handdator

Visa fullständig version : Skiathos - Skopelos


drifty
2008-07-18, 23:06
hej !

Nästa fråga :)

En utflykt till Skopelos från Skiathos...är det värt besväret ?
Hur lång tid tar det och vad kostar det ?

Finns något speciellt på Skopelos som man inte ser på Skiathos ??


( Tack för tidigare svar ang. Meteora )

Elisabet
2008-07-19, 07:44
Ja det tycker jag absolut! Båtarna tar mellan 40 och 80 minuter, beroende på båttyp och väder. Det går många turer per dag.

Tillbringa dagen i Skopelos stad. Den är mycket vacker och väldigt speciell med sina gränder som slingrar sig på berget. Där kan man gå omkring länge. Njut av utsikten när ni kommit upp på toppen.

Flanera längs hamnpromenaden och ät något gott vid den gamla hamnen.

theresa
2008-07-19, 11:01
Om vi hinner så tänker jag också ta en dagstur till skopelos...men jag fattar inte hur jag ska hinna allt jag vill göra på en vecka:eek::D

//bye_bye

Elisabet
2008-07-19, 13:44
men jag fattar inte hur jag ska hinna allt jag vill göra på en veckaDet hinner du inte theresa. Och tur är väl det, man ska ju åka hem när det är som bäst! :)

Linda78
2008-07-19, 21:11
Hej!

Var på Skiathos 2003, fantastisk ö!!!!! Gjorde en dagstur till Skopelos och måste erkänna att jag återvände grymt besviken! Tyckte inte att Skopelos var någonting att ha jämfört med Skiathos....

Jag hade läst en hel del om Skopelos innan och hade en del förväntningar på resan och så här i efterhand har jag läst desto mer....bilden är entydig Skopelos har tydligen något att erbjuda som många verkligen uppskattar så jag säger inte det här för att avskräcka dig utan för att tipsa dig om att en dagsutflykt till Skopelos kanske inte är det bästa sättet att uppleva ön!

Har du möjlighet att lägga en övernattning på ön och kanske hyra moped/bil och resa runt så kanske du får upleva Skopelos på ett sätt som jag missade och kanske kan du då sluta dig till anhängarna!!!

/ Linda (som måste återvända en dag för att uppleva det jag tydligen missade!!!)

theresa
2008-07-20, 15:16
Det hinner du inte theresa. Och tur är väl det, man ska ju åka hem när det är som bäst! :)
Du har så rätt så..;):Dklapp_klap

/bye_bye

anston
2008-07-20, 20:10
Det är bara att instämma!! Skopelos måste upplevas mer än över dan! Ta en eller två övernattningar, hyr bil och jag lovar att ni inte blir besviknaklapp_klapklapp_klapklapp_klap!!
Skopelos vatten är fantastiskt och år väl värd resan tycker jag. Vår familj beökte Alonissis,Skopelos och Skiathos under 2 veckor nu i sommar och älskade öarna!! Lycka till!

piam
2008-07-20, 22:20
Vi åkte flygstol till Skiathos,stannade där i 2 dagar sen for vi till Skopelos och bodde där i 7 dagar.Lugnet fanns på Skopelos,att vandra i gränderna,hitta en mysig restaurang,äta riktigt god mat och sen vandra hem igen i rejäl uppförsbacke,det är semester det!
Bo över ett par dagar,hyr en bil,hitta er egen strand,Anston har så rätt!