handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om priserna ??!!


Fenalena
2005-08-02, 00:37
Vi är 2 vuxna med sonen 7 år, Cykladerna 4 v snart - 6/8 - 3/9.

Vi har förbokat rätt mkt av olika anledn - vad tycks om priserna vi fått ???- vore intressant med en reaktion/kommentar!!!-

Första 14 dgr är priset i snitt/natt 30 % högre än för andra hälften av resan.
Ngra få nätter blir rätt dyra - gäller just i början -. o några andra lite löjligt billiga nästan??
Vi bor antingen på mkt nice hotell med gedigen frukostbuffét eller - (o oftast )- på trevligt pensionat i en studio eller större apartment med alla de faciliteter tänkas kan. Alltid bra läge och allltid stor veranda eller terrass!!!

Ok, Vårt snittpris landar tillslut på ca 50€/natt. - Är det Ok ?? enligt din åsikt ??Personligen tycker jag det känns rätt ok - vi är ju 3 pers inkl sonen (2 betalande)- vi har inte tummat på läget, önskemål el nåt!! ibland valt bort billigare alt pga detaljer egentligen...!- min undran är "Är allt helt annorlunda på plats dvs i verkligheten med priserna. Alla verkar ha så olika åsikter/erfarenheter här?? - vore kul med lite reflektioner.Vore oxå intressant med ev tips - vad som helst. Nästa år lär vi dock åka antingen i maj-juni eller så sept. Jag antar att den första båt-luffen på...22 år??? blir läropengar??;-)...sist jag var i Cykladerna så var allt så bohemiskt/enkelt o man betalade ca 20-25 SEK/lgh/natt/pers..Jeez!

Lena klapp_klap

Eva L
2005-08-02, 08:56
Till Felalenas undran om priser på plats så kan man väl säga att för det mesta hyr hotellägaren ut till lägre pris om han har tomma rum och därigenom chans att få ett rum uthyrt. Du är ju ganska väl medveten om dina krav och har formulerat dessa vilket många av oss andra KANSKE INTE ÄR LIKA KLARA ÖVER. Själv föredrar jag defintivt att välja på plats speciellt när det är en ny ort jag besöker. Finns så många faktorer spm påverkar vad som känns trevligt.

Eva

Fenalena
2005-08-02, 13:44
Ja så är det förståss.. - tex personalen/ägarna kan ju påverka otroligt mycket mm mm...
Det har lite att göra med att vi åker med barn + har våra rullresväskor o inte rygga på denna resa som vi förbokar - tror det blir knöligt att ragga runt då i hetten?! Vi får väl se! -tack för svar - Lena

karinafp
2005-08-02, 13:52
Det har lite att göra med att vi åker med barn + har våra rullresväskor o inte rygga på denna resa som vi förbokar - tror det blir knöligt att ragga runt då i hetten?!

Ett litet tips: Placera barn, väskor + en vuxen vid närmsta bar, beställ in glass resp Mythos åt dem, och så går den andra vuxna personen runt och letar rum i lugn och ro.

OBS! Detta förfarande kräver dock att man har fullt förtroende för den rumsletande vuxnes smak...;)

Karin

CamillaN
2005-08-02, 14:00
Vi har rullväskor... inga problem... parkerar dom oftast också på nå´t café el liknande. Sätter oss oftast först o tar in nå´t sen frågar vi om det är OK o lämna resväskorna där en stund medan vi letar och det har hittills inte varit nå´t problem.
//Camilla.

Fenalena
2005-08-02, 14:11
Ett litet tips: Placera barn, väskor + en vuxen vid närmsta bar, beställ in glass resp Mythos åt dem, och så går den andra vuxna personen runt och letar rum i lugn och ro.

OBS! Detta förfarande kräver dock att man har fullt förtroende för den rumsletande vuxnes smak...;)

Karin



Ha ha - jo så kan man ju göra - så får det nog bli där vi ej förbokat! Tack för tips!
Det blir alltså jag som får gå på rumsletarpromenad...flabb_flab

Lena

Anders_Anki
2005-08-03, 20:39
I Juli betalade vi för 2 vuxna:
Syros: (Hotelrum med frukost) 45€
Naxos: fin nybyggd lägenhet 30€
Mykonos: lägenhet 50€
Alla hade AC men ingen hade pool.
Det är ju mycket som spelar in på priset, strandnära? pool? AC? m.m. och inte minst vilken Ö.

anna
2005-08-05, 22:45
Hej!

Vill tala om vad vi betalade när vi åkte i slutet på juni. 2 vux, 2 barn, 15, 10 år. På antiparos í en tvårumslägenhet med 5 meter till havet betalade vi 30euro, på naxos oxå det i en tvårumslägenhet betalade vi 35 utan att pruta. På santorini betalade vi 30 för en jätte tvårummare, med poolklapp_klap ;) . Allt detta utan att ha förbokat något boende.
Hälsningar Anna