handdator

Visa fullständig version : Studio/Lägenhet på Koufonissi


Jonas74
2008-08-04, 11:31
Jag undrar om någon har några tips på bra boende på koufonissi. Vi är 2 vuxna och 2 barn. Vi vill ha en studio/Lägenhet med möjlighet till enklare matlagning. Helst vill vi bo inne i byn.
Tacksam för tips.

Vendela
2008-08-05, 09:31
Vi bodde på Rousettos som ligger nere i den lilla lilla byn, nära by stranden. Det var ett jättefint boende. I den studion vi fick va det ett sovrum med dubbelsäng samt ett kombinerat kök/sovrum med bäddsoffa till detta en STOR altan med havsutsikt. Kan gott rekomenderas, men byn är liten.

ofelia
2008-08-05, 22:37
Hej!
Jag håller med om att Rousettos var ett fint boende, men skulle INTE rekommendera det. Vi blev inte bra bemötta alls av varken ägarinnan eller städerskan. Städerskan vägrade att städa åt oss för att vi frågat vart vår sons blöjor hade tagit vägen. En påse med över 20 oanvända blöjor försvann från rummet och dök upp (två timmar senare) när vi frågat städerskan vart de var. Efter det städade hon inte vårt rum alls.

Dessutom var vi lovade fem nätter från början. Men när vi frågade ägarinnan om mer toalettpapper (eftersom städerskan vägrade att gå in på vårt rum) sa hon att vi inte hade kvar rummet mer än till dagen efter - "det hade blivit fel i bokningarna", ingen mer förklaring eller en ursäkt. Hon ville inte heller hjälpa oss att hitta något annat ställe att bo på.

När vi sen skulle byta boende så kom städerskan in och började att riva i sängarna och städa toaletten när vi höll på att packa. Hon frågade inte om det gick bra utan gick bara in och satte igång fast vi hade rummet full med saker och hade två timmar kvar innan vi skulle lämna rummet. (Då gick det helt plötsligt bra att gå in i rummet.) Vi kände oss verkligen utkörda.

Jag vet att det här är en högst personlig upplevelse och att vi kanske hade otur.
/Ofelia

christinaT
2008-08-06, 08:42
Hej
Vi bodde på Rousettos Juni 2008 det var bra men ägarinnan 'lite rörig'. Vi blev 'lovade' en tvårumslägenhet men det visade sig bara vara ett rum. Städerskan var ganska urtråkad och kom också in i vårt rum och städade innan vi hade packat alla våra saker.
Frågade ägarinnan dagen innan vi skulle lämna ön om hon tog VISA kort, inget problem sa hon. MEN så var det inte när vi skulle betala. Hon ursäktade sig bara med att hon måste ha missuppfattat mig. (Hennes engelska var det inget fel på!)
Läget är super bra så man får väga för och nackdelar.
Ägarinnan prutade iallafall med sig själv när vi skulle betala så vi kan inte klaga på priset.
Christinabye_bye

Jonas74
2008-08-07, 10:08
Ägarinnan prutade iallafall med sig själv när vi skulle betala så vi kan inte klaga på priset.


Hur mycket fick ni betala, kan vara bra att ha en referens!
/ Jonas

Vendela
2008-08-07, 23:36
Vi bodde där runt midsommar i 3 nätter och fick då betal 40 euro per natt. Vi hade inga problem med ägarinnan eller städerskan som de innan talat om. Men städerskan kunde absolut ingen engelska och då menar jag inte ett endaste ord.