handdator

Visa fullständig version : Hemma igen


IRSA
2008-07-21, 16:28
bye_byeInget kul att lämna ett varmt o skönt Rhodos. Men nu är vi hemma igensnyft_drop

twiggy
2008-07-21, 17:32
snyft_dropStackars er som måste lämna Rhodos, för visst är det så att det är lika sorgligt varje gång man ska hem. Jag förstår inte dom som säger att 2 veckor är för mycket och att 10 dagar vore mer lagom.
Men misströsta inte Grekland finns ju kvar och visst är det så att det är lika roligt varje höst när man skall planera nästa resa. Och föresten har dom ju lovat bättre väder här nu.
Ja om 19 dagar dagar sitter jag och är ledsen för att lämna Naxos, vi åker på lördag. Hej så länge Twiggybye_byebye_bye

IRSA
2008-07-21, 22:38
Jag förstår inte dom som säger att 2 veckor är för mycket och att 10 dagar vore mer lagom.

Vi vara bara där en vecka så vi kunde allt ha stannat längre, egentligen.

inkfish
2008-07-21, 22:40
Hej IRSA, välkommen hembye_bye

Hur gick det, hittade du nån god mat?

IRSA
2008-07-21, 22:40
snyft_drop Jag förstår inte dom som säger att 2 veckor är för mycket och att 10 dagar vore mer lagom.
Hej så länge Twiggybye_byebye_bye

snyft_dropVi vara bara där en vecka så vi kunde allt stannat längre egentligen.snyft_drop

IRSA
2008-07-21, 22:44
bye_bye Hej, jodå, vi hittade lite god mat, på lite olika ställen. Vi var bl.a. på Zum Zum. Trevlig personal o deras gyros-tallrik var jättegod. Men åt ändå mest på hotellet, det var jättegod mat där.

Irene

inkfish
2008-07-21, 23:03
Det lät ju bra:)

Men en vecka, det räcker aldrig, nästa gång får du lägga på minst en vecka;)

NewAnn
2008-07-22, 09:38
Välkommen tillbaka Irsa.
Men en vecka, det räcker aldrig,
På mina resor hittils har jag faktiskt bara åkt en vecka i taget men denna gången ska jag åka två veckor för första gången det blir spännande. Kanske blir det så att jag bara vill åka två veckor eller mer sedan:) hoppas på det. Mvh Ann

ulrikas
2008-07-23, 15:47
Välkommen tillbaka Irsa.

På mina resor hittils har jag faktiskt bara åkt en vecka i taget men denna gången ska jag åka två veckor för första gången det blir spännande. Kanske blir det så att jag bara vill åka två veckor eller mer sedan:) hoppas på det. Mvh Ann

Och för mig är det tvärtom. Har alltid åkt två eller tre veckor. I år testade vi med en vecka och jag säger; ALDRIG MER! För mig var det minst en vecka för lite :( Man hann knappt landa förrän det var dags att åka hem!

/Ulrika

Rinaki
2008-07-23, 16:34
Har alltid åkt två eller tre veckor. I år testade vi med en vecka och jag säger; ALDRIG MER! För mig var det minst en vecka för lite :( Man hann knappt landa förrän det var dags att åka hem!
/Ulrika
Samma här..håller med totalt...ALDRIG bara en vecka..alldeles för lite. Även 2-3 veckor känns lite för mig...Den här gången blir det 7 veckor...men annars brukar det variera mellan 4-8 veckor (eller mer)..beroende på hur många gånger/år jag har turen att kunna resa. Man kan aldrig få "för mycket" av Grekland, eller hur?! bye_bye

IRSA
2008-07-24, 09:16
Då måste jag få fråga, vad jobbar ni med eftersom ni tydligen har så mycket semesterdagar att ta ut, hur lyckas ni med det? Jag har 31 dagar/år.
Bara en stilla undran.:confused:

NewAnn
2008-07-24, 15:03
Och för mig är det tvärtom. Har alltid åkt två eller tre veckor. I år testade vi med en vecka och jag säger; ALDRIG MER! För mig var det minst en vecka för lite :( Man hann knappt landa förrän det var dags att åka hem! /Ulrika
Det låter bra, ser fram emot lite längre semester. Mvh Ann

NewAnn
2008-07-25, 11:09
Detta med hur länge man brukar åka var ett intressant ämne...Inkfish eller Janne kan inte ni hjälpa mig att göra ett snyggt stapeldiagram under en annan tråd?
Rubriken exempelvis. "Hur länge brukar du oftast stanna i Grekland" ?
Altenativen:
1 vecka
10 dagar
2 veckor
3 veckor
Längre än 3 veckor.
Ev skulle man kunna rösta på flera om man gör flera resor per år.
Tack på förhand. Mvh Ann

june
2008-07-25, 19:43
Vi brukar försöka vara borta så många veckor som möjligt. Var nere på Kreta 3 veckor i maj och åker ner 22 september och stannar till Maj nästa år! Då är det tjänstledigt som gäller och köra nerflabb_flab
//June

Anita_K
2008-07-25, 21:52
Kl.02 i natt landade jag på Arlanda efter 3-veckors semester på Kreta.
Det var härligt men minst en vecka för lite ;-)

MonkanS
2008-07-26, 10:12
Vi var bara en vecka på Kreta och det kändes alldels för kort. Vi hann inte med allt vi ville göra ju. Nästa år ska vi försöka att kunna ta två veckor.