handdator

Visa fullständig version : Akti Chara 7 augusti


Gita
2005-08-04, 19:55
Är det någon som har varit på Akti Chara i Platanes? Är det bra? Vi åker dit den 7:e augusti.

Man behöver nog inte packa ner långbyxor och kofta...

Calle
2005-08-05, 03:16
Är det någon som har varit på Akti Chara i Platanes? Är det bra? Vi åker dit den 7:e augusti.

Man behöver nog inte packa ner långbyxor och kofta...

Hej Gita!
Sorry att jag fortfarande inte har svarat på dina mail. Det är fullt upp och jag kom nyligen hem mitt i natten från spelning ute i Adele, vi fick köra dubbla vändor med bil för att få med oss alla pryttlar.
Packa inte ner långbyxor och kofta!!
Skicka oss ett sms när ni har kommit ner så kan vi träffas inne i Rethymno och vi kan visa dig affärer där man kan shoppa grekisk musik!

Calle!

Gita
2005-08-05, 11:23
Ja, det kan jag göra, schysst!

//Gita

Gita
2005-08-20, 12:49
Ifall det finns fler nyfikna, så kan jag nu berätta att detta (Akti Chara) var ett trevligt familjehotell, lagom stort (ca 60 rum), enkelt men fräscht. Allt var lagom, rummen, A/C som fungerade och var lätt att meka med, fin pool (man fick bada till 23:00!) och trädgård som räckte ända ner till beachen, så att man slapp betala för solstol, man låg gratis i hotellets stolar nära havet. Färskt bröd fannasatt köpa billigt varje morgon i receptionen, samt det nödvändiga i matväg. Nära till Supermarket (INKA, favoriten) och nära till restauranger. Ingen hemsk undrhållning på kvällarna plågade oss heller! klapp_klap klapp_klap

Det negativa kan väl bara vara att det saknas trottoarer bitvis och grekerna kör som galningar, så man får inte drömma och såsa sig över gatan. Och sen är ju stranden som den är på Kreta, vågor, ibland röd flagga, inga vikar att snorkla i. Men man kan väl inte få allt jämt...?

Bra hotell för familjesemester!

Calle
2005-08-21, 01:24
Ingen hemsk undrhållning på kvällarna plågade oss heller! klapp_klap klapp_klap


Bra hotell för familjesemester!

Med hemsk underhållning hoppas jag att du menar "karaoke" eller dessa "genuina" grekiska kvällar med grekiska danser ackompanjerade av en cd-skiva som hålls en dag i veckan på alla hotell här nere!

För vårt lilla band erbjuder endast "hemskt" trevlig underhållning åt gammal som ung!! Kom och lyssna nästa gång!!

Vad som däremot är hemskt är alla tuffa "Malakas" som kör med snabba motorbåtar nära stranden utan att ha någon som helst koll på människor som badar. I går (läs fredag) blev en turist från Serbien överkörd och dödad av en av dessa båtar.

Calle

Gita
2005-08-21, 20:54
Nej, Calle, ännu värre! Hemsk underhållning = play back + unga reseledare sjungandes "Willkommen, Bienvenu, welcome..." eller någon ABBA-låt samtidigt som 40 hysteriska minikids mimar nedanför scenen, och så dessutom sjunger de falskt snyft_drop . (Det finns i verkligheten!)

Varför tror de alltid att turister vill ha något så plastigt?

Grekiska danser och musik från CD är ju kungligt jämfört med det. Men helst skall det var tyst och utan någon musik/dans alls, det blir bara så fånigt. Och skränigt.

Men er underhållning vore kul att uppleva, var uppträder ni? Och för vem? turister?

karinafp
2005-08-22, 07:35
Varför tror de alltid att turister vill ha något så plastigt?


Ja du, när vi var i Tunisien hade man kurser i svensk gammaldans :( på hotellet på kvällarna! Med mycket hög volym, de hördes säkert över hela Sousse. __D Det var lögn att somna! (Nu saknar jag verkligen kräkgubben!)

Karin

Gita
2005-08-22, 09:35
Ja du, när vi var i Tunisien hade man kurser i svensk gammaldans :( på hotellet på kvällarna! Med mycket hög volym, de hördes säkert över hela Sousse. __D Det var lögn att somna!

Ja tack, vi låg vakna en hel vecka i Argeniquin (Gran Canaria) och lyssnade på falsksång och blev argare och argare.


(Nu saknar jag verkligen kräkgubben!)

Nu blev jag förvirrad - vem är kräkgubben? :confused:

Gita

Elisabet
2005-08-22, 10:01
Nu blev jag förvirrad - vem är kräkgubben?Han är en kräkgrön smily som fanns ett tag i gamla forumet och som man kunde använda när man i sitt inlägg ville spy galla över något flabb_flab

Jag saknar en tummen upp-smajly. Snälla Janne.....

Gita
2005-08-22, 11:52
Han är en kräkgrön smily som fanns ett tag i gamla forumet och som man kunde använda när man i sitt inlägg ville spy galla över något flabb_flab


Hi hihiii... jag lovar, jag fick en massa associationer. Jag trodde att han var en levandes gubbe flabb_flab flabb_flab !

Marcos
2005-11-05, 10:33
Hej!

Vi bodde i juni 2 veckor på hotell Akti Chara , var ett trevligt familje hotell, fräscht mellanklasshotell med bra läge direkt vid stranden i Platanes. Hotellet har en stor pool, barnpool samt gratis solstolar och parasoller. Bar och snackbar som serverar enklare rätter. Receptionen har begränsade öppettider. Nära till restauranger och livsmedelsbutiker. Bra bussförbindelser med Rethymnon stad, ca 6 km. Lokaltrafik.
67 rum 2 Våningar
är bygg 2000
Luftkond.
bar
Hiss
Vi kan rekommendera hotell Akti Chara

Marcos, Mónica och Andrea 10 år
klapp_klap

Gita
2005-11-05, 11:01
Tack för dina tips, jag instämmer helt på dina ord. Det var en trevlig och trivsam hotell.


/Gita

martinifk
2006-01-24, 16:36
Tjena



Jag ska till grannhotellet Motakis Village_B-anana den 20 juli och vara där i 2 veckor så vi åker alltså hem 3 dagar innan ni anländer.
(4:e gången Kretaflabb_flab)

MVH Martin (Kretafantasten)

Gita
2006-01-24, 20:17
Tjena



Jag ska till grannhotellet Motakis Village_B-anana den 20 juli och vara där i 2 veckor så vi åker alltså hem 3 dagar innan ni anländer.
(4:e gången Kretaflabb_flab)

MVH Martin (Kretafantasten)

Hej!

Jag skrev inlägget i augusti 2005... så resan är redan gjord. Det var mycket trevligt. Kom ihåg att gå till taverna Vergina, trevligt och gott!

Hälsningar

Gita

Marcos
2006-01-30, 19:06
Hej Gita,

Min familj och jag har varit föra sommar i hotel Akti Chara, vi kan rekomenderar den. Bra hotell för familjesemester, trevlig personal...
Vi ska åka andra juli igen till Akti Chara på 4 veckor...
Lycka till

Familj klapp_klap León

inkfish
2006-01-30, 20:00
Låser tråden eftersom frågan är gammal.

martinifk, det du vill veta inför din resa kan du gärna starta en egen tråd om.

inkfish/moderator