfWiman
2008-08-09, 18:35
Yiassas
Mediterana är helt okay att bo på om man inte har för små barn. Är du solo eller ni är två, helt perfekt. Lagom till stranden och en bit från folkströmmen. Ligger ca 400m hemifrån. Käka gärna middag på Ozon en kväll och hälsa från mig. Nära till Lidl och stora IN.KA + bussen till stan. Fler frågor sänd meddelande. Finns kort på bildlänken. Glömde bort. Det finns även en karta under kartor.
Uffe
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.