handdator

Visa fullständig version : Reguljärflyg

Lindiz
2008-07-24, 16:51
Vilka flygbolag flyger reguljärt till Grekland? Och till vilka orter.

Sterling vet jag - Aten och Chania

och SAS flyger på Aten... finns det fler?

SteffTee
2008-07-24, 18:21
Inga fler reguljärbolag flyger från Sverige/Danmark till någon ort i Grekland, mer än de Du själv nämnde.

Hellen
2008-07-24, 18:29
Menar du direktflyg? Om inte, så finns det några till.
// Helén

Arne
2008-07-24, 18:56
Tja, bland annat Viking Airlines trafikerar traden Stockholm- Athen samt Thessaloniki under sommarsäsongen.

Arne

Lindiz
2008-07-24, 21:50
Menar du direktflyg? Om inte, så finns det några till.
// Helén

Ja det var direktflyg jag tänkte.. undrade om jag missat nåt bolag på banan...

Lindiz
2008-07-24, 21:51
Tja, bland annat Viking Airlines trafikerar traden Stockholm- Athen samt Thessaloniki under sommarsäsongen.

Arne

Ok... ingen till nån ö som Santorini, Kos eller nåt... hmmm... *funderar vidare*

Ingegerd_Lasse
2008-07-24, 21:53
Bor du någorlunda nära Oslo, som vi värmlänningar gör, så kolla Norwegian.no, de flyger till Aten från Moss.
:) Ingegerd

kimmen
2008-07-27, 17:12
Vill man flyga direkt från Sverige till Santorini eller någon annan ö, är det nog bara flygstol hos något av charterbolagen som gäller.

Vi flög reguljärt med Lufthansa (ut slutet juni, hem tre veckor senare) Göteborg-Aten via Frankfurt för drygt 2800 kr/pers. Vi hade visserligen bokat tidigt.

Tänk på att inrikesflyg i Grekland är ett bra alternativ till långa tidsödande båtresor, speciellt när man ska resa hem till Sverige igen. Vi flög Milos-Aten för 41 EUR/pers. Den vanliga färjan Agios Georgios till Pireus kostade 35 EUR och då hade tillkommit en svettig bussresa till flygplatsen.

/kimmen

malou
2008-07-27, 20:16
[QUOTE]
Vi flög reguljärt med Lufthansa (ut slutet juni, hem tre veckor senare) Göteborg-Aten via Frankfurt för drygt 2800 kr/pers. Vi hade visserligen bokat tidigt./kimmen

Om man ikke reiser direkte, finnes Air Berlin, med destinasjoner til bl.a. Kos, Karpathos etc via diverse flyplasser i Tyskland. Det hevdes å være lavpris, men hvor billig og hva slags fly det dreier seg om, vet jeg ikke. Man finner link ved å se på Kastrup flyplass. Kanskje et alternativ.

kimmen
2008-07-27, 20:38
Om man ikke reiser direkte, finnes Air Berlin, med destinasjoner til bl.a. Kos, Karpathos etc via diverse flyplasser i Tyskland.

Kollar man på Air Berlin (http://www.airberlin.com/site/start.php?all=1&LANG=se) ser man att det är ungefär som Ryan Air. Det vill säga att från Göteborg eller Stockholm kan man inte köpa en biljett för HELA resan till t.ex. Karpathos. Man måste köpa TVÅ separata biljetter, vilket innebär att man måste checka in bagaget på nytt på den tyska flygplats man flyger via! Detta innebär också att man måste ha MYCKET gott om tid för byte i Tyskland. Dels för att checka in bagaget på nytt och även för att kompensera för en eventuell försening på flyget från Sverige.

Däremot ser jag att man från Köpenhamn kan köpa en biljett för hela resan till Aten, även om det är via Düsseldorf.

/kimmen