handdator

Visa fullständig version : Östgötakällaren


JoLo
2008-07-16, 12:12
Undrar om Janne fortfarande besöker detta etablissemang? I så fall kan jag ju komma förbi och än en gång ha på mig min gula Kalimeratröja.bye_bye

/JoLo

Arne
2008-07-16, 14:52
Att slå sig ner på Östgötakällaren med några goda vänner är som att landa i en bättre tid och en vackrare värld. Den mörka inredaningen gör för det första att alla blir lugna och den vänliga personalen är rena rama spaupplevelsen jämfört med många stressade servitriser på andra krogar.

Och maten sen då! Enorma fläsklägg, krispiga på utsidan och alldeles mjuka och fina på insidan, serverade med sauerkraut och knödel är helt underbara. Även lammrostbiffen på spett och wallenbergaren andas gamla fina ideal om mat och hur den bör serveras.

Menyn ändras lite från dag till dag men det är alltid stora portioner, otroligt prisvärt och tillagat med omtanke och enorm känsla. Det är inte alltid man är sugen på ett gastronomiskt experiment när man ska ut och äta, ibland vill man ju bara ha god mat helt enkelt!

Tillsammans med barens många ölsorter är det här ett ställe som man vill tillbaka till om och om igen. Är det ett stamhak du har saknat, en varm krogfamn att alltid återvända till - då är Östgötakällaren så nära du kan komma i Stockholm.

Arne