handdator

Visa fullständig version : Pris på solskyddskräm?

Crille
2008-07-28, 21:44
Hej

Ska till platanias i augusti, tänkte bara höra om de är nån som vet ungefär vad solskyddskräm kostar där, är de billigare eller dyrare än här hemma i sverige ?

kimmen
2008-07-28, 22:49
Det var länge sedan jag var på just Kreta, men generellt tycker jag att solskyddsmedel är något dyrare i Grekland än hemma i Sverige. Åtminstone när det gäller Nivea:s produkter. I juli fick vi ge 10 EUR för en liten flaska After Sun Lotion.

/kimmen

Hellen
2008-07-29, 09:05
Jag upplevde priserna på Niveas solskydd ungefär som hemma, från 9,30-11,30 beroende på vilken faktor det är.
// Helén

Anita_K
2008-07-29, 11:14
På turistställen kostar t.ex Garnier SPF 30 och 20 c:a 15 euro. Lite längre bort på en stormarknad betalade jag för samma faktor 10 euro (på stormarknaden "Dia").
Det var förra veckan.

Rob Roc
2008-07-29, 15:04
Kort uttryckt, man tjänar inget på att köpa solskydd i Grekland.

tramp
2008-07-29, 20:54
Missade att köpa innan och skulle köpa på Arlanda men det var inte lätt! Där fanns bara en massa produkter sorterade efter MÄRKE, inte efter användningsområde så man fick springa runt och jaga. Dessutom var det svindyrt. Nej, nästa gång går jag till apoteket och köper grejerna!

MonkanS
2008-07-29, 22:04
Jag säger också det.. bäst är att köpa hemma. Då vet man vad man får. Jag köpte en Nivea solskydd faktor 10 på sprayflaska i butik i Rethymnon. När jag kom hem igen kollade jag bäst-före-datum och såg jag att de tippexat över det. Kollade extra noga då med förstoringsglas och såg att den hade gammalt datum, gick ut -07. Men den stod inne i butiken och det brukar hålla sig nåt år utöver detta så det är ingen fara med den. Med andra ord. Titta lite extra efter bäst-före-datum på solprodukterna innan de inhandlas! De kan vara gamla!

annelie1
2008-08-07, 13:05
Hej! I Agia Marina i år så varierade priserna på Nivea men ingenstanns var dom dyrare än i Sverige något billigare på vissa ställen. Jag var på Atlas och inka som ligger strax före atlas.flabb_flabVi köpte och dom var inte gamla. Dock dyrare i Platanias.

kimmen
2008-08-07, 17:22
Har just varit på Hemköp (Nordstan, Göteborg) där jag på skoj också kollade priserna på Niveas solskydds-produkter. En 200ml SF6 kostar 74 SEK vilket enligt Forex motsvarar ungefär 7,80 EUR. En After Sun Lotion i samma storlek kostar 69 SEK vilket är c:a 7,25 EUR.

Sådana låga priser på Niveas produkter har jag aldrig någonsin sett i Grekland. Det måste i så fall vara en väldigt stor skillnad mellan olika öar...

/kimmen