handdator

Visa fullständig version : Hur smakar mjölken?

frubrink
2008-07-18, 08:09
Hej alla! Jag reser med mitt barnbarn till Kreta i september. Han gillar mjölk. Vet någon hur mjölken smakar i Grekland, jag har själv varit i Grekland många gånger, men jag har aldrig smakat mjölken. Finns det både färsk och konserverad mjölk, som det gör i Italien? Vet någon vad färsk mjölk heter? En annan fråga, finns det barnportioner på restaurangerna-tavernorna eller beställer man fullt till barn också?
Tacksam för svar

Arne
2008-07-18, 08:18
Det här med mjölk överlämnar jag till någon annan att svara på, men angående barnportioner gäller följande; Endera beställer man mat till de vuxna samt extratallrik o bestick till barnet-barnen. Portionerna är oftast så stora att det räcker till barnen också. Eller så säger man till om halv portion. Det funkar i alla väder.

Avslutningsvis. Om barnet vill ha något som saknas på menyn, då är det bara att säga till så fixar köket detta. Greker gillar barn!!

Arne

anneli56
2008-07-18, 08:24
Jag tycker mjölken smakar likadant som här:)

Antouan
2008-07-18, 08:51
Ja, det är inget problem att dricka den färska mjölken, den är god, och den finns precis som här med olika fetthalter. Passa Er bara för mjölken med lång hållbarhet för den smakar inget vidare. De flesta tavernor har menyer för barn med mindre portioner och med mat som barn generellt tycker om.