Visa fullständig version : Ta sig från Agia Marina till Chania
Tänkte fråga vilket som är det bästa sättet att ta sig från Agia Marina till Chania på kvällen, taxi eller buss? Och vad det skulle kosta på ett ungefär.
Vi har två små barn med oss med vars en vagn.
Tack.
Ta bussen!! Smidigt med de nya fräscha ledbussarna med god plats för barnvagnarna. Lägg därtill att det är ett billigt färdmedel.
Taxin kostar cirka 18€, men förarna är mästare på att ta extrabetalt för
visst bagage. Vet ej hur det är med barnvagn, det var 40 år sedan jag
hanterade en dylik tingest.
Arne
Som strax ska fara till Cyberphoto att inhandla digitalkamera till
Hustrun. Canon IXUS 80 IS för 2100 Sek.
annelie1
2008-08-07, 13:57
Ta bussen det är hur smidigt som helst. Våran dotter är 10 år nu men när hon var liten åkte vi buss med henne till Chania, det gick jättebra. Vi brukar bo i Agia Marina. Tips på bra barnvänlig resturang Mitsos som ligger på strandsidan i Agia Marina. Dom har en liten lekpark som våran dotter älskade när hon var liten.:)
partillelinda
2008-08-07, 14:28
Tänkte komma med en liten fråga, går det alltså att köra på vagnen på bussen precis som man gör i Sverige eller måste man lägga vagnen i bussens bagagelucka? åker nämligen till Kreta om 3 veckor med två barn varav den ena bara är precis 6 månader när vi åker så därför undrar jag lite...
När vi reste med ledbussen senast, det var i början av Juni i år, då
fungerade det precis som här hemma, att barnvagnarna med barnen kvar i hivades in i bussen där ett särskilt utrymme fanns. Vagnarna kunde förankras med stroppar.
Arne
partillelinda
2008-08-07, 14:38
Arne- Tack så mycket! Har inte varit på Kreta sedan 2004 så då har de fått nya bussar sedan dess...
annelie1
2008-08-07, 15:17
Ja dom har fått nya bussar, jättebra!!:)
riktigt smidigt att ta bussen. Svalt och skönt också alla bussarna vi satt i hade ac iaf. bussarna går minst en gång i halvtimmen. senare på kvällen tyckte jag dom gick var 15 minut. 1.7 euro per person betalade vi från Platanias.
Hej, jag måste få tillägga att tyvärr är det inte alls alltid så att man kör på barnvagnen direkt på bussen. Ifall dom inte bytt ut bussarna sedan i juni.
Vi har varit många gånger i Agia Marina och Kato Stalos, det finns två typer av bussar som går in till Chania, ibland är det en vanlig "lokalbuss", då är det bara att köra på vagnen och det är billigt också, däremot är det en lite skruttigare buss. Ibland (oftast) är det däremot jättefina bussar med aircondition osv, men kruxet med dom är att då måste man vara beredd och ha vagnen hopfälld för den ska in i bagaget nedtill, och fort ska det gå!! Greker i allmänhet är mycket trevliga, men INTE alltid dom som jobbar på dom här bussarna. När vi någon gång stod på hållplatsen men vagnen ej ihopfälld körde dom t om bara förbi, fast bussen inte var full.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.