handdator

Visa fullständig version : Lefkas, nidri i September


eyecake
2008-07-27, 12:25
Hej jag och min syster åker till lefkas,nidri i början utav september. jag undrar hur vädret brukar vara där då . Hur är utbudet av shoppingen där ? tipsa gärna om bra affärer :)....

tacksam för svar bye_bye

uggelbo
2008-07-27, 22:21
Hej!
Vi har varit i Nidri många gånger i september. Vädret brukar vara toppen och vattnet i havet har blivit riktigt varmt och skönt. Ibland kommer det åskskurar men som tur är går dom ganska fort över.

Det finns inget speciellt att shoppa i Nidri bara massor av souverniraffärer (stavas det så??) och barer. Bra matställe är Nidri fast food som ligger på huvudgatan. Billigt och deras souvlaki är jättegod.

Har ni inte varit på Lefkas förut så rekommenderar jag också att ni tar färjan till Meganissi och besöker byn Spartochori. En lång väg uppför men byn är jättefin och utsikten därifrån är fantastisk. Det går bra att bada på Meganissi också. Ta också lokalbussen nån dag och åk till Vassiliki. Jättefina vyer från bussfönstret och byn är mysig.

Hoppas ni får det skönt och kul på Lefkas. _B-anana

eyecake
2008-07-28, 11:16
hej jag åker till lefkas,nidri i september. en dag hade jag tänkt besöka lefkas stad :) jag undrar om ni har några tips på bra retauranger? tipsa gärna om några bra affärer _B-ananajag ska bo i nidri på hotell cosmopol.. är det någon som har varit där ? är det ett bra hotell?

tacksam för svar bye_bye

cooltrigger
2008-07-29, 12:13
ja kom hem igår från lefkas nidri... helt kanon ställe.. ja trivdes mycket bra... men hyr en scooter om ni kan.. ta er till andra sidan ön och lolla in alla stränderna.. som Kathisma (min vaffo), porto katsiki och har du bra kondis så även Egrimni.

min absolut favvo restaurang i nidri är taverna apollon... vilken ägare och mycket trevlig personal.. lite dyrare än andra ställen men vilken mat och service..helt outstanding.._B-anana

men knallar du lite längre bort så hittar du lite billagare restaunger.. god mat men servicen lite si så där.. men det e ju grekland:D.

äter du apollon taverna och gillar lamm så testa lamd in red sauce.. oooh den smälter i munnen;).. saknar det stället redan..

ha en grymt skön semester där. och hoppas du får det kul..

eyecake
2008-07-30, 10:35
tack, för alla tips på lefkas...:) Jag absolut besöka meganissi det verkar vara en lugn ö att utforska. Vet du vad båtresan kostar dit och tillbaka ?

tacksam för svar :) bye_bye

Kalimera
2008-07-30, 10:39
Vet du vad båtresan kostar dit och tillbaka ?Åker du med den reguljära bilfärjan kostar det inte många kronor.

Getty
2008-08-01, 14:34
Färgan över till Meganissi kostar 2 euro, och båten går sex gånger/dag. Hoppas att ni kommer få en trevlig semester, vi var jättenöjda. Kom hem i tisdags morse efter två underbara veckor.

//Ingela

skallstorp
2008-08-21, 18:13
Kom ihåg att det krävs motorcykel körkort till att köre Scooter i Grekland _B-anana
ja kom hem igår från lefkas nidri... helt kanon ställe.. ja trivdes mycket bra... men hyr en scooter om ni kan.. ta er till andra sidan ön och lolla in alla stränderna.. som Kathisma (min vaffo), porto katsiki och har du bra kondis så även Egrimni.

min absolut favvo restaurang i nidri är taverna apollon... vilken ägare och mycket trevlig personal.. lite dyrare än andra ställen men vilken mat och service..helt outstanding.._B-anana

men knallar du lite längre bort så hittar du lite billagare restaunger.. god mat men servicen lite si så där.. men det e ju grekland:D.

äter du apollon taverna och gillar lamm så testa lamd in red sauce.. oooh den smälter i munnen;).. saknar det stället redan..

ha en grymt skön semester där. och hoppas du får det kul..

eyecake
2008-08-24, 11:12
tack för alla svaren... flabb_flabbye_bye

cooltrigger
2009-06-06, 11:36
Kom ihåg att det krävs motorcykel körkort till att köre Scooter i Grekland _B-anana


vaa?? jag behövde ingen motorcykelkort för hyra en scooter.. räckte gott och väl me körkort....;)

Jojje
2009-12-15, 13:46
Nidri var en trevlig by med bra möjligheter att ta sig runt med både buss och båt. Om man gillar rockmusik kan jag tipsa om Roadhouse som ligger längst huvudgatan. De har även liveband lite då och då.:)