handdator

Visa fullständig version : Masse bilder fra Karpathos


xristina
2005-08-03, 13:17
To norske par har vært en del på Karpathos, og tatt masse bilder! (De fra 2005 er ikke lagt ut enda.) Om man hopper over alle de som de har tatt av hverandre, er det ellers masse fine bilder fra Karpathos. Ser veldig fint ut!
http://www.travelboys.net/

karinafp
2005-08-03, 14:30
Många trevliga bilder var det, tack för länken! :)

Fast jag undrar litet över den s k "Trond". Har de givit honom ett eget smeknamn eller har han slagit i dem att han heter så? ;) I och för sig är han rätt slängd på norska, så det kan nog vara troligt, och dessutom tycker han om att hitta på olika namn till sig själv. :D

Karin

xristina
2005-08-03, 18:19
Det er vel ikke så mange grekere som heter Trond nei... Jeg funderte også på det, men kanskje det er et pr-jippo?

karinafp
2005-08-03, 18:34
Man kan aldrig veta så noga...:) han försökte först lura i oss att han kom från Sydamerika, men det sprack när jag började prata spanska med honom. ;) Hans norska är bättre, om man säger så... flabb_flab

Karin

Nora
2005-08-03, 21:42
Ja han er en morsom fyr han der, problemet er bare det at det omtrent ikke er et fornuftig ord å få ut av ham! He he. Da er nok broren på Arhontiko bedre. Han er veldig koselig. Men vi har en hel del bilder av ham, han var min datters favoritt helt til han ble danket ut av Yannis og Stavros på Kafeneion, pluss en veldig søt og hyggelig gutt på La Mirage. Har nesten litt dårlig samvittighet når vi så sjelden går på Acropolis nå, men man kan jo ikke være overalt?

karinafp
2005-08-03, 21:54
Har nesten litt dårlig samvittighet når vi så sjelden går på Acropolis nå, men man kan jo ikke være overalt?

Nej, det blir väl så att man först hamnar på ett ställe mer eller mindre av en slump, och så trivs man där, så man går dit igen... och igen... och igen...Ang_elx och så lär man känna dem som jobbar där, och så går man dit för att träffa dem och kommer liksom inte längre. :D Några har vi dessutom hållit kontakt med över vintern, så det är klart att vi i första hand passar på att umgås med dem när vi är där nere. Fast några nya ställen var vi faktiskt på, men vi blev bara ännu mer övertygade om att hålla oss till våra "säkra kort". :D

Vi lyckades inte komma till Arhontiko detta år heller, fast vi hade föresatt oss det! Träffade ägaren och pratade med honom ett par gånger, men lyckades aldrig ta oss dit. Nåja, vi ska ha något nytt att pröva nästa sommar också! ;)

Karin
avd. vadå andra öar??? :confused:

inkfish
2005-08-03, 22:16
Fina bilder! Men norrmän verkar lida av en fixering vid vågor och öl Ang_elx

xristina
2005-08-04, 07:51
Fina bilder! Men norrmän verkar lida av en fixering vid vågor och öl Ang_elx
Det er vikingen i oss som gjør det! :D Saltvann og øl - det er det som renner gjennom årene våre!

Men om du vil, kan jeg godt finne fram siter om Kos som svensker har lagd... ;)

inkfish
2005-08-04, 12:05
Nej, det är inte alls nödvändigt:D

Ingrid
2005-08-06, 22:27
Det er vel ikke så mange grekere som heter Trond nei... Jeg funderte også på det, men kanskje det er et pr-jippo?

Kan fortelle her at "Trond"s egentlige navn er Aris. Han har jobbet på Acropolis siden 2001. Og han holder koken, kveld etter kveld etter kveld....

Nora
2005-08-07, 10:46
Det var da voldsomt så mye greier det var med det navnet da! Han heter vel egentlig Eris?

karinafp
2005-08-07, 10:49
Nja... det var tydligen delade meningar här. :D Enligt Nikos heter han Aris, "Like the goat in the sky", dvs Väduren, Aries på latin. Och Aris var också det de andra kallade honom. Mannen själv går det ju inte att få ett vettigt ord ur... ;)

Karin

Ingrid
2005-08-07, 12:03
Javisst heter han Aris, det er helt sikkert. I høysesongen kan han nok være for stressa til å si noe særlig fornuftig, enig i det Karin, men helt på slutten av sesongen, når det er få gjester og lite å gjøre i baren, da har han satt seg ned sammen med oss og pratet.

Mikke
2005-08-08, 00:04
........jo, jag har också språkat med honom vid ett flertal tillfällen och har alltid funnit honom mycket sympatisk, humoristisk och trevlig.Han skulle nog gilla om han visste att han är föremål för så mycket intresse på Kalimera...:)
Mikke
(KfK)

Nora
2005-08-08, 10:20
Javisst, jeg tenkte faktisk samme tanken selv, Mikke.Det hadde han nok syns hadde vært morsomt. Han har gjort seg ganske bemerket på Karpathos, har nok endel "fans" rundt omkring.

Mikke
2005-08-08, 13:05
.....du får väl berätta om hans popularitet när du träffar honom...:)
Mikke
KfK)

Nora
2005-08-08, 14:22
Ja jeg får vel kanskje gjøre det. Eller - det er kanskje best å la være, han blir så forferdelig innbilsk av det.

Eva L
2005-08-08, 16:01
Acropolis är det stället med inkastare som spelar förfärligt hög musik? Vi fikade ofta på ett av de sista caféerna i raden och där var det väldigt trevligt men om det är Acropolis som allt oväsen kom ifrån var vi inte där. Inte ens dottern lockades dit. Nu var vi ju där ett år i aug och då är det säkert extra fart på ställena.

Eva

karinafp
2005-08-08, 16:14
Det kanske är annorlunda i augusti, som sagt, men när vi var där, spelades det inte speciellt högt ifrån Acropolis; då fanns det andra ställen som var mer högljudda.

Det som störde mig var att på kvällarna spelade man en massa ABBA! :( Inget ont om dem, men inte är det vad jag vill höra i Grekland! Det var alltid många norrmän där på kvällarna, månntro det finns ett samband....;):confused:

Vid lunch och därefter, då vi för det mesta satt på Acropolis, var det nästan bara grekiska gäster, så då fick vi höra grekisk musik. Mycket Kotsiras var det i år, och då kan man ju inte bara låta bli att sjunga med...:) till tonårsdotterns stora förtrytelse: "Mamma, man får ju SKÄMMAS för dig!!!" ;)

Å andra sidan berättade Xronis att hans yngsta dotter, som är ungefär jämngammal med min, skäms när HAN sjunger... :rolleyes:

Karin

Nora
2005-08-08, 21:12
Det kommer nok litt an på når man er der, ja, vi har vært der om ettermiddagen og da har det ikke vært så høy musikk, men når vi har vært der på kvelden har det vært mye høyere. Det er klart at det er best å høre gresk musikk når man er på Karpathos! Men vi hadde en morsom opplevelse på Kafeneion ved siden av Acropolis, da vi var der i juni. De hadde fått en cd tilsendt fra Norge, med bare norske sanger. Den satte dem på til ære for oss, selv om de ikke helt klarte å skjule at de nok syntes at det var en veldig merkelig musikk. Men etter 12 dager med gresk musikk, var det faktisk litt kult å høre norsk. Det som skjedde mens denne musikken sto på, var at det i løpet av 5 minutter sikkert kom 15 nordmenn og satte seg. Musikken ble imidlertid raskt byttet ut da vi gikk for å spise middag... De Lillos, Ravi & dj Løv, Wig Wam, DDE og Postgirobygget var nok "helt gresk" for dem.

Mikke
2005-08-08, 22:54
......Det sker helt klart en nordisk etablering här på öa.....med bl.a norsk musik......Det blir till att ta med litte Sväng-Ingvarrs nästa gång....:)
Mikke
(KfK)

Ingrid
2005-08-08, 22:57
Sikkert en ganske merkelig opplevelse, Nora, med all den norske musikken du nevnte på baren. Men jeg er ikke forundret over at det strømmet til med nordmenn dit da. :confused: Selv synes jeg absolutt best om at det blir spilt gresk musikk når jeg er i Hellas, og jeg blir ikke lei det.....:) ( vil IKKE ha verken norsk eller svensktoppar der da, he he. "Alt til sin tid" er det noe som heter....)

guppel
2005-08-08, 23:00
VAFFÅ DÅ DÅ ??? :confused:

Jag fick inte igång 2005 års grejer, ---- bare förre åra' :cool:

/Gupp (i gatan ?)

aligina
2005-08-09, 07:06
Men Guppel då, det är inget fel på vare sig dig eller datorn:p

[QUOTE]To norske par har vært en del på Karpathos, og tatt masse bilder! (De fra 2005 er ikke lagt ut enda.) Om man hopper over alle de som de har tatt av hverandre, er det ellers masse fine bilder fra Karpathos. Ser veldig fint ut!


Jag väntar också med spänning på bilderna från Karpathos!bye_bye

xristina
2005-08-09, 07:09
Selv synes jeg absolutt best om at det blir spilt gresk musikk når jeg er i Hellas, og jeg blir ikke lei det...

AMEN!!!

Nora
2005-08-09, 09:31
Jada, jada, jeg syns også det skal være gresk musikk i Hellas! ;) Men hvem kan vel si nei til å høre E-ordet med Ravi? Den er jo så søt. Men please, ikke finn på å ta med Sven Ingvars, det skulle tatt seg ut. Da blir det jo snart Gran Canaria-tilstander der nede. Og det ville vel vært jätte-tråkit, eller hur?

xristina
2005-08-09, 09:56
E-ore er muligens søt her hjemme. Men ikke i Hellas!!!!! __D __D __D __D __D

Ingrid
2005-08-09, 10:42
E-ore er muligens søt her hjemme. Men ikke i Hellas!!!!! __D __D __D __D __D
Enig med du !!!!!! Ravi og DJ Løv osv.ha'kke no i Hellas å gjøre...ihvertfall ikke musikken deres!

Nora
2005-08-09, 11:20
uuups, skjønner jeg har tråkka uti det her! He, he. Her er det sterke meninger gitt! Jeg fikk en cd med gresk musikk på Kafeneion før vi reiste hjem, der var mange av de sangene som blir spilt i ett sett der i år. Det er spesielt to sanger som er så utrolig vakre, det er ei dame som synger og hun har en helt nydelig stemme. Det som er så dumt, er at jeg har ingen anelse om hva denne artisten heter... Så jeg får bare høre på de to sangene om og om igjen. Får Golden Beach-følelse av den ene, og Four Seasons-flashback av den andre. Jeg foreslo her hjemme at vi skulle sette den på til vinteren når det stormer og snør her hjemme, men det mente familien at rett og slett blei psykisk terror.

karinafp
2005-08-09, 11:35
Det er spesielt to sanger som er så utrolig vakre, det er ei dame som synger og hun har en helt nydelig stemme. Det som er så dumt, er at jeg har ingen anelse om hva denne artisten heter...

Har du någon aning om vad låtarna heter, eller några snuttar av texten, så ska det nog gå att få fram vem det är som sjunger. Alltid är det någon här som känner igen det! :)

Karin

xristina
2005-08-09, 12:08
Vi er ikke så sinte som vi ser ut som. Bare morsomt å sette inne flere sånne sinte fjes etter hverandre! :D Eneste grunnen til at de evt. skal sette på noe annet enn gresk musikk i Hellas, er at grekerne selv er lei musikken. På "min" taverna setter de noen ganger på norsk musikk - og da av det helt håpløse slaget ("Jag är inten sjuk, jag är bara svensk"-varianten:o). Men de gjør det bare for å erte meg, for de vet at jeg vil ha gresk musikk!

xristina
2005-08-09, 12:09
Det er spesielt to sanger som er så utrolig vakre, det er ei dame som synger og hun har en helt nydelig stemme.
Jepp - kom men et ord, eller noe du tror at ho synger, så kan vi sikkert bistå her. Eller send lydfila til meg... :D

Nora
2005-08-09, 13:22
Nei det nytter ikke å prøve å skrive det jeg tror at hun synger, det blir jo helt sinnsykt:D. Plutselig blir sangene rett og slett bare komiske her. Men jeg får ta og spørre meg for om 19 dager, da er jeg på plass igjen. Jeg er sikker på at noen av dere vet hvem det er som synger, har ihvertfall inntrykk av at du har masse gresk musikk, Karin?

Mikke
2005-08-09, 13:32
........jag brukar ta med en bibba cd till Karpathos och lånar en liten cd-spelare av Mimis.....Det blir mest folkmusik från Irland,Norge,Sverige samt lite worldmusic och jazz.....Monica Zetterlund, etc....Sen blir det lite lyssna då och då, alltefter humör.......Musik vet inga gränser...:)...dock får jag väl tillstå att Sven-Ingvars kommer inte me te öa....fast jag var med Solstinget och spelade på Sandgrund när dom hade sitt 40-årskalajs......dä va grejjer dä!!!:):)
Mvh,
Mikke
(lätt nostalgisk)

karinafp
2005-08-09, 13:41
Jeg er sikker på at noen av dere vet hvem det er som synger, har ihvertfall inntrykk av at du har masse gresk musikk, Karin?

Jodå, jag har en hel del...;) Men du kanske kan kopiera låtarna till datorn och skicka över till mig, så kanske jag känner igen någon? Skicka ett privat meddelande i så fall, så får du min mailadress.

Karin

Nora
2005-08-09, 23:38
Jeg skal gjøre så godt jeg kan, jeg er nemlig ikke helt stø når det gjelder sånne ting på data. Men jeg skal finne ut hvem det er, nå er det snart bare 18 dager igjen... Tenkte jeg skulle leie meg en bil og kjøre til Kyra Panagia en tur, der har jeg bestandig bare kjørt forbi og sagt "ååå, der var det fint..." men aldri stoppet. Men når vi snakker om musikk. Da vi satt og spiste på Four Seasons en kveld i juni, begynte de plutselig og spille julesanger med Maria Carey. DET var spooky, rett og slett.

xristina
2005-08-10, 07:13
Da vi satt og spiste på Four Seasons en kveld i juni, begynte de plutselig og spille julesanger med Maria Carey.
Hmm - da hadde nok jeg reist meg og gått i ren protest. Og da hadde det ikke blitt noe tips/driks! :mad:

Mariah Carey er kanskje den verste artisten jeg vet om...

Nora
2005-08-10, 15:52
Det er du ikke aleine om å syns, trur hu er den verste jeg vet også. Fy og fy. Men stort sett spiller de gresk musikk der, asså. Bare så det er sagt.:)