handdator

Visa fullständig version : Köpa alkohol på flyget eller i Grekland?


J&C
2005-08-02, 18:51
Är det mer fördelaktigt att köpa alkohol på flyget eller på Samos? Exempelvis kostar 1 liter Bailey's 169:- på MyTravel.

nilam
2005-08-02, 21:46
Det brukar vara ungefär samma priser på flyget och nere i Grekland. Fördelen att köpa på flyget hem är att man slipper väga in det.....kan lätt bli övervikt dåflabb_flab

Anna Pernilla
2005-08-02, 21:57
1 liter Bailey´s kostar på Gardermoen 109 nok! Kul att det finns något som ar billigare i Norge;) . Jag trodde dock aldrig at det skulle vara spriten....

kirtor
2005-08-03, 07:55
1 liter Bailey´s kostar på Gardermoen 109 nok! Kul att det finns något som ar billigare i Norge;) . Jag trodde dock aldrig at det skulle vara spriten....
Og nå kan man kjøpe taxfree på Gardermoen ved landing!!

Kalimera
2005-08-05, 11:55
Är det mer fördelaktigt att köpa alkohol på flyget eller på Samos? Exempelvis kostar 1 liter Bailey's 169:- på MyTravel. Jag köper bara ouzo och metaxa på mina resor, och det finns ju inte på flyget. Senaste resan var dock ett undantag då vi köpte en pava Campari, den var 30 kr billigare i Grekland (Skiathos) än på planet ner. Men det kan ha varit ett undantag.

karinafp
2005-08-05, 12:04
Men det kan ha varit ett undantag.

Nej, jag tror faktiskt inte det. Har alltid hittat billigare märkessprit framme på resmålet än i flygbolagens s k "taxfree"-utbud.

Karin

rhodosfanast
2005-08-05, 12:44
Jag hörde igår ifrån min väninna på Rhodos att dom har blivit strängare där med att packa ner alkohol i resväskorna man får ha högst två flaskor o resten i handbagaget. Detta pga många resväskor har blivit fördärvade pga spriten eller vinet o även andras resväskor har blivit fördärvade o det vill inte flygbolagen ersätta längre...

Visst är spriten billigare i Grekland men skall man ha det med i handbagaget så kan det lätt bli övervikt som man får betala för men köper man det på planet så slipper man övervikten.._B-anana

nilam
2005-08-05, 13:41
Nej, jag tror faktiskt inte det. Har alltid hittat billigare märkessprit framme på resmålet än i flygbolagens s k "taxfree"-utbud.

Karin


Beror lite på vilket flygbolag man åker med....Brittania och Novair är dyrare än My travel som dessutom alltid har fler erbjudanden.

Malin

anderss
2005-08-05, 14:51
Hej,
hittar alltid billigare "sprit" i Grekland. Ibland får man plocka lite i hyllorna och vips står det där en grå dammig flaska med god maltwhisky. Om jag inte minns helt fel var det på Paros de hade en helt förträfflig dryckesaffär med dammiga varor.
Annars brukar jag handla på flygplatsen i Athen, bra priser och inget släpande, bara att se till att ryggsäcken är tom och dessutom efter incheckning. Aldrig någon som sagt något vid säkerhetskontrollen.
/anders

Hasse
2005-08-05, 15:04
Jag hörde igår ifrån min väninna på Rhodos att dom har blivit strängare där med att packa ner alkohol i resväskorna man får ha högst två flaskor o resten i handbagaget. Detta pga många resväskor har blivit fördärvade pga spriten eller vinet o även andras resväskor har blivit fördärvade o det vill inte flygbolagen ersätta längre...

_B-anana



Det vi fick höra gällande flygen som gick hem från Chania´s flygplats Souda var att där var man tämligen stränga med de som hade till äventyrs packat ned flaska(-or) i resväskan. De fick vackert öppna, packa upp dem, flytta dem till handbagaget och stänga stora väskan, allt inför andra resenärers ögon. Ingen grej man direkt längtar efter att råka ut för, väl ?



Hasse :cool:

Hasse
2005-08-05, 15:06
Hej,
hittar alltid billigare "sprit" i Grekland. Ibland får man plocka lite i hyllorna och vips står det där en grå dammig flaska med god maltwhisky. Om jag inte minns helt fel var det på Paros de hade en helt förträfflig dryckesaffär med dammiga varor.




Jag hittade också god maltwhisky men inte dammig. En affär i Platanias utanför Chania på Kreta hade ett rikligt sortiment på alla sorters sprit och vin och ingenting där inne var dammigt. Men sortimentet på just maltwhisky var både brett och mycket trevligt !!



Hasse

nilam
2005-08-05, 20:26
Det vi fick höra gällande flygen som gick hem från Chania´s flygplats Souda var att där var man tämligen stränga med de som hade till äventyrs packat ned flaska(-or) i resväskan. De fick vackert öppna, packa upp dem, flytta dem till handbagaget och stänga stora väskan, allt inför andra resenärers ögon. Ingen grej man direkt längtar efter att råka ut för, väl ?



Hasse :cool:
När vi åkte hem från Chania 9/7 var det ingen som brydde sig fast vi hade flera flaskor i resväskan....kanske beror på vilket humör de är på?

Malin