handdator

Visa fullständig version : Tolo, Peloponnesos


monsta
2008-08-07, 09:57
Hej alla Kalimera vänner, jag tänkte berätta om hur våran resa till Tolo blev..... den blev helt underbar!! Jag, min man, dotter, måg och MITT BARNBARN då 7 mån hade hyrt hus i Tolo via Novasol i 14 dagar. Vi ordnade själva med transfer från flygplatsen (funka sådär) chauffören hittade inte så bra så resan blev minst en timme längre än hemresan.
Annars så är Tolo en mysig liten ort som hade allt vad vi ville ha, bra bad, fina promenadstråk, trevliga glada människor, bra affärer och många restauranger och inte en svensk turist så långt ögat kunde nå förrutom ett par som varit där för 18:nde året och denna sommar hade dom släpat dit sin husvagn mycket tappra och trevliga människor!
Jag fyllde 50 år när vi var där så jag måste bara nämna restaurangen vi firade på. Den heter Christina och låg vid havet, jätte bra mat och mycket trevlig personal, naturligtvis ordnade dom med några överraskningar både ät och drickbara när dom fick veta att vi firade min födelsedag, mycket trevligt;).
Så vi rekomenderar Tolo och ett eller flera besök till Nafplio är ett måste för det är en helmysig stad!
// Monika

malou
2008-08-10, 16:43
Dere har jammen hatt en flott ferie! Grattis med overstått 50 årsfeiring.

Admirala
2008-08-15, 09:28
Så kjekt å høre at dere hadde det så fint i Tolo (og Nafplio.).
Og gratulerer med vel overstått 50-årsdag!!!