handdator

Visa fullständig version : Hotellrum


tilde
2005-08-02, 00:15
_B-anana Jag har fundering på ett fint hotell jag skall till snart med havsutsikt på några av rummen. Har betalat för utsikten men vill ha ett speciellt av dessa rum. Hur går jag tillväga...? hur slussar receptionspersonalen på hotellet ut dessa rum? Måste jag springa in från bussen och på det sättet vara först? Kanske kontakta hotellet direkt... Någon som vet och kanske jobbat på hotell och vet rutinerna?
Vore jättetrevligt att höra!

Med vänlig hälsning

Tina

Kalimera
2005-08-05, 14:38
Hur går jag tillväga...? hur slussar receptionspersonalen på hotellet ut dessa rum? Måste jag springa in från bussen och på det sättet vara först? Kanske kontakta hotellet direkt... Någon som vet och kanske jobbat på hotell och vet rutinerna? Vore jättetrevligt att höra! Jag har inte jobbat på hotell, och det är länge sedan jag åkte charter, så jag är ingen expert på området. Men jag tror att hotellet gör upp en lista med namn och rumsnummer helt slumpmässigt, sedan när gästerna kommer tittar de på listan och delar ut nycklarna. En del har tur, andra inte. Men har du betalt extra så för havsutsikt så får du ju det, men hur du ska få just "ditt" rummet vet jag inte. Du kanske kan prova att skriva till dem. Och be snällt. :)