handdator

Visa fullständig version : Hotell sunshine m.m?


Emelino
2008-07-16, 19:24
Hej!
Jag och 3 kompisar ska åka ner till Laganas nu i mitten av Augusti. Har lite frågor till er som varit där :)

1. Är det ngn som vet hur apollos hotell Sunshine är? Alltså rummen, maten (dvs. frukosten), och gästerna är?
2. Har hört att det är ett "måste" att se Smugglers wreck, vad kostar, på ett ungefär, en båttur dit? Är det värt att ta apollos turer eller är det bättre att kolla runt?
3. Det går ganska mycket rykten om att de serveras sk. "fulsprit" på barerna i Laganas, men e de okej att dricka drinkarna eller ska man ta ngt på flaska för att undvika detta?

Tacksam för svar :)
, Emelie

Lillis
2008-07-17, 01:14
Jag ska åka till Zakynthos den 27.e,så har du inte fått svar innan ang.Smugglers wreck tills vi kommer tbx så har jag svaret till dig;) Men kolla runt här o läs om Z. Har läst om båtturerna dit här på Kalimera. Det lönar sig aldrig att åka med på de stora researrangörernas utflykter=Alltid MKT dyrare enl.min erfarenhet. Hoppas ni får en trevlig semester! Gjorde en utflykt på Korfu(innan jag lärt mig)med Ving el Always som kostade 600kr,dagen efter hittade vi samma utflykt hos en "lokal"researr. för 60kr,fast den billigare innehöll 3 extra utflyktsstopp!

platanias06
2008-07-17, 03:04
Hej!

Laganas är mysigt OCH festligt framför allt! Missa INTE baren/nattklubben Zero! Jag drack varje kväll/natt där, drinkar etc. och vad jag vet så var det ingen fulsprit! Full o glad blev man bara och det e väl meningen! :) Smugglers wreck... Jag blev besviken!!!!!! Tog ju sin tid med båten, titta på en karta så ser ni hur långt runt om ön det är. Sen tror jag att alla, som jag själv, tror att det är en vit superfin sandstrand!?! Icke... Det är små runda rullande och irriterande stenar! När man ska bada där rullar man ner från ett "stup" på dessa stenarna, när man ska upp igen får man krypa på alla 4 eller vänta på hjälp från en stor våg... Sen diskuteras det ju väldigt mycket om vraket verkligen hamnat där av sig själv, eller om det är placerat där som turistattraktion. Jag skulle efter att ha sett det med egna ögon tro på det sista... Men, det är en härlig utflykt och båten är fin med servering och trevliga "sjömän"! ;-)

Hoppas ni få det jätte bra!!! Och... Glöm inte ta med ALLT vad myggmedel heter... :(

Hej!
Jag och 3 kompisar ska åka ner till Laganas nu i mitten av Augusti. Har lite frågor till er som varit där :)

1. Är det ngn som vet hur apollos hotell Sunshine är? Alltså rummen, maten (dvs. frukosten), och gästerna är?
2. Har hört att det är ett "måste" att se Smugglers wreck, vad kostar, på ett ungefär, en båttur dit? Är det värt att ta apollos turer eller är det bättre att kolla runt?
3. Det går ganska mycket rykten om att de serveras sk. "fulsprit" på barerna i Laganas, men e de okej att dricka drinkarna eller ska man ta ngt på flaska för att undvika detta?

Tacksam för svar :)
, Emelie

Emelino
2008-07-17, 15:50
Okej, tack för hjälpen :)
asså e de mkt mygg därnere eller? Ngt tips på bra myggmedel? ;) haha

Hej!

Laganas är mysigt OCH festligt framför allt! Missa INTE baren/nattklubben Zero! Jag drack varje kväll/natt där, drinkar etc. och vad jag vet så var det ingen fulsprit! Full o glad blev man bara och det e väl meningen! :) Smugglers wreck... Jag blev besviken!!!!!! Tog ju sin tid med båten, titta på en karta så ser ni hur långt runt om ön det är. Sen tror jag att alla, som jag själv, tror att det är en vit superfin sandstrand!?! Icke... Det är små runda rullande och irriterande stenar! När man ska bada där rullar man ner från ett "stup" på dessa stenarna, när man ska upp igen får man krypa på alla 4 eller vänta på hjälp från en stor våg... Sen diskuteras det ju väldigt mycket om vraket verkligen hamnat där av sig själv, eller om det är placerat där som turistattraktion. Jag skulle efter att ha sett det med egna ögon tro på det sista... Men, det är en härlig utflykt och båten är fin med servering och trevliga "sjömän"! ;-)

Hoppas ni få det jätte bra!!! Och... Glöm inte ta med ALLT vad myggmedel heter... :(

Emelino
2008-07-17, 15:52
Tack Lillis :) vore skitbra om du kan berätta hur de va när du kommer hem! thanks :D

platanias06
2008-07-17, 17:39
Tyvärr... Mygg brukar ALDRIG bry sig om mig, men på Zakynthos blev jag halvt uppäten... Köp "myggspiraler", vet inte om de finns där, men här hemma kan man köpa. Ett absolut måste är en sån där mygg-grej man pluggar in i väggen, tror de e billigast i Sverige, i Laganas vet de att turisterna köper dem oavsett pris... Köp citroner direkt i en supermarket! Bättre än myggstift när man väl blivit biten, på barer o nattklubbar, be om några citronskivor! *skratt* De var generösa på Zeros... :) Det jag köpte där nere funkade inte ngt. särskilt bra. Fanns en spray (hemsk citron stank) som hjälpte någorlunda mot de små jäklarna! Men jag tror att det bästa och billigaste hittar ni på apoteken här hemma. Så shoppa loss! Jag hoppas verkligen att myggen inte älskar ert blod som de älskade mitt! :o De Joniska öarna är ju väldigt gröna o "frodiga", vackert som bara den! Men då finns det ju också alltid mygg... Kreta är mitt paradis! Finns inte så mycket grönska där, plus att luftfuktigheten inte är så hög! Där slipper man mygg! JAG gör det i alla fall! :)

Lycka till o ha det superkul!!!
Okej, tack för hjälpen :)
asså e de mkt mygg därnere eller? Ngt tips på bra myggmedel? ;) haha

platanias06
2008-07-17, 17:44
Ps. Vi bodde på "Plaza", nästan precis bakom huvudgatan, gick inte att sova på nätterna. Så det e lika bra att vara ute o festa tills de stänger! Eller köpa öronproppar om man vill sova en natt! Men jag har för mig att Sunshine ligger lite längre bort, ser jättefint ut iaf! Ds.

Lillis
2008-07-17, 19:52
Jag lovar att skriva.Så det blir väl den 4/8. Men jag längtar inte tills dess:( Hade gärna stannat i grekland resten av året,med eller utan mygg;)

Ang.smugglers wreck,så har ja både hört o läst att man kan åka "snabbåt"dit. får väl se om vi tar rätt båt då. Hörs;)

Lillis
2008-07-18, 11:51
Tips:gå in o läs svaren under "ZakynthosFrågor".Där står lite om smugglers wreck...

Lillis
2008-08-04, 02:18
Hej. Är nyss hemkommen fr. Z. Ang. Smugglers wreck; ÖVERALLT i ALLA turiststäder o även lite varstans finns folk som står o vill sälja resor dit. Det är lättare attt kolla upp på plats vad som passar er!! Finns flera varianter att välja på, både vad gäller båt o avreseort. Vi körde till porto vromi där båtar till smugglers går ifrån för 12 E/person. Men då ska man ju oxå ha möjligheten att ta sig dit. Det var bara en variant. Avstod faktiskt att åka dit när vi väl var på plats. Har en 9 mån.bebis som inte skulle orka med en sån båtstrapats just då när vi var där. Sånt man får ta när man åker me barn,men det slipper ni;) Hoppas på en trevlig resa på en fin ö,som dessutom har mer att erbjuda än vad som finns att läsa nånstans!!

Emelino
2008-08-07, 15:28
Tack Lillis!
Låter som om de inte blir så svårt att hitta ett sätt att ta sig till S. Wreck! :) Har hört att det går bussar till Porto Vromi, vet du om det stämmer? Hoppas ni hade en härlig semester!

Lillis
2008-08-08, 01:31
Det me bussar stämmer säkert,för bussförbindelserna verkade vara bra överallt,men om jag ska vara riktigt,riktigt ärlig så är vägen till Porto vromi en av de sista jag skulle vilja åka med en grekisk chaufför, o då har jag ändå åkt med galna busschaffisar på serpentinvägar på Korfu. Den vägen som jag förmodar du blir tvungen att åka(finns 2 vägar som möts nere i P.V),ville vi inte ens köra me bil,så vi fegade ur o tog samma väg tbx som vi kommit ifrån. Å andra sidan missade vi nog en hel del underbara vyer.men de kan jag vara utan,med min höjdskräck. Sen,en till sak,bry er inte heller om att se vraket uppifrån om ni nu lider av höjdskräck. Den tiden kan läggas på annat. Jag,personligen tror,att vraket helst ska ses från havssidan. Det missade jag denna gång,så jag blir väl tvungen att ta mig ti Z.en annan gång.Sen ang.er kommande tur till smugglers;det finns flera olika säljare som även bakar in andra stopp på vägen,som nog är minst lika trevliga. finns t.ex en tur som tar er runt hela ön,sjövägen,där stopp i blå grottor o badstopp ingår. Jag tror ni hittar vad ni söker på plats!