handdator

Visa fullständig version : Nya på Amorgos, vart bor/hyr man?


Mats Fredsson
2008-07-22, 23:31
Vi (jag och Ottis här) ska utforska Santorini och Amorgos för första gången. Vi har varit i Dodekaneserna de senaste 4 åren, men vill se lite nytt.

Vi tänker på ett par nätter på Santorini, sedan ta snabbåten till Amorgos, på The Big Blue i tre nätter och sedan snabbåten och ett par nätter igen på Santorini. (vi har bara en vecka på oss denna gång, dessvärre)

Så, nu vill vi ha bra tips på vart man hyr rum och scooter.:confused:

Kan man hyra scooter i Katapola?
Rum är vi inte så kinkiga med, bara de har vettiga sängar och inte en flygplats om hörnet... (det verkar svårt att hitta rum i juli o augusti, så det kanske blir The Big Blue, de har rum..)

Bra stränder, helst naket:p, vill vi också gärna ha tips på!

Vi åker nu på lördag den 26/7, så nu är den nära! _B-anana

Kanske nån mer här som åker ner då?:)

Malina
2008-07-23, 09:58
Amorgos:

Rum: Titika,The big blue,Pension Amorgos
Hyra scooter osv.:Thomas i Katapola
Stränder där man får bada naken:Mouros(tror jag),Plakes(klippor som nås med badbåt) och Kambi(till höger om Agia Anna)

Santorini:

Rum: Honeymoon Beach Hotel.De hämtar på flygplatsen,kör till och från hamnen.De är utomordentligt trevliga,har bra mat och bra rum.
Hyra scooter: Motomania i Perissa
Strand: Vlychada som nås lätt med scooter.I Vlychada finns en fiskebåtshamn och flera mycket bra fisktavernor.Första delen av stranden är "vanlig" med solstolar och så, men på den bortre delen kan man bada naken.

Ha det så underbart!

Mats Fredsson
2008-07-23, 22:39
Hejsan! bye_bye
Tack för alla bra tips! Jag har kontaktat Honeymoon, och The Big Blue, och inväntar nu svar.

Hoppas på en skön vecka, med mycket (naken-) sol o bad! ;)

Ha det gott! :)