handdator

Visa fullständig version : Skiathos - Aten ?


CamillaN
2008-07-21, 13:52
Någon som vet hur man tar sej enklast från Skiathos till Aten ?
Båt hela vägen, båt till fastlandet o sen buss eller kanske flyg ?
Vet ni även ca pris så tas det också tacksamt emot.

MVH
//Camilla.

Arne
2008-07-21, 13:56
Olympic tar 53€ enkel resa från Skiathos till Athen. Jag sökte på ett datum mitt i Augusti. Lediga platser fanns.

Arne

anston
2008-07-21, 17:22
Vi åkte båt och buss från Skiathos till Athen, det gick bra (även med tre barn), men i efterhand hade vi nog kollat upp inrikesflyget till Athen istället. Det var dyrare än vi trodde med både båt och buss, räknar man sen med förlorad badtid så........Jag hade kollat upp flyget i allafall. Det är billigare att åka flyg från Skiathos till Athen än tvärtom, tror att det beror på skatten på nåt vis..... Lycka till!!bye_bye

Arne
2008-07-21, 17:45
Värt att tänka på när det gäller inrikesflyget i Grekland är att det alltid
är bättre pris ju tidigare man bokar.

Gäller såväl Olympic som Aegean. Undantagna är då de statssubventionerade linjerna, exv Rhodos- Kastellorizo, Rhodos- Karphatos mm. Där gälla lågpris rakt över året runt.

Arne

Eva L
2008-07-21, 21:03
Jag tycker att vi fick ett bra pris på vår hemresa men vet naturligtvis inte vad sträckan i Grekland kostar men allt gick på ca 2900 kr per vuxen och under 200 kr för lilleman och då är det ända hem till Umeå. Undrar om vi är de enda här på forumet som kommit över de superbilliga enkelbiljetterna ner? Har bokat hemresan med SAS.

Eva

CamillaN
2008-07-22, 07:47
Vi åkte båt och buss från Skiathos till Athen, Lycka till!!bye_bye

Tack för tips!
Båt till vart på fastlandet och buss från vilken ort?
Hur lång tid ca tog resan ? Byten på vägen ?

Tack även till Arne!
Har kollat Olympic, tyvärr inga platser då vi ska åka. Ska kolla det andra bolaget du tipsa om också.

//Camilla

Elisabet
2008-07-22, 09:39
Det är bara Olympic som flyger Skiathos-Aten. Inte Aegean tyvärr, så om det inte finns platser den dagen så återstår bara båt-buss. Man åker till Agios Konstantinos och buss därifrån till flygplatsen (eller Aten om det är dit ni ska). Tror det brukar vara ett bussbyte.