handdator

Visa fullständig version : Samos direkt


pawik
2008-07-19, 18:10
Fick ett spel fredag for en vecka sedan. Kopte en en veckas flygstol fran Goteborg, avresa sondag till Samos.
I Pythagorion hinner jag med en lunch. Till all lycka hinner jag med Nissos Kalymnos till Agathonisi. Ca 17 lokal tid ar jag framme.
For er som inte vet ar Agathonisi narmast en flugskit en och en halv timmes batresa med N K fran Samos. Det basta ar att dar finns ABSOLUT inget att gora. Den ultimata 50-pluson alltsa. Ringde dock innan avfard och kollade att dar fanns rum. 25 euro/natt. Myggorna som bet mig ordentligt och flakten som inte funkade forsta natten ingick.
Naval, flakten fixades och andra natten och framat blaste det nastan orkan pa rummet. Sol, bad, mat. Det var vad jag gjorde pa A.
Skulle kunna upprepa detta hur manga ggr som helst. Jag gjorde inte manga knop. Men det ar ju precis sa en semester skall vara. Pa A var det hett hela tiden. Efter en luncherna gav jag mig av i rikting mot en vik, Ormos, pa vastra delen av on. Har sett andra halvan av on vid ett tidigare besok.
Efter en timme i olandig terrang gav jag upp. Jag fick forsoka ta mig tillbaka. Det gick, men jag var ratt tagen efterat.
Fredag N K tillbaka till Samos och tva natter har innan aterfard.
Har ar inte varmt. Har ar hett. Jag ar en inbiten greklandsfantast men i den har hettan knaar jag. Idag lordag (19/7) 34 grader. Imorgon sondag vantas 37 grader.
I Goteborg vantas val bara 21-22 tack och lov.
En harlig vecka har det i alla fall varit.

/pawik

inkfish
2008-07-19, 21:55
Härligt med en sån spontanresa! Det låter jättehärligt. Och du kan vara lugn, du får det svalt här hemma. Jag har just kommit till Gbg norrifrån och trafiken på E6 gick bitvis i 80 för det regnade så jävligt...

pawik
2008-07-20, 10:01
Precis vad jag behover.
Jag har fatt min andhamtningspaus.
Orkar inte ens bada idag innan avfard till flygplatsen om nagon timme.

Grekisk sallad strax och sedan ivag.

/pawik

Kalimera
2008-07-29, 13:33
Pawik: såg du någon skarv? Denna (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=15347)menar jag...

pawik
2008-07-29, 14:11
Faktiskt gjorde jag det!

En gång vid badviken intill byn och en gång vid hamnbadet.
Båda gångerna fick den fisk och den var ruskigt snabb att simma under vatten.

Hade tyvärr ingen kamera med!
/pawik

Kalimera
2008-07-30, 08:35
Faktiskt gjorde jag det!Kul att den är kvar!

maggione
2008-07-30, 17:45
Helt klart ett slags skarv, lite ljusare på magen än dom jäklarna vi har på Gotland, annars ser dom precis likadana ut! Usch!