handdator

Visa fullständig version : Economy Car Rentals


amnenia
2008-08-06, 01:32
Hej! Jag undrar om det är någon som har hyrt bil från E.C.R (se rubrik)?? Är de pålitliga? Funkar allt som det ska med ex utlämning, försäkringar etc? Vi åker till Kefalonia och ska bo i Skala, så vi tänker att en bil kan vara bra att ha. Tacksam för svar:)

carjoh
2008-08-06, 06:57
Hej!
Vi har hyrt av dem vid 3 tillfällen när vi varit på Kreta mellan 2005-2007, och vi har bara gott att säga. Det har inte varit några problem. Vid ett tillfälle levererade de bilen till ett hotell utanför Stavros i "ingenmansland" och de hade lite svårt att hitta dit. Men de hittade till slut, ca 1 timme senare än de skulle och väldigt ursäktande.

Eftersom man kan välja svenska på deras sida så tyckte vi det var lite lättare att läsa ut försäkringsvillkoren, ( som annars verkar vara en djungel....). Dock har jag för mig att skador på underrede inte ingick, men det verkar detinte göra på andra ställen heller. Men det är väl för att man inte ska ge sig ut över stock och sten...

Så jag tror inte du behöver vara orolig. Det har funkat jättebra för oss.

Mvh Carina

amnenia
2008-08-07, 21:46
Tack så jättemycket! Vi bokade bil hos de igår, men det blev tydligen något fel och de verkar inte ha några bilar i Kefalonia så vi får väl hyra hos Apollo. Som tyvärr är dyrare...

Mvh Maria

Bothner
2008-08-13, 12:17
Jag bokade via Fritidsresor. 3 dagar 960:- klass b som blev en skoda fabia 1,2 liter 3 cylindrig. Funkade jättebra, men var lite trött i uppförsbackarna. 3:ans växel orkade inte i 40 km/h med brant stigning så då fick man växla ner till 2:an och gasa på.
Det fanns flera biluthyrare i Skala kring huvudgatorna Bl. a. "Greekstones", och minst 2 till, men jag kollade inte priset.