handdator

Visa fullständig version : Strandtips?


Carohm
2008-07-31, 22:28
Kan någon ge oss tips på stränder, värda ett besök, inom lagom bilavstånd från Georgioupolis?
Vi är ute efter att snorkla, "lattja" på stranden och slappa i solskenet :cool:.

Jag har förstått att stranden i "Geo" får bra betyg, men det är ju alltid spännande med lite variation :).
Nu är det bara två veckor kvar..._B-anana

Carohm

litentuva
2008-08-01, 16:21
Så här svarade jag på ett annat inlägg:
Sv: Utflyktsmål efter Rethymnon o Chania kusten
Det är nära över till sydsidan från Rethymno sett och jag rekomenderar varmt att åka över! Tex Plakias är en trevlig liten "stad" med närliggande fina stränder. Tar ca 30 min från rethymno, alltså inte mkt längre tid från Georgipolis som ju ligger rätt nära Rethymno. Vill man åka lite längre är det jättefint om man tar sig till "kato rodakino". Där vägen slutar finns en taverna och en liten fin strand som nästan jämt är tom. Man kan även klättra över lite klippor för att komma än mer ostört. Tavernan har även rumsuthyrning för 25€/natt (förra årets pris).
Frango Kastello har också en fin strand men där är det lite mer folk.
Åker man motorvägen förbi rethymno mot Hirakleion kommer man efter ca 15-20 minuter till en stor bro, under den bron har man en ostörd strand som heter "gerapotamo". Perfekt om man inte vill åka för långt. Där finns även en taverna med underbar grillad bläckfisk och mycket trevliga ägare!

Kalo taxidi, trevlig resa!bye_bye ( bali är också en jättefin ort dock med många turister)